• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Periodeselectie wie o wie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GAJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GAJ

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
Bijgevoegd een offertelijst waarin alle uitgebrachte offertes in een bepaald jaar komen te staan. Het aantal of de inhoud vanaf de kolommen C en verder kunnen nog wijzigen, houd hier rekening mee svp. In kolom B staat de datum waarop de offerte is uitgebracht. Aangezien de lijst (hopelijk) nogal lang wordt wil ik graag een overzicht per maand. Het liefst door een keuze te kunnen maken (dus niet door het intypen) van de betreffende maand. (Ik denk hierbij aan zo'n cel met zo'n pijltje) Ik wil dan graag kiezen uit de volgende opties; januari, februari, maart, april, mei, juni, juli, augustus, september, oktober, november, december, 1e kwartaal, 2e kwartaal, 3e kwartaal, 4e kwartaal, 1e half jaar, 2e half jaar en gehele jaar. Natuurlijk moeten de juiste gegevens verschijnen ahv de selectie. Afhankelijk van de selectie wil ik graag de nummering in kolom A altijd goed hebben; eerste rij 1 laatste rij X.

Wie wil de uitdaging aangaan en mij helpen? Bij vragen of onduidelijkheden ben ik altijd per mail bereikbaar!!

Bij voorbaat enorm bedankt!!!! ;)

Bijlagen

Ik heb dit eens nagekeken.
Als ik zoiets zou maken dan zou ik dat doen in access en niet in exel omdat ge toch geen berekeningen maakt.
In access maak je een tabel en vandaaruit kan je querys maken op maand en kwartalen en dan is dat heel overzichtelijk.
Je kan ook in acces een query maken volgens klant enz.
Ken je iets van acces?

mvg

Jean

Nee, (ook) vrij weinig ervaring mee. Ik wil de oplossing graag in Excel omdat ik er wel degelijk veel mee ga rekenen echter dat heb ik niet genoemd omdat dat niet terzake doet voor genoemd vraagstuk...

Graag een oplossing in Excel dus!

TNX alvast...

Je kunt dit het gemakkelijkste oplossen met enkele hulpkolommen en autofilter.
In de kolommen bepaal je maand, kwartaal, e.d. en daarop laat je autofilter los.
Bijgaand voorbeeldje met maand en kwartaal.

Bijlagen

Jan, bedankt voor je antwoord maar dit is niet exact wat ik zoek. De selectie moet alleen worden gemaakt op de bewuste kolom. Kortom ik wil ALLEEN kunnen aangeven welke periode ik wil zien (geen top tien etc)en dan moet Excel automatisch komen met alle offertes (lees: gegevens in rijen die voldoen ahv datum). Bovendien is het van groot belang dat het er gelikt uit ziet...

Wie o wie helpt mij verder???

Bedankt C. Withaar! Dit is zeker wat ik zoek. Om precies duidelijk te maken hoe ik het heeel graag zou willen (lijkt bijna op dagdromen) heb ik wederom een bestand bijgevoegd. De kolommen die geel zijn wil ik ook graag een autofilter op. Verder wil ik in sommige kolommen graag 'vaste antwoorden'. Zie voor details de opmerkingen in de betreffende kolommen...

U weet niet half hoe blij ik zou zijn als dit zo zou werken!

Bij voorbaat bedankt!!!! :)

Bijlagen

Reatie oplossing LucB

Beste LucB,

Complimenten voor de mooie oplossing... Met name de mogelijkheid voor een 'snelkeuze' in rij 3 spreekt mij erg aan! Bijgevoegd tref je mijn laatste verzoek aan. Ik zou graag enkele zaken nog aangepast willen hebben (o.a. extra snelkeuzemogelijkheden, autofilter op slechts enkele kolommen etc.). Zou je hier nog eens voor mij naar willen kijken. Ik zou je hier erg dankbaar voor zijn :thumb: .

Voor mijn wensen verwijs ik naar de bijgevoegde opmerkingen...

:cool: :D ;) Bedankt alvast!

Laatste ronde...

LucB, enorm bedankt voor je uitwerking! :thumb:
Aan de hand van het overleg dat ik met collega's heb gehad heb ik nog een paar wensen (in het geel).
Het betreft een invoerblad en enkele aanpassingen in de totale offertelijst. Voor details verwijs ik naar de gele tekstvakken.

Alvast bedankt!

P.s. In de aankomende vakantie zal ik proberen te doorgronden hoe je het allemaal gedaan hebt..

:) ;)

Bijlagen

GAJ,

Fijne vakantie toegewensd.
en succes met het doorgronden.

Nog enkele opmerkingen geplaatst.
Misschien kom je tot een andere opzet.

Na de vakantie kom je hier maar terug.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug