• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pdf in lezen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienjanssen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Hallo wie kan mij vertellen hoe ik snel en zonder omslachtige bewerkingen een pdf bestand in excel kan inlezen.
Er staan diverse kolommen in die een decimaalscheiding hebben met een punt, excel kan daar niet mee rekenen via bewerken - vervangen lukt me dat wel maar ik vraag me af is er niet ergens een software programmaatje dat het eenvoudiger oplost of gewoon via een eenoudige optie in excel
groet Rien

Er zal wel ergens een optie zijn in Excel om punten te gebruiken i.p.v. komma's. Ik kan hem zo even niet vinden, maar ik zoek verder.

Gevonden! Zo doe je het:
Extra > Opties
Kies voor het tabblad 'Internationaal' en vink het hokje voor 'Scheidingstekens van systeem gebruiken' uit. Nu kun je de komma veranderen in een punt en de punt veranderen in een komma. Klik ten slotte op 'OK'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan