PDF converter installatie zonder administrative rights

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Praktische vraag:

Vaak heb ik een PDF file nodig en moet dan de systeembeheerders vragen om een file te converteren naar PDF.

Er zijn meerdere kleine gratis PDF programma's, maar die kan niet installeren (geen administrative rights).

Is er een betrouwbaar progje om PDF's mee te maken, dat je kunt installeren zonder administrative rights?

Bvd

(Win2000 Pro, P4, 256 Mb)

Nou... zonder rechten kom je niet ver natuurlijk. Ik gebruik zelf Primo PDF, dat installeert zichzelf als een soort van virtuele printer. Voordeel is dat je vanuit elk willekeurig programma dat kan printen dus een PDF kunt maken.

Maar als je geen rechten hebt, wordt het lastig natuurlijk. Er is wel een mogelijkheid om online PDF bestanden te maken, maar die hebben vaak wel wat beperkingen ten aanzien van de bestandsgrootte. Kijk onder andere eens HIER

Volgens het principe van de virtuele printer werken veel dergelijke programma's. Is, als de administrator het geïnstalleerd heeft, die virtuele printer ook niet voor jou beschikbaar?

James:)

bedankt voor de snelle reakties!

Onze systeembeheerder gebruikt een officiele adobe versie; helaas geen "virtuele printer".

Het is overigens wel een idee; ik zal het eens met hem bespreken of hij zoiets zou kunnen installeren; dan heeft iedereen daar wat aan.

Deze gebruik ik.

Eerst die converter daar in het klein onderaan installeren en dan het programma zelf:)

Via een zoekopdracht op "pdf" op het Helpmij-forum kan je er nog veeeel meer vinden:)

James:)

enneeh.... over die rechten... vaak gaat het alleen maar over installeren, want meestal heb je wel gewoon rechten om op allerlei schijven te schrijven.

In dergelijke gevallen zijn bestanden als "install.exe" en "setup.exe" uitgesloten. Hernoemen van deze bestanden naar bijvoorbeeld "Zetup.exe" wil dan nog wel eens helpen:p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan