Per ongeluk een map naar systeemmap verplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelScofield

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Hallo,

Toen ik een map met Photoshop bestanden wilde openen heb ik deze per ongeluk naar een systeemmap (met xml logbestanden) gesleept. Vervolgens kon ik deze actie niet meer ongedaan maken. Ik heb Windows hersteld naar een vorig herstelpunt, en daarmee werd de map wel teruggezet. Alleen nu kan ik niks meer met de bestanden. Krijg steeds de melding: "Toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol is of tegen schrijven beveiligd". De juiste grootte wordt wel aangegeven, maar de bestanden zijn niet meer te openen, te kopieren (ook niet naar andere harde schijf), op cd te branden of te verwijderen. Ook blijft de map steeds op "Alleen lezen" staan, hoe vaak ik het ook aan pas. Vele van deze bestanden heb ik ge-back-up'ed, maar diegene waarbij ik dit niet heb gedaan, wil ik graag terughalen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

kij eens even hier. ik denk dus dat je als administrator moet aanmelden. Ik zal proberen in veilige modus als administrator aan te melden en dan die bestanden te verplaatsen, openen

Laatst bewerkt:
Die link werkt niet (bij mij). Download en installeer Unlocker en klik daarna rechts met je muis op de betreffende map. Kies Unlocker en dan voor Proces vrijgeven, als dat niet helpt voor Beeindig proces . Zonodig in Veilige modus proberen als het niet meteen werkt. Kortom, een beetje uitproberen welke methode voor jou het beste is.

Laatst bewerkt:
De link van Michiel112 werkt bij mij ook niet. Ik heb het geprobeerd in veilige modus, maar dan krijg nog steeds ik dezelfde foutmeldingen.

Unlocker maakt het voor mij nu wel mogelijk om de map (of de bestanden los) te verplaatsen, hernoemen of eventueel zelfs te verwijderen. Maar ik krijg de bestanden nog steeds niet geopend. Ook kan ik met Unlocker de bestanden niet kopieren naar een andere HD.
Als ik een PSD bestand wil openen in Photoshop dan wordt deze gezien als een nieuw leeg bestand, terwijl ik via eigenschappen in Windows de juiste grootte gewoon te zien krijg.
Van mijn andere HD kan ik wel een PSD bestand slepen naar de betreffende map en dan werkt deze ook gewoon!

Ik vrees dus het ergste en dan ik toch alles moet verwijderen! :(

Link is nu aangepast maar ik denk niet dat je er nog iets aan hebt dus... maar wacht nog met verwijderen

misschien heb je hier iets aan, weet niet of het gaat.
1. Zoek het gewenste bestand, klik met de rechtermuisknop op de bestandsnaam en klik vervolgens op Eigenschappen.
2. Klik op het tabblad Algemeen op Geavanceerd.
3. Klik onder Compressie- en coderingskenmerken op het selectievakje Inhoud decoderen en klik op OK.
4. Klik nogmaals op OK. Als het bestand in een gecodeerde map staat, verschijnt een Coderingswaarschuwing. Voer een van de volgende stappen uit:
• Als u alleen het bestand wilt decoderen, klikt u op Alleen het bestand decoderen en klikt u vervolgens op OK.
• Als u zowel het bestand als de bijbehorende map wilt decoderen, klikt u op Het bestand en de bovenliggende map coderen en klikt u vervolgens op OK.

Probeer of dit wil lukken. Open in Windows de hoofdmap waar de "beruchte" submap in staat.
Open Taakbeheer en zoek bij Processen de regel "explorer.exe" en beeindig dat proces.
Verplaats de bewuste map naar Bureaublad, of naar C:\Temp. Probeer de map te openen en je Photoshop-bestanden te "redden". Ga in Taakbeheer naar Bestand, Nieuwe taak (uitvoeren) en type in het venstertje "explorer.exe" en vervolgens OK. Kan het op deze manier wel?

Helaas is ook dan de map niet te verplaatsen (Toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol is of beveiligd tegen schrijven)

probeer wat Boeing_737 schrijft in veilige modus dan zullen er waarschijnlijk geen "explorer.exe" prossesen zijn dus dan sla je die stap over en doe je al de rest. heb je ook al geprobeerd die bestanden te openen in veilige modus aangemeld als administrator?

Nog een beetje onbenullige poging. Ik begrijp dat je in de map de individuele bestanden wel te zien krijgt. Heb je al geprobeerd om zo'n psd-bestand te selecteren, dan de Shift in te drukken, vervolgens rechtsklikken en dan kiezen voor "Openen met"?
Als het zo niet lukt, dan in Veilige modus?

Nee, dat zal niet werken. Wanneer ik zo'n bestand probeer te open wordt namelijk wel Photoshop volledig opgestart, maar krijg ik een scherm van een nieuw bestand, met daarin de naam van het geopende bestand.
En bijvoorbeeld van JPEG bestanden is ook de preview van Windows verdwenen, en zijn deze bestanden niet meer te openen in een simpel programma als Windows-viewer.

Kun je je nog herinneren in welke map je per ongeluk was terechtgekomen? Is met Unlocker de inhoud van die map vrij te geven, of het proces ervan te beeindigen?

Kun je voor alle zekerheid nakijken of jouw gebruikersnaam vermeld wordt in Administrators, in Groepen, in Lokale gebruikers en groepen, in Systeemwerkset, in Computerbeheer (lokaal), in Systeembeheer?

Zoniet, voeg je gebruikersnaam toe door op Administrators te rechtsklikken, dan Eigenschappen, dan Toevoegen. In eerste schermpje klikken op Geavanceerd, in daarop volgende schermpje op Nu zoeken. Dan jouw gbruikersnaam selecteren en dan OK, OK, (OK?).

Komen je nieuwe photoshop bestanden in dezelfde map te zitten als waar de oude bestanden zitten die je niet kan openen? probeer anders eens die bestanden die je niet kan openen met unlocker te verplaatsen naar de map waar photoshop nu zijn bestanden opslaat als dit niet het geval is.

Ja, Boeing_737 mijn gebruikersaccount staat daar vermeld. Mijn account is ook tevens de beheerdersaccount.

Michiel112, Ik heb dat allemaal al geprobeerd. Elk nieuw bestand dat erbij komt in de beruchte Photoshopmap werkt gewoon,en is ook gewoon te openen in Photoshop. Als ik de bestanden die niet te openen zijn los verplaats naar een andere map (zelfs op een andere schijf), kan ik ze nog steeds niet openen

Bij het activeren van Unlocker op de map, of op een bestand dan geeft Unlocker aan dat de map of het bestand helemaal niet geblokkeerd is (alleen kan Unlocker dan wel wat dingen voor je doen: verplaatsen, hernoemen of verwijderen)

Ik geef het tijdelijk eventjes op. Ik laat mijn broer binnenkort eventjes buigen over dit nare probleem! Hij heeft alle huidige officiele Microsoft-certificates in zijn bezit. Dus als het hem niet lukt, dan weet ik het ook niet meer. Als het hem gelukt is zal ik het zeker laten weten hoe het probleem is opgelost.

In ieder geval hartelijk bedankt voor de vele reacties en voor jullie genomen tijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan