per ongeluk iemand geblokkeerd op hotmail ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankt

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Berichten
50
sinds gisteren kan ik van 1 iemand geen mails meer ontvangen.
De verzender krijgt volgende foutmelding : " reason 550sc 004mail rejected by windows live hotmail for policy reasons. A block has been place against ...tended to help senders remove unwanted recipients from their email list : http://postmaster.live.com":evil:

wat betekent dit ? Heb ik deze persoon per ongeluk geblokkeerd en ontvang ik daarom geen mails meer ?:evil:
Hoe kan ik deze persoon eventueel deblokeren ?

dank u
 
Extra > Opties > Privacy

Daar weer op "Geaccepteerd" zetten
 
Onder extra zie ik enkel internetopties en niet opties. Ik vermoed dat dit hetzelfde is
dan krijg ik de mogelijkheid om iets in te stellen ivm cookies.
Ik zie niets om te accepteren
 
Eerste vraag die je moet stellen is of deze gebruiker naar andere hotmail-gebruikers wel mail kan versturen. Geldt daar hetzelfde probleem, dan is heel @hotmail.com geblokkeerd om mail naar te versturen, en is dus een 'losse' blokkade van jouw kant niet van toepassing.

Als ik de doorgegeven melding zo bekijk zou het mij niet verbazen dat de afzender voor heel @hotmail geblokkeerd is (vraag het wel na, testen op manier van eerste paragraaf).
Kan bijv. liggen aan MSN-virussen (versturen van spam-mail of spam-berichten naar iedereen in de adreslijst etc.), die geleid zouden kunnen hebben tot klachten over deze afzender (of opgemerkt door de mailservers van Hotmail zelf) etc.

Ook moet bij de afzender worden nagevraagd naar hoeveel ontvanger hij een mail tegelijk verstuurt. De meeste mail-servers doen moeilijk als er meer dan 50 (maar soms is het al bij 20 of 30) geadresseerden van mail zijn.

Eerste bron van informatie is dus niet je eigen Hotmail-instellingen, maar de afzender.

Tijs.
 
@dnties : het is mijn werkgever die een RE doet op een eerder bericht van mijnentwege, en dit enkel naar mij persoonlijk
 
@dnties : het is mijn werkgever die een RE doet op een eerder bericht van mijnentwege, en dit enkel naar mij persoonlijk

Dit vroeg ik niet: Je werkgever moet kijken of hij (vanaf dezelfde lokatie, pc en inlognaam waar hij nu geprobeerd heeft een mail naar jou te beantwoorden) mail kan versturen naar andere mail-adressen van Hotmail dan die van jou.
Kan/lukt dat niet, dan is er een algemener probleem dan met mailen naar jouw @hotmail account. Dit kan zijn dat verhaal dat de afzender door hotmail is gemarkeerd als spammer (of op een andere manier negatief opgevallen is), maar kan ook zijn dat zijn eigen mail-instellingen niet kloppen, bijv. dat hij rechtstreeks mail probeert af te leveren naar de hotmail mailservers vanaf een ip-adres dat voor hotmail als onacceptabel wordt beschouwd etc.

Mocht het mailen naar andere @hotmail mailadressen wél werken, dan pas moet je bij jezelf gaan kijken of er een blokkade etc. van toepassing is.

Overigens kunnen geblokkeerde afzenders worden opgevraagd in Hotmail/LiveMail bij:
Opties -> Meer opties -> Windows Live (of Hotmail, beiden leveren hetzelfde op) -> Mail -> Veilige en geblokkeerde afzenders -> Geblokkeerde afzenders

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, het probleem lag bij Scarlet (de provider van mijn werkgever)

grtz
frank:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan