photofiltre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maestro hartelijk dank dat is een correcte opmerking waar ik mij dan ook aan vast hou - blij dat je mijn opvattingen deelt en ik wil en moet de oplossing vinden-groet ruud -gila
die twee fotos die ik zo even plaatste voor Jeroen doorkruisten ons contact.
 
Photofiltre is een eenvoudig programma wat betreft installatie: Het maakt geen gebruik van de registy, nog zet het enig bestand in de systeem map.
Het is zelfs mogelijk om de Photofiltre directory op cd te branden and deze van af een andere computer op te starten (waarbij wel gezegd moet worden dat de voorkeuren en opties dan niet meer verandert kunnen worden, omdat de cd niet schrijfbaar is).
In andere woorden: als het goed heeft gewerkt, en nu niet meer, en als het probleem zeg nog steeds voordoet nadat de Phototfiltre directory is verwijdert en een nieuwe kopie van het internet is gehaald en is geïnstalleerd, dan moet ik concluderen dat Photofiltre niet de oorzaak is.

Ik heb de getoonde foto gedownload en met Ehotoshop Elementts en de plugin CountColours-1.1b4 het aantal kleuren geteld dat op de foto aanwezig was.. behoorlijk wat meer dan 256: om precies te zijn 85520.
Wanneer deze foto een scherm afdruk is, zou, gezien de systeem instellingen de foto slechts 256 kleuren kunnen hebben. (what you see is what you get)

Dus het goede nieuws is dat je pc meer kleuren aan kan.. het slechte nieuws is dat de driver kennelijk niet goed is, of dat het systeem problemen heeft. (een dll, of ander systeembestand is corrupt geraakt). Dat je monitor opeens naar 16 kleuren is gesprongen is een ander sterke aanwijzing dat er files in je systeem corrupt zijn geraakt: In all de gevallen dat ik dit (het verspringen van de beeldscherm instelligen naar een lager resolutie en / of minder kleuren) heb mee gemaakt was er spraken van een slechter wordend harde schijf, of een corrupt geraakt .dll bestand van de video driver.

Dat andere programma’s het wel kunnen? Ik weet het niet zeker, omdat ik geen programmeur ben, maar het zou kunnen dat deze software op een andere manier de video kaart aanspreekt.. (direct in plaats van via Windows of juist andersom) maar dit is speculatie.

Wanneer je niet tevreden bent met dit antwoord,, raad ik aan om naar het internationale forum van Antonio Da Cruz te gaan, en het probleem daar voorleggen.
 
Misschien kan Maestro of iemend anders dit voor mij klaren- gaat mij iets te ver en experimenteren wederom met de videokaart daar pas ik voor-Nederlands is mijn voertaal-in afwachting groet ruud
 
Probleem wacht op een oplossing , alhoewel ik bijna de moed verlies met dit programma en neig tot het geven van een negatieve waardering - bijgaand nog eens een paar voorbeelden
waarbij ik mij afvraag hoe het komt dat daar in de kleine fotos rechts wel kleur zit en na het openen van dat beeld de zaak weer in zwart/wit te voorschijn komt.
Tevens mij instelling-zie foto-256 kleuren.
In afwachting -gila
 

Bijlagen

  • -23 aug..jpg
    -23 aug..jpg
    33,3 KB · Weergaven: 10
  • 024  23 aug..jpg
    024 23 aug..jpg
    32,5 KB · Weergaven: 7
  • 025 23 aug.jpg
    025 23 aug.jpg
    33,3 KB · Weergaven: 26
  • 026 met 256 kleuren.jpg
    026 met 256 kleuren.jpg
    19,2 KB · Weergaven: 12
photofiltre sos

ik denk we zijn aan het eind er is kennelijk geen oplossing voor mijn probleem en ik moet PHOTOFILTRE maar vergeten !
 
photofiltre maestro12

Maestro12 graag zou ik jou een paar fotos sturen per mail om duidelijk te maken mijn laatste bevindingen met het probleem
met vriendelijke groet gila

ps want het blijft stil aangaande mijn probleem.
 
voor het forum nog even iets duidelijk maken met drie fotos
alle gemaakt van image 11 uit mijn bestand
a.met Adobe 5.0 b met Irfanview c met Xnview
alle perfekte fotos IK HEB ER VIER GEMAAKT EEN DOUBLURE
en dat lukt dan NIET met Photofiltre
het woord aan o.a.Jeroen de bruin!!!!!!!!!
 

Bijlagen

  • klein image11 met Xnview.jpg
    klein image11 met Xnview.jpg
    36,7 KB · Weergaven: 27
  • kleinimage11.jpg
    kleinimage11.jpg
    69,7 KB · Weergaven: 29
  • Xnview image 11.jpg
    Xnview image 11.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 24
  • Image11irfanview.jpg
    Image11irfanview.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 29
Misschien kan photofiltre wel niet overweg met jouw viedeokaart, iets anders kan ik mij niet bedenken.
Denk, dat als je het kan betalen geen slecht idee is een wat betere videokaart in je pc te laten zetten, daar je hobby foto's bewerken is.
 
Laatst bewerkt:
En een antwoord ontvangen van de maker van PhotoFiltre

His problem is that the pictures in Photofiltre are 4bits (it's looks that way).
==> PhotoFiltre don't convert pixel format. Image are displayed in 24 bit but if
windows are in 256 colors, the system will create a non optimised color palette.
Irfanview display in 256 color but not PhotoFiltre, because PhotoFiltre need to
force in 24 bit to edit image. PhotoFiltre is not a viewer like irfanview, it's
an image editor and image are not displayed correctelly if the system don't
supports 24 image :-(

Heel simpel gezegd, je zal de kleurinstellingen van je videokaart omhoog moeten zetten.
 
maestro-jozo en alle andere blijft voor mij de vraag waarom lukte het voorheen wel met dezelfde instellingen en daarom wilde ik het met cd nog wel eens proberen-de situatie is ja ik kom terecht met de Xnview als ook adobe 5 en irfanview - maar de situatie met photofiltre is onbegrijüpelijk groet aan allen gila
 
Gila, zoals de maker van het programma aangeeft, het kan nooit gewerkt hebben met de systeemkleuren op 256, dus waarschijnlijk heeft het voorheen toch hoger gestaan. Ergens aan het begin van dit topic heb ik al beschreven hoe je de kleuren kan verhogen.
 
Marstro12 bedankt voor de moeite maar ik garandeer jeroen de bruin dat het met 256 kleuren gewerkt heeft en perfekt dat moet ook ergens in de topics naar voren gekomen zijn uit mijn reseltaat met photofiltre.
Verder experimenteer ik ja niet graag nogeens met een andere instelling van de kleuren aangezien er vroeger problemen geweest zijn met de instelling-ergens heb ik ja gemeld dat ik het in orde kreeg door en pc man (100euro kosten)WIL NIET GRAAG WEDEROM IN DIE RICHTING:Wel een verzoek wie helpt mij tegen betaling aan cd met programm photofiltre geschiklt voor Windows98SE - puppie doet ztich ook alle mpoeitehiervoor maar lukt hem nog niet om een win98 daatrvoor te vinden.
In afwachting gila met groet
 
Het is niet Jeroen de Bruin die het antwoord gegeven heeft, maar de maker van PhotoFiltre, het lijkt mij dat die toch weet hoe zijn eigen programma werkt.
Of je PhotoFiltre op CD zet of het van de site download, het blijft hetzelfde, je zal toch echt naar meer dan 256 kleuren moetn.

Je weet inmiddels hoe je bij die kleurinstellingen moet komen
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1690480&postcount=22

Mocht dat onverhoopt niet goed gaan (iets wat me heel sterk lijkt) dan heb ik hier ook al geschreven hoe je dan weer het geheel terug kan zetten

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1690656&postcount=24

Mocht je dit niet willen doen, zal PhotoFiltre dus niet meer juist gaan werken en zal je moeten omzien naar een ander programma.
 
Maestro12,Jozo en alle anderen die behulpzaam waren.Ik vraag begrip voor het feit dat ik niet graag meer experimenteer.Voor Jozo het is niet alleen mijn hobby fotos te bewerken maar internet in zijn totaliteit-ben een kleine AOWer van 82 jaar - dus veel geld is er niet en omdat ik o.a.hoorproblemen heb is dit mij zeer welkom.Aan de maker van Photofiltre lees en volg het probleem - ik heb hetgedeinstalleerd meerdere malen en weer opnieuw geinstalleerd -resultat nihil.Het wijzigen durf ik gezien mijn ervaringen in het verlen niet aan -graag begrip maestro12 als jij in de buurt zou wonen dan graag je hulp, wekenlang had ik namelijk in het gerheel geen kleur (slechts 16)Na de hulp van een externe pc profi voor die 100 euro kwam ik waar ik nu ben.Bijgaand nog drie fotos die ik gemaakt met mijn kleurinstelling door Xnview - het zelfde resultaat was er met Irfanview .Hopelijk begrijpt iedereen mij met vriendelijke groet van de Groninger enmocht iemand in de buurt komern van Keulen hartelijk welkom-gila
 

Bijlagen

  • 552305D7-F975-F057-3E83E691B689382A.jpg
    552305D7-F975-F057-3E83E691B689382A.jpg
    40,6 KB · Weergaven: 17
  • 552441EE-AE61-E854-3D8388D50C26C66A.jpg
    552441EE-AE61-E854-3D8388D50C26C66A.jpg
    24 KB · Weergaven: 22
  • 5532B32A-077A-35AB-AC6870FF28A146E4.jpg
    5532B32A-077A-35AB-AC6870FF28A146E4.jpg
    37,8 KB · Weergaven: 27
Geeft die externe prof ook nog garantie? Een systeem afleveren met maar 256 systeemkleuren hoort namelijk niet (in mijn ogen). Je zou hem eens kunnen contacteren of hij gratis dit naar 16bits kleuren wil zetten, is minder dan 30 seconden werk voor hem.
 
ben sinds 1978 - 100% arbeidsongeschikt geworden in Nederland-woon toevallig door familie - omstandigheden in Duitsland waar ik met de hier heersende omstandigheden moet leven en het is helaas geen Nederland - hopelijk duidelijk - er is hier - om een voorbeeld te noemen een firma die 90 euro per uur vraagt excl.de voorrijkosten en btw - mijn helper (was zeker 2 uuR hier) was dus nog zeer goedkoop.
Ik zou er een heel verhaal van kunnen maken.
De fotos met irfanview en Xnview (die ook te maken bewerken zijn met Adobe 5.0) zijn hopelijk bekeken ook door de maker van Photofiltre ik was nieuwsgierig naar zijn reactie in het Nederlands of Vlaams .Met vriendelijk groet van een IN PHOTOFILTRE TELREURGESTELDE MAAR VOL LOF OVER ALLEN VAN Helpmij
gila
 
nog even mijn beeldscherm die staat op 256 kleuren -kan er geen andere van maken en ook de schuif niet bewegen-verder staat of functioneerd hij op Plug_Plax beeldscherm:
Grafikkarte S3trio64V2-DX/GX(755/785)vraag mij niet naar bijzonderheden hiervan het gaat mijn kennis te boven groet gila
 

Bijlagen

  • 55B85467-B2F9-3422-6111FDC819CEC82B.jpg
    55B85467-B2F9-3422-6111FDC819CEC82B.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 13
Gila er is echt iets mis met je videokaart, de instellingen of de driver
In andere topics hebben het daar ook al over gehad.
Kan je wel zeggen vroeger ging het wel maar misschien is er wel ergens iets niet goed, dat kan de videokaart zijn of de drivers, of je ram geheugen, maar daar dit niet echt duidelijke taal voor je is, is het ook bijna onmogenlijk te helpen.

Eerste tip die ik je ooit gaf is koop het boek "windows voot dummies" is echt een goed boek met index waardoor je de basis begrippen snel kan opzoeken.

Hier nog een tip (gratis) :
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Verder weet ik het niet

Maar succes
 
hartelijk dank de woordenboeken en veel andere programmas ook en verder snuffelen doe ik steeds-maar het spijt mij dat ik geen antwoordt krijg waarom het met de andere programmas wel lukt -en uit gerekend met photofiltre die ik als eerste had geinstalleerd vroeger wel en nu niet lukt -dat is mijn erger-die andere zijn ja goed maar ik zou zo graag het waarom niet lukken verklaart hebben - ook jij jozo hebt de beelden van mij toch gezien !!!!
En geloof me de schuifregelaar is onbeweeglijk en de 256 niet te veranderen-prettig avond en groet gila
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan