Photoshop CS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door XP_PC
Ik heb zowel PSP 9 als Photoshop CS. Ik neem aan dat het makelijker is om nu gewoon PSP te gebruiken?
Als je met Preset Shapes wilt werken, lijkt PSP me het aangewezen programma.

Guus.

Mijn eerste uitleg was wat omslachtig...
Met de 2e ben je net zo snel klaar als in PSP!

Nou ja, Bassos moet maar kijken wat ie het beste vind werken

Ik heb het net geprobeerd en het werkt perfect, ik kan me niet voorstellen dat het gemakkelijker kan.

Je hoeft alleen maar de grote te slepen en je hebt je rechthoek die rond afgewerkt is.

Bedankt nog Daan :thumb:

Hey Daan??

Ik ben nu bezig geweest met die rechthoeken met ronde hoeken. Maar wat opvalt is dat de ronde hoeken niet echt "glad lopen" je ziet de pixels best goed. Weet jij misschien hoe ik dit kan aanpassen???

Klik hier voor een kijkje op mijn website

Zou het kunnen dat het aan de soort achtergrond ligt??

Mmmmm,

Ik denk niet dat het aan je bg ligt. Ff 2 vraagjes:
  • Hoe groot ie die radius? (Kan ik zelf bij mij ff in PS kijken.
  • In welk formaat sla je de afbeelding op? (GIF, Jpeg..)

Hoor het wel van je.

Trouwens het is misschien beter om ze hier te stellen, dan leren anderen er ook nog van. Het vlak is 750px bij 550px groot en heb voor de rondingen een radius gebruikt van 40px (wordt in px uitgedrukt geloof ik).

Uiteindelijk heb ik het opgeslagen als GIF bestand, maar die hoeken zijn ook al gekarteld in photoshop. Daar zijn ze ook niet glad rond.

Ik snap er niks van, want de rondingen die ik in het menu gebruikt heb zaijn wel mooi gladjes.

Hoi,

Ik heb m ook gemaakt zoals je hieronder kunt zien:

test.jpg

geen kartelrandje te zien ongeacht de achtergrond.
Ik denk dat anti-alaised niet aangevinkt staat. Die is ook te vinden in de bovenbalk, vlakbij de radius.
Verder kun je afbeeldingen betr opslaan in JPEG.

Deze is opgeslagen in JPEG met maximale instellingen en het plaatje is niet groter als 17 KB

ik dacht zolang er geen foto's in staan en niet te veel kleuren worden gebruikt het het besten op kon slaan als GIF. En met anti alaised heb ik zitten klooien omdat ik niet wist/weet waar het voor diende. Het zou best kunnen dat het niet meer aan stond.

En nog even een ander vraagje, je hebt mijn site waarschijnlijk wel bekeken en daar zie een donker blauwe en een rode balk, boven en onderaan staan. Dit heb ik ook met Photoshop gedaan, maar een beetje omslachtig.

Dit heb ik gedaan met de seletietool. Dus dat bovenste stukje selcteren in opvullen met een kleur. Maar het probleem is om ze allebij even groot/hoog te krijgen boven en onder op deze manier.

Heb je daar misschien nog een tip voor??

Gebruik maar JPEG. GIF wordt altijd lelijker.

En ik weet eigenlijk wel zeker dat je AA uit had staan. AA zorgt net als in games ervoor dat je karteltjes mooier worden.

Voor die balkjes kun je het beste de zelfde methode toepassen als je eerst deed.
Daarna sleep je met de selectietool een rechthoek en druk je op delete zodat alleen een balkje overblijft, snap je?

In 3 klikken heb je dan een paar mooie balkjes.

Oow is het daar voor, dan weet ik ook wel bijna zeker dat ie uitstond. Wederom bedankt voor je hulp en je compliment ;)

Geplaatst door Forza Utreg
Gebruik maar JPEG. GIF wordt altijd lelijker.

En ik weet eigenlijk wel zeker dat je AA uit had staan. AA zorgt net als in games ervoor dat je karteltjes mooier worden.

Voor die balkjes kun je het beste de zelfde methode toepassen als je eerst deed.
Daarna sleep je met de selectietool een rechthoek en druk je op delete zodat alleen een balkje overblijft, snap je?

In 3 klikken heb je dan een paar mooie balkjes.

Is er een reden waarom je AA uit zou willen hebben dan?

Ik heb je advies nog eens nagelezen over die balkjes. Maar ik snap eigenlijk toch niet wat je bedoeld. Kun je het op een andere manier uitleggen misschien??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan