Philips tv en laptop groen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

felixvdloo

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
We hebben pas een Philips 32PFL8404H/12 aangeschaft. Hier zijn we volledig tevreden mee, alleen de laatste tijd, als ik mijn Dell laptop wil aansluiten via HDMI word het beeld na ong 10 minuten groen (beeld is nog vaag op achtergrond te zien)... dit gebeurt alleen maar met deze tv, de laptop werkt perfect op andere tv's via HDMI, ook de XBOX 360 werkt goed op de Philips tv, allemaal met de zelfde HDMI kabel. het probleem is dus alleen aanwezig bij de Dell laptop en Philps tv, heeft iemand dit zelfde probleem of weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt, Felix.

De kabel blijft wel goed in beide apparaten zitten en zitten niet tussen de hitte? Door het uitzetten van kabels kunnen ze wel eens loskomen.

Het beeld blijft op de laptop wel goed? Anders zou het de videokaart in de laptop wel eens kunnen zijn.

Kan zijn dat ik er volledig naast zit, maar wie weet...

ik heb de kabels goed aangeduwd, en het beeld blijft op de laptop gewoon goed, het rare is is dat dit niet gebeurt op een andere tv, en een XBOX 360 werkt ook gewoon goed op de Philps tv.

Indien mogelijk, andere HDMI poorten op de Philips TV geprobeerd?

Blinde gok, maar zou het kunnen komen door eventueel oververhitting van de laptop? Aangezien het na een minuut of 10 zich pas voordoet.

Kijk even je temperaturen van de laptop na, bijvoorbeeld met het tooltje PC Wizard. En dan het liefst als je de laptop aan de TV hebt.

Ok, ik zal het morgen testen, maar een opmerking, hoe kan het dat de laptop oververhit raakt, alleen op die Philips 32PFL8404H/12... maar ik check morgen te temperatuur wel even.

dankjewel

Kan zijn dat de videokaart in de laptop te heet wordt als deze je TV aan moet sturen.

Laat het maar even weten.

Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie, maar hier is het resultaat:

Normaal:
Processor Temperatuur 80 °C
Moederbord Temperatuur 96 °C
Processor Intel Core i7 Sensor DTS
Core 1 48 °C
Core 2 48 °C
Core 3 47 °C
Core 4 51 °C
ATI Mobility Radeon HD 4650 ATI Catalyst Driver
GPU Temperatuur 40 °C
GPU Temperatuur (Diode) 39 °C
GPU Ventilator 30.0%
Harde Schijf ST9500420AS 32 °C
Chipset PCH
PCH 101 °C
DIMM #2 68 °C
DIMM #3 68 °C
DIMM #4 82 °C

bij blauw/ rood scherm:
Processor Temperatuur 48 °C
Moederbord Temperatuur 16 °C
Processor Intel Core i7 Sensor DTS
Core 1 48 °C
Core 2 49 °C
Core 3 49 °C
Core 4 48 °C
GPU Temperatuur 45 °C
GPU Temperatuur (Diode) 46 °C
GPU Ventilator 30.0%
Harde Schijf ST9500420AS 28 °C
Chipset PCH
PCH 101 °C
DIMM #2 68 °C
DIMM #3 68 °C
DIMM #4 82 °C

Wat ik ben vergeten te zeggen is dat het beeld eerst kort groen wordt, en daarna de hele tijd rood, alle kleuren worden roodachtig, dus het beeld is nog steeds zichtbaar.

Ook heb ik een schreenshot en een foto gemaakt om het te vergelijken:
[smallimg]http://item.slide.com/r/1/37/i/hMFRh-aW1z_GHcyxaLsErP51iectfA-b/[/smallimg]
En met rood beeld:
[smallimg]http://item.slide.com/r/1/119/i/BHDMJKKjwj998z4e7JF0JrryVjrv2Cbg/[/smallimg]

Laatst bewerkt door een moderator:
Temperaturen behalve die van DIMM #4 zien er prima uit. DIMM #4 is vrij heet, maar dat is in beide metingen zo.

Als ik eens naar het verkleurde beeld kijk kunne het twee dingen zijn, de videokaart of de kabel. De kabel werkt goed, dus die valt af. Zou misschien de HDMI poort op de laptop kunnen zijn die roet in het eten gooit, maar hoe je dat merkt weet ik ook niet.

Eventueel een ander HDMI kabeltje uitgeprobeerd?

Zou kunnen, laptop doet het wel perfect op andere tv (samsung) met zelfde hdmi kabel... en een probleempje, ik heb maar een hdmi kabel:rolleyes:

Je maakt 't wel moeilijk :p

Laatste wat ik voor nu kan bedenken is dat de Philips Tv de boosdoener is, maar waar en hoe dat precies ligt zou ik echt niet weten.

Ik wil het topic niet kapen, maar ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik gebruik m'n oude PC met een nieuwe videokaart om de tv aan te sturen en op compleet willekeurige tijden krijg ik dat die groene waas erover. Zodra ik de stekker unplug en er weer in doe is het over. Misschien heeft iemand wat aan deze info, of komt iemand met een oplossing.

Zou een nieuwe kabel helpen?

Na wat inlezen lijkt het bij HDCP vandaan te komen. Als deze handshake niet goed verloopt kan het beeld gaan storen en rare kleuren vertonen. Oplossingen behalve andere beeldoverdracht (i.p.v. HDMI naar Component bijvoorbeeld) helaas niet gevonden...

trekt je computter het wel

ik zie aan de foto's dat je windows 7 in je bezit hebt
die werkt perfeckt me met de rest van jouw driver's en videokaart
maar wat betreft de videokaart mechien zit daar het probleem

mechien helpt dit

probeer het nogeen's maar dan ga je naar je videokaart control center als je die geopent hebt bijk je hoe je dat zelf kan verhelpen met alle tools die in je controlsenter staan

dit probleem heb ik ook gehad met mijn laptop en met de ati control senter kon ik het oplossen
maar je kan ook als je ingeplugt bent met de tv met je rechter muis knop op je voor scherm ( met al je icontje's )
en dan eigenschappen en dan instelingen als het goed is staat daar monitor 1 en 2 klik op 2 en ga naar de instelingen

veel sucses :thumb:

Als je de eerdere posts eens doorleest kun je zien dat hij beschikt over een ATI HD 4650, en da's echt wel genoeg. Heb zelf niet het idee dat het door de drivers komt (kans is aanwezig, maar toch), aangezien het pas na enkele minuten begint.

Een driver update is te proberen, verwacht er echter niet teveel van.

Laatst bewerkt:
Tja, Ben er nog steeds niet achter, van tv en laptop had ik al de nieuwe firmware en driver geïnstalleerd. Zoals Dillondarko al zei, zal het wel aan HDCP liggen. Als het probleem opgelost is zal ik (proberen) om uit te leggen wat ik gedaan heb.
iig bedankt voor al jullie hulp!

Ik ook

ik heb precies hewt zelfde Tv en video kaart, dus helaas het zelfde probeel en het is ver irri, vooral als je de tv alleen voor de laptop heb gekocht T_T

Heb je ook al aan philips gevraagd? zowel wat zeggen ze ?

philips 8408 / acer met ATI hd4250 videokaart

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als jullie,is er al iets uitgekomen ???

Gr dorlando

Nou mensen, ik heb dus precies hetzelfde probleem als bovenstaande.
Videokaart: Radeon HD 5850
TV: Philips (type nummer weet ik even niet zo gauw, maar volgens mij dezelfde als de TS)

Ik heb al een aantal 'testjes' gedaan tot zover:
Laptop -> TV werkt prima (werkt al flink wat jaartjes)
XBox -> TV (hetzelfde als de laptop, zonder problemen)
Ati kaart -> TV geeft groen/rood beeld na ongeveer 10 minuten.

Vanmiddag heb ik de ATI kaart voor dit probleem omgeruild met precies hetzelfde resultaat na vervanging, dus ik denk dat er hardware of softwarematig iets niet helemaal lekker loopt in deze kaart. Misschien is het wel de combinatie van ATI-Philips. In mijn laptop zit namelijk een NVIDIA kaart, en die werkt zonder problemen.

Op het moment van schrijven ben ik het via een andere HDMI poort op de TV aan het proberen, en dit geeft tot zover geen problemen. Maar om er zeker van te zijn word het toch nog even afwachten.

Mvg,

Vancha

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan