Pentium 4 Overkloken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpMYNOT

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
Hoi,

ik heb een vraag, ik heb op internet gezocht hoe je moet overclocken, maar ik snap er echt niks van, ik wil mijn Intel Pentium 4 @ 3.40 GHz overlocken naar 4.0 GHz

ik heb een vriend die dat heeft laten doen bij iemand, dus het kan wel neem ik aan.

Alvast Bedankt

ik neem een andere processor,, een pentium 4 ook maar dan 3.0 GHz Socket 478

maximaal kan het moederbord 3.8 GHz aan
en dit vond ik in pc wizard:

Temperature Control : 66 °C\

maar hoe clock ik hem over naar 3.8GHZ

Laatst bewerkt:
Door goed te lezen op overklokkers sites. Overklokken doe je niet met een wizard of PCwizard maar handmatig via het Bios. Een goede overklok is niet iets wat je "zomaar even" doet.

ja dat snap ik allemaal wel, maar ik snap er niks van... in de bios, is toch als je opstart op F12 te drukken ofso? endan, dan zit ik in de bios toch, wat moet ik dan doen? dat is mijn vraag.

Als je het nu al niet snapt, lijkt het me niet verstandig te gaan overklokken. Je zal je er toch in moeten verdiepen. F12 is veelal recovery starten of Bootsequence.

Veel voorkomende toetsen om het Bios in te komen zijn. Del, F10, F1,F2. Dit wordt aangegeven in 1 van de eerste opstart schermen. "Press xx to enter setup", waarbij xx de toets is die je nodig hebt.

ik moet het nog leren toch?

ik denk dat ik al weet wat de bios is, als ik opstart staat er PRES F1 TO ENTER SETUP, heb ik gedaan, maar wat is dat de volgende stap? wat moet ik doen in die bios?

Lees eens op die sites. Zoek op jou merk Bios de uitleg op. (Award, Phoenix, Ami) Het is lastig jou via het forum een stap voor stap uitleg te geven. Het hangt er ook vanaf hoeveel instelmogelijkheden je in het Bios hebt.

Dan zou je toch echt iets meer over je bios moeten geven en het moederbord. merk en type

bios heb ik geen verstand van, maar mijn moederbord geeft in pcwizard geen serinummer ofzo aan

moederbord is van IBM, Kast en dergelijke weet ik wel:

Product : 84247KG
Versie : ThinkCentre A51P
Serienummer : LMRA0DY
Unique ID : A884CE86-01883681-85386846-A86568D4
SKU : Niet nader omschreven
Familie : Niet nader omschreven
Startmodus : AC Power Restored

heb je hier wat aan?

Je zou toch echt iets moeten weten over de bios, anders kan je al helemaal niet aan oc'en beginnen.

Ik weet niet of het heel verstandig is dat jij gaat overclocken en zo te lezen heb je er ook 0,0 verstand van zaken. Het is niet afkraken hoor. Ik weet niet of die pc die je wilt overclocken je enige pc, want als jij zometeen maar wat gaat doen in de bios, kom jij met een berichtje mijn computer doet raar. Ik zou die site nog maar eens een paar keer heel goed door lezen en er goed over na gaat denken voor dat je dit doet.

moederbord is van IBM,
Ga maar eerst je verdiepen in het overklokken. Je zal er achter komen dat dit soort moederborden geen overklok mogelijkheden hebben. Het Bios van dit soort moederborden zijn gewoon beperkt door de fabrikant.

PS je afbeelding aangepast en klikbaar gemaakt, graag de volgende keer zelf even doen. Ik heb met 22 inch breedbeeld geen last, maar mensen met kleinere monitoren wel. De hele pagina lay-out was vernaggeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan