Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Dat is zeker wel te meten.
Ten eerste excuses voor mijn late reactie hieropEen paar opmerkingen voor ik je verder kan helpen.
Plaats even een bestandje zonder externe verwijzingen.
Hoe kom je aan die 11.5 % want volgens mij is het 14.97%
Hoe reëel zijn deze getallen: Gewichten van meer dan 300.000 kg tot op de nanogram nauwkeurig?
Hey Roel,Ik heb een oplossing gemaakt met gegevenslabels, ik heb de formule uit kolom D verplaatst naar kol C onder de kilogram waarde. (ik verwijs ook naar anderen over de ietwat onlogisch lijkende formule en daardoor afwijkend percentage, maar die discussie laat ik voor wat het is.)
Ik heb wel een als formule toegevoegd omdat als 2024 lager is dan 2023 er met de formule uit het voorbeeldbestaan ook een positief percentage uitkomt. Door de als formule zorg je dat er een negatief percentage wordt getoond als 2024 kleiner is. zie daarom 2e tabblad in het voorbeeld.
Wat heb ik gedaan?
Ik heb in de grafiek de gegevenslabels aangezet, normaal toont die de waarde van de kolom maar die kun je via gegevenslabels opmaken ook uitzetten en dan een waarde uit cellen kiezen. In dit geval heb ik het bereik B12:C12 geselecteerd waardoor boven de staaf in in 24 het percentage (11,5%) word getoond. en boven 2023 niets staat.
deze oplossing werkt dus los van de gebruikte formule. als je een andere formule gebruikt zullen de waarden uit B12 en C12 ook getoond worden.
Als je bijv in B12 zet B11/B11 dan komt er 100% boven 2023 en dan in C12 C11/B11 komt daar 114,97%
Hoi Alex,Ik heb het verschil als rij toegevoegd aan je gegevens, daarna kun je een grafiek maken met een secundaire as waarop het percentage staat. Misschien heb je er iets aan.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.