persoonlijke hulp pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten1928

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Hallo,

Ik zoek iemand die mij even persoonlijk kan helpen met het samenstellen van een game pc. Het zou handig zijn als je xfire of msn hebt of wat dan ook. Ik zoek iemand die wel veel verstand heeft en weet waar hij over praat. Ik heb een budget van rond de 1000 euro.

met vriendelijke groet,

Maarten kleingeld

hoi, en welkom op het forum
is dat budget incl: scherm, toetsenbord, muis, speakers, windows, assemblage ???

het is trouwens beter om het gewoon op het forum te doen,
want dan heb je beter advies, uiteindelijk dan:p

Laatst bewerkt:
Een socket 1356 Processor gaat niet passen op een socket 1156 moederbord :) Dan zal de gemaakte samenstelling zo'n 70 euro duurder gaan worden, en zal er waarschijnlijk ergens op bezuinigt moeten worden, verder prima samenstelling :)

hoe kan ik op azery mijn winkelmandje laten zien? BIj anderen staat er dat het winkelmandje leeg is als ik direct link doe

Als je in je winkelwagentje ben zie je dan ook ergens "Directe Link" staan zoja klik er op en dan wordt de pagina vernieuwt en dan moet je de link in je adresbalk kopieeren.

Triple channel geheugen zal niet correct gaan werken, op een dual channel moederbord. Hiervoor zal je een socket 1356 moeten nemen met bijbehorende processor, klik :) Heb een andere kast gekozen, omdat je zo een beetje bespaard.

Ok ik dacht dat een i7 op zoon triple channel ding werkt dus daarom had ik er 3 genomen. Ik vond die thermaltake wel een mooie kast vanwege de 4 verlichte ventilatoren

@RonaldBeintema
das wel heel dik over het budget heen
socket 1366 is geen optie lijkt mij

socket 1156 is de beste keuzen

@Maarten1928
je hebt verschillende sockets waar de I7 op kan
een I7 met socket LGA1156 ondersteuning heeft geen tripple channel ondersteuning
alleen een I7 met Socket LGA1366(niet 1356) ondersteund dit
vandaar dat er ook een prijs verschil in zit

het word dan zoiets
klik

Laatst bewerkt:
Is dit systeem goed? En kan ik hem kopen graag uw mening

Ok ik sta op het punt een nieuwe pc te kopen. Ik heb verder niet heel veel verstand van pc's maar ik heb mij volgens mij goed laten inlichten. Ik wil graag nog even uw mening over dit systeem en of het goed is. Dan zal ik hem vandaag nog bestellen

Met vriendelijke groet,
Maarten

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...234962]=1&product[246333]=1&product[341964]=1

En nog 1 vraag hoe het heet programmatje waar ik mijn temperatuur van mijn CPU en GPU kan zien?

Laatst bewerkt:
Speedfan is uiterst onbetrouwbaar en raad ik je niet aan.
Gebruik PCWIZARD maar dan heb je zekerheid.

Verder prima set maar als je toch zulke onderdelen neemt vraag ik me af waarom je niet een SSD plaatst of red je dat niet met je budget?
Met een SSD haal je veel hogere prestaties !!

Laatst bewerkt:
Wat is een SSD zoals ik al zei ik heb niet veel verstand. Dus kom maar met wat oplossing het moet niet nog veel duurders worden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Solid_state_drive

Leesvoer !

Prijzen zo'n beetje vanaf de 150,-
Idee is dat je Windows op de SSD zet en je programma's en je bestanden op een "normale" harddisk.
Hiermee haal je hoge snelheden met opstarten van Windows en je programma's en het werken in deze programma's gaat ook vele malen sneller.

Laatst bewerkt:
Let met name hier op !!

Vanwege de hoge snelheden worden SSD's vaak als opstartschijf gebruikt, hierbij zet men het besturingssysteem op de SSD. Het voordeel hiervan is dat je besturingssysteem veel sneller opstart. Ook zware programma's die veel data nodig hebben om goed te werken, worden vaak op SSD's gezet. Een pc kan veel winst halen uit een SSD omdat een harde schijf meestal een bottleneck vormt voor een computer met recentere hardware. Dit komt doordat de standaard van harde schijven al jarenlang 7.200 RPM is. Er bestaan ook schijven van 10.000 RPM, maar ook deze zijn trager dan SSD's. Het is moeilijk om harde schijven nog sneller te maken aangezien bij nog hogere snelheden de interne schijf te warm kan worden en zou kunnen smelten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan