PDF bijlagen openen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogje

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Als ik een email ontvang met een PDF bijlage kan ik deze alleen openen nadat deze is opgeslagen. Maar vaak wil ik de bijlage alleen lezen en niet opslaan.
Ik heb Windows 7 en Acrobat Reader 9.
Oude reeds opgeslagen bestanden kunnen gewoon geopend worden.
Bij Standaardprogramma's in het startmenu van W7heb ik ingevuld dat de extensie PDF gekoppeld moet worden aan Acrobat.
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

Dank je Jan, maar het moet prima kunnen met Adobe. In xp werkte dat ook altijd.
Ik denk dat ik in windows 7 iets fout heb staan. Maar WAT???

Wanneer jij dit bestand hebt opgeslagen op jou computer,
zie je altijd het icoontje van het programma waarmee het bestand opgestart word voor het bestand staan.

Zie jij het icoontje van adobe daar staan?
Want anders zou dat betekenen dat de pdf exstensie (.pdf) niet gelinkt is met het adobe en dus kan het bestand niet geopend worden.

Wat gebeurt er als je een .pdf bestand hebt opgeslagen op je pc en je klikt er op?
Start hij dan wel op?
Want er kan bij het linken wel iets mis zijn gegaan.

Is dit niet het geval ligt het misschien aan 't programma dat jij gebruikt om jou e-mails (en dus bijlage mee te openen) dit niet ondersteunt.

Kun je met jou e-mail programma wel andere bestanden rechtstreeks openen of moet je die ook eerst opslaan?

Nog een andere mogelijkheid is dat jou pc een verkeerde instelling heeft en het dus niet toestaat om bestanden bij de Temporary Files op te slaan.

Want wanneer jij alleen een bestand wilt openen word het wel opgeslagen op jou pc.
Alleen niet bij jou documenten.

Maar het kan dus zijn dat jou pc dit niet toestaat en dus moet je hem wel opslaan in jou documenten.

Ik weet niet hoeveel ervaring je met pc's hebt dus vandaar misschien wat overbodige uitleg.

Reageer/Mail voor meer informatie;)

Je geeft niet aan met welk email programma je de bijlage probeert te openen. In geval van Outlook 2003/2007, zou het kunnen dat de bijlage met openen, niet meer naar een OLK map weggeschreven kan worden.

deze staan in een verborgen map;
C:\documents and settings\profile\local settings\internet temporary files\OLK**.

Outlook afsluiten en de OLK mappen weggooien, daarna weer proberen.

beiden dank voor jullie reactie. Ik ga even een paar dingen op een rijtje zetten:
- ik ben geen computerdeskundige, maar werk er graag en veel mee.
-ik heb Windows 7 en als mailprogramma Windows Live mail (wat me minder bevalt dan Outl expr. in XP)
-het bestandssymbool in de bijlage is Adobe.
-Als ik de bijlage opsla, wat ik vaak niet wil, kan ik deze gewoon openen.
-Ik heb bij start-standaardprogramma's Adobe ingesteld op .pdf.
-bijlagen in Word kan ik gewoon openen zonder op te slaan.
-in het configuratiescherm-standaardprogramma's-standaardprogramma's instellen, staan veel Windows programma's, maar hierbij staat Adobe niet vermeld. Ik weet niet of dat moet, maar ik zie ook geen mogelijkheid om een programma toe te voegen.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is en wil iedereen al vast bedanken voor de hulp. groetjes

Helaas bestaat dit probleem nog steeds. Heeft iemand een idee?
Dank voor je reactie!

Hallo,

Ik had hetzelfde probleem en ben tot de volgende oplossing gekomen:
Open: Configureatiescherm --> Programma's --> Standaardprogramma's --> Een bestand aan een programma koppelen

Zoek in de lijst naar .pdf en wijzig het standaard programma in Acrobat Reader middels de knop "Ander programma" rechtsboven.

Succes.

Reinier.

Laatst bewerkt:
PDF bijlagen openen niet.

Nee, je lost mijn probleem niet op.
Maar jij moet eerst het volgende doen:
Ga naar: start-standaardprogramma's- eenbestandstype of protocol wijzigen.
Kijk in de lijst bij de extensie PDF en vul daar in Acrobat Reader. Klaar is Kees! (ik denk dat er nu Word icoon staat en dat is dus fout). Succes!

MAAR WIE KAN MIJ HELPEN MET MIJN PROBLEEM????? gROET, hOOGJE

Vandaag een update ontvangen van W.Live Mail. En nu kan ik plotseling de PDF bijlagen openen. Oorzaak en oplossing onbekend. Case closed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan