php en mySQL, slechts een vijftal kB

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
ik heb een kleine php-toepassing gedownload voor persoonlijk gebruik. Nu heb ik pas door dat mijn isp geen php ondersteund.

Ik zoek dus naar een oplossing voor dit probleem.

bestaat er een gratis hostingdienst die webruimte aanbiedt met ondersteuning voor php en mysql? Dat moet niet belachelijk veel zijn. het is een kleine php-toepassing en ik kom toe met enkele kB...

Indien dit niet bestaat is er een workaround mogelijk? Een kleine webserver die php en mysql ondersteund zelf virtualiseren ofzo? zoja, hoe gaat dat dan in zijn werk?

Bedankt

een webbrowser lukt volgens mij niet, maar heb je ooit gehoord van xampp?
xampp is een pakket met apache, mysql, php en een ftp server, en het is gratis.
je kan hem gewon downloaden en instaleren, dan kan je bijv. .php bestanden in de htdocs map zetten in de instalatie map van xampp (bijv. C:\xampp\htdocs) en dan kan je in je browser naar localhost browsen, en krkijg je te zien wat je allemaal in htdocs hebt staan (mits je een default of index pagina hebt) en kun je ook gewoon php bekijken, je moet alleen niet je internetpoort (80 geloof ik) open hebben staan, want dan kan iedereen erop.

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

ik gebruik het om mijn scripts op te testen,

mvg,

Burner202

Ik vrees alleen dat de poort 80 van onze router niet te sluiten is. Zouden we dan ook niet het web buiten sluiten??? Nouja, dat zouden we nog kunnen omleiden via een andere poort...

Kan ik dan wel intern van in het thuisnetwerk erop? Ik bedoel: kan ik bijvoorbeeld van op mijn pda (via het eigen netwerk dan) gebruik maken van de applicatie?

Ik heb dan ook niet altijd elke pc aanstaan, maar ik denk dat ik het op elke pc in het netwerk zou kunnen installeren en dan die map synchroniseren tussen alle pc's zodanig dat ik op alle pc's en versie heb die zo up 2 date mogelijk is. Er staat altijd wel een pc aan, maar nooit altijd dezelfde.

Zou dat werken?

Als het puur voor persoonlijk gebruik is en alleen op het netwerk moet draaien kun je gewoon XAMP of WAMP of USBWebserver downloaden :)

Die hebben namelijk ook een 'offline' stand, waarbij ze alleen toegankelijk zijn vanaf de machine waar ze op geinstalleerd zijn maar niet van buitenaf.

Het probleem is dat ik de applicatie dus ook wel wil kunnen gebruiken op mijn pda, stel bijvoorbeeld dat ik de applicatie gebruik in zo'n programma zoals ik hierboven heb beschreven en ik synchroniseer ze met alle pc's in het netwerk en er staat maar 1 pc aan waar net iemand op bezig is, is het even zo handig het vanaf de pda te gebruiken.

Kan ik eventueel met de firewalls op alle computers hier niet instellen dat de applicatie enkel van netwerkapparaten die zich in het netwerk bevinden mag worden benaderd? Ik gebruik in mijn windows xp systemen spf als firewall en in windows vista de standaard vista firewall...

Ik zat net even te denken...

Als ik die php-applicatie op de webspace van mijn isp zou zetten zou ook iedereen eraan kunnen. Dus wat maakt het uit of ik 'm op een webspace zet of met zo'n webserver die ik op m'n pc's in m'n netwerk draai en die niet op offline staan?

Dat maakt toch geen verschil?
Of maak ik hier een denkfout?

Zolang je even op de beveiliging let (met name van je programma, die van WAMP zit meestal wel goed) is er idd weinig verschil, behalve dat je je eigen pc belast met het draaien van de webserver ipv een van servers in het datacentrum, en dat als je je pc uitzet, je website onbereikbaar is.

Je kunt em gewoon online gooien en dan vanaf overal benaderen; de kans dat anderen erop komen is sowieso klein aangezien je rechtstreeks met het IP van je computer moet verbinden, tenzij je er een domein voor koopt.

Is wamp gebruiksvriendelijk voor een beginner?

Redelijk; je hoeft maar een paar opties te kennen om te beginnen :)

Gewoon installeren in een map, dan 'start WAMPserver' zoeken, dan krijg je onderin een klein wit icoontje van een soort metertje, dat betekend dat WAMP aanstaat. Vervolgens stop je wat files in de WWW map die in de WAMP map staat, en al die files staan vervolgens 'online'.

Zolang WAMP in offline mode staat, kun je die files benaderen via 'http://localhost/map/pagina.php'
Als je WAMP online gooit (linksklik op het metertje, 'put online') dan kun je via je IP adres erop: 'http://1.2.3.4/' waarbij je dus je externe IP moet gebruiken.

1 ding om op te letten: er zit standaard een database bij met phpMyAdmin erop; als je die wilt gebruiken, zet er dan een stevig wachtwoord op, want die is gewoon bereikbaar over het web (je kunt em ook uitzetten, maar dan kun je er zelf niet meer bij)

Maar er wordt volgens mij gevraagd om een gratis webhost, ik denk dat dat makkelijker is, hoor!

Probeer Byethost, ben ik altijd heel erg tevreden over geweest. Heb nu 2 betaalde hosts.

Ik heb ook goede dingen gehoord over 110MB.com

Nog even over poort 80 openen / sluiten. Dat is volgens mij niet nodig. Zolang je inkomende verbindingen niet forward naar het interne IP van je PC kan de buitenwereld niet bij je server.

dus die 2 hosts bieden gratis webspace met ondersteuning voor php en mysql?

goed, dan ga ik dat vanavond eens proberen.

Ik kan je nog een goeie gratis webhost geven: www.000webhost.com Het ondersteunt zowel php als mysql en nog veel meer. Heb nog geen problemen ondervonden bij deze host.

Ik heb de websites van de 3 hier genoemde webhosts vluchtig bekeken en op het eerste zicht lijkt die 000webhost de beste. Ik ga 'm meteen proberen!

Ik laat nog wel wat weten ;)

Ik heb er een account aangemaakt. Ik heb de phpfile in de juiste map gezet. Nu krijg ik:

PHP Error Message

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES) in <pad> on line 14

Free Web Hosting
Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)

<pad> heb ik zelf even gewijzigd. Daar stond de url van het bestand.
Er blijkt iets mis te zijn met regel 14.

Dit is regel 14:

PHP:
$db_connect = mysql_connect(localhost, $user, $password);

000Webhost was ik zó ontevreden over dat ik overgestapt ben naar een betaalde host.
en 110Mb was volgens mij ook niet zo goed :confused:

Sorry jongens maar dit is uit ervaring ;)

Nog even over poort 80 openen / sluiten. Dat is volgens mij niet nodig. Zolang je inkomende verbindingen niet forward naar het interne IP van je PC kan de buitenwereld niet bij je server.
Dan is het nog steeds raar dat een router alle poorten (of alleen 80??) standaard open heeft en die niet te sluiten zijn :confused:
Leuk voor hackers om te weten ;)

Ik vrees alleen dat de poort 80 van onze router niet te sluiten is. Zouden we dan ook niet het web buiten sluiten???
Nee.

Laatst bewerkt:
goed, maar ligt het dan aan de hosting of heb ik iets verkeerd ingesteld?

Waarschijnlijk heeft je provider je een wachtwoord en username gegeven? Waarschijnlijk komen die namelijk niet overeen met degene in de code staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan