Per ongeluk recovery partitie verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hallo,

In een poging om mijn laptop een beetje op te schonen wou ik hier windows compleet opnieuw op installeren. Hiervoor had ik (dacht ik) mijn recoverydisk gepakt. Dit bleek dus bij nadere inspectie de drivers disk te zijn. Een recovery disk is niet in mijn bezit. Voordat ik dit wist had ik mijn 2e partitie, de D drive al verwijderd en de C drive groter gemaakt met de vrijgekomen ruimte. In mijn hoofd leek dit slim, zodat ik na het herinstalleren mijn partitie aan kon passen aan de grootte van het OS.

Mijn laptop laat nu bij elke opstartmethode het bekende bericht zien: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

Nu mijn vraag:
Is er een mogelijkheid dat ik een bestand / recovery disk image op een cd brand of op een usb stick zet en deze als recovery disk laat fungeren, of is de enige mogelijkheid een nieuwe officiële recovery disk aan te vragen?

M.v.g.,

Tim

Laatst bewerkt:
Als je nog een backup op cd hebt dan kan het nog maar als alles weg is dan moet je windows kopen of gewoon downloaden

Windows zelf loopt nog wel, sorry vergeten te zeggen. De C partitie is nog helemaal intact, maar de D partitie is weg.

Als hij nog werkt dan zou ik gewoon een recovery disk maken met 2 dvd'tjes als je een recovery programma hebt dan zou het lukken :D

Ik wens je veel succes

Dat zou een mooie optie zijn. Misschien heb ik het probleem niet duidelijk genoeg beschreven. Alles behalve mijn OS stond op de D schijf. Deze heb ik verwijderd, inclusief de recovery waarschijnlijk. Echter start mijn PC nu op dit moment ook niet meer op en blijft hij hangen op: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key. Dit kom ik nu niet meer voorbij, niet door op escape te drukken en niet door op F9 te drukken. Op dit moment staat mijn laptop dood in het water.

Ehm....

Probeer even windows op een cdtje te zetten of je gekochte disk en probeer hem opnieuw te installeren
Als het echt niet lukt zou ik naar een computer bedrijf gaan om het te laten maken dit gaat te ver in mijn kennis
Ik probeer wel je te helpen misshien komen we er samen uit :D

Hmm, windows op een CD zetten zal niet meer lukken ben ik bang. Het is een uniek geval, maar een gemiddeld persoon zal ook niet snel proberen te doen wat ik deed.

Zoals het er nu voor staat:
Laptop start niet op, blijft hangen op: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key
Partitie D is verwijderd met waarschijnlijk daarop de recovery disk.
Partitie C zou nog aanwezig moeten zijn met daarop het OS.

Ik heb ook een lokale PC winkel gemaild, waar ik m ook gehaald heb met de vraag of hij me verder kon helpen. Ik zal julllie up to date houden qua voortgang daarin, maar misschien kunnen we hier samen al iets vinden.

kan je niet met veilige modus booten probeer dat even druk tijdens het opstarten op: F8

Of probeer dit: Er wordt geen bootable medium gevonden en dan verschijnt de melding van bla bla.
Controleer of de CD/DVD wel als eerste device is ingesteld.
Op veel systemen is ook een soort bootmanager aanwezig waardoor je bij het opstarten op bijvoorbeeld F8 kunt drukken en dan kiezen van welke schijf, netwerk cd/dvd etc. gestart moet worden.

Kijk even in de handleiding of op het scherm met bios info welke toest je daarvoor kunt gebruiken.

oh... en natuurlijk eerst XP of Vista of windows 7 installeren en dan pas de rest

Hmm, ik heb geen Recovery CD hé? Volgens mij was dit niet helemaal duidelijk overgekomen. Bij die ene melding kan ik eigenlijk niet veel meer als opnieuw opstarten en hopen dat er nog iets gebeurt.

Misschien moet je iemand bellen wie windows heeft op een disc en probeer die te installeren en voer je eigen code in onderaan op de laptop
Ik denk dat dat wel lukt

Groeten ha966

PS: wat is je laptop merk

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn laptop is een ASUS n71jv.
Ja daarom heb ik ook al de lokale PC zaak gemaild, hij heeft waarschijnlijk wel een CDtje liggen wat ik kan gebruiken, en anders weet hij wel een andere oplossing.

Hallo,

Je hebt wel veel geluk maar het kon het er onderop zijn
Ik dank je om veel info te geven
Hopelijk heb je nooit meer computer problemen
En lang plezier met je laptop :D

Groeten ha966

Oke, na langs te zijn gegaan bij de lokale PC zaak kreeg ik daar voor een paar euro een Win7 CD'tje mee. (Heeft me mooi ruim 50 euro bespaard door het zelf te doen, ipv hem laten doen). Deze werkte prachtig.
Toch bedankt voor de moeite!

Uiteindelijke oplossing:
Een willekeurige CD met jouw windows versie gebruiken, je code onder op je laptop invoeren (of achter op je desktop pc kast), en klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan