php en mySQL, slechts een vijftal kB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, maar de post hierboven was nog steeds naar het voorbeeld.

Die database heb ik ondertussen reeds aangepast in de code.

Dus waar ligt het dan wel aan? :confused:

Misschien een belangrijk detail:

Ik had niet door dat Noscript de javascript van de phpcode nog blokkeerde.

Wanneer ik javascript had toegestaan zag het er zo uit:

PHP Error Message

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111 in /home/a6454629/public_html/prikbord.php on line 15

Free Web Hosting
Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111

edit: ik heb noscript even volledig uitgeschakeld en nu is het weer de vorige foutmelding...

Laatst bewerkt:
Ik kan je nog een goeie gratis webhost geven: www.000webhost.com Het ondersteunt zowel php als mysql en nog veel meer. Heb nog geen problemen ondervonden bij deze host.

Goeie tip! Heb daar meteen een account aangemaakt vanwege PHP, MSQL enz.

Alleen ben ik er nog niet achter waar ik PHP kan gebruiken.
HTML editor heb ik al gebruikt.

:thumb:

Weet je ook hoe je PHP moet gebruiken en wat er eventueel mis kan gaan in mijn situatie?

Zo draag je misschien iets bij tot dit topic, anders kan je beter een eigen topic starten.

PS: in de filemanager kan je phpfiles uploaden en bewerken...

Wel, de phptoepassing werkt nog steeds niet.

Ik krijg volgende foutmelding:

Table 'a6454629_bericht.prikbord' doesn't exist
PHP Error Message

Warning: mysql_numrows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/a6454629/public_html/prikbord.php on line 43

Hoe los ik dat op?

Hij zegt letterlijk:

Table 'a6454629_bericht.prikbord' doesn't exist

dat de tabel niet bestaat. Dus zul je in de database (a6454629_bericht) een tabel (prikbord) moeten aanmaken.

en hoe doe ik dat?

je gaat naar www.000webhost.com, dan naar members area, gebruikersnaam en wachtwoord plus het random gegenereerd getal indrukken, dan ga je naar Cpanel, dan kies je voor phpmyadmin, dan zou daar normaal gezien al een database moeten instaan, namelijk ablablabla_bericht, druk je op enter phpadmin, dan ga je naar het tabblad query en daar vul je volgend commando in=

use a6454629_bericht;

create table prikbord(
vraag varchar(50) not null
) Engine = InnoDB

-> de lijn vraag varchar(50) not null is een voorbeeld. Dit moet je aanpassen naargelang welk soort gegevens je wilt opslaan.

De lijn engine kan ook nog gekozen worden: innodb, myisam, enz

Voor meer informatie zie hier

Goeie tip! Heb daar meteen een account aangemaakt vanwege PHP, MSQL enz.

Alleen ben ik er nog niet achter waar ik PHP kan gebruiken.
HTML editor heb ik al gebruikt.

:thumb:

Of je kan je PHP files uploaden door middel van een ftp programma: bvb filezilla.

Ik probeer de uitleg van hierboven te volgen. Maar als ik op het tabblad query heb geklikt zie ik niet waar ik een commando kan invoeren, ik zie alleen staan:

No tables found in database.

Op het tabblad structure kan ik wel een nieuwe table aanmaken lijkt het. Maar hij vraagt ook naar het aantal fields... Hoe weet ik hoeveel ik daar moet invullen?

je gaat naar www.000webhost.com, dan naar members area, gebruikersnaam en wachtwoord plus het random gegenereerd getal indrukken, dan ga je naar Cpanel, dan kies je voor phpmyadmin, dan zou daar normaal gezien al een database moeten instaan, namelijk ablablabla_bericht, druk je op enter phpadmin, dan ga je naar het tabblad query en daar vul je volgend commando in=

use a6454629_bericht;

create table prikbord(
vraag varchar(50) not null
) Engine = InnoDB

-> de lijn vraag varchar(50) not null is een voorbeeld. Dit moet je aanpassen naargelang welk soort gegevens je wilt opslaan.

De lijn engine kan ook nog gekozen worden: innodb, myisam, enz

Voor meer informatie zie hier

Foutje, sql in plaats van query.

Ik heb bovenstaande instructies gevolgd. Ik weet niet of het gelukt is maar nu krijg ik deze foutmelding:

Unknown column 'id' in 'order clause'
PHP Error Message

Warning: mysql_numrows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/a6454629/public_html/prikbord.php on line 43

:confused:

Je doet nu aan reversed engineering, dat is absoluut de verkeerde volgorde als het niet nodig is. Je bouwt nu een database aan de hand van een applicatie, en als je geen idee hebt waarmee je bezig bent gaat dat nooit lukken.

Als je dat prikbordding gedownload hebt, moet er ergens een bestand bij zitten met SQL aan de hand waarvan je je database kunt opzetten.

Niet dus :confused:

Ik heb het trouwens niet gedownload. Dat staat er nog omdat ik dat oorspronkelijk van plan was. Ik vond de download echter nergens maar had wel de phpcode in het magazine staan dus heb die overgetikt...

Er staat nergens iets vermeld over zo'n SQL-ding, het doet het er gewoon naar uitschijnen dat het zo gewoon zou moeten werken van zodra het wachtwoord en username in de code zijn geïntegreerd.

Dat is nu net de kern van de zaak. Normaal gezien zou het script zelf de tabel aan moeten maken, aangezien de tafel niet bestaat (wat de foutmelding ons aangeeft):

PHP:
if (!  $db_database)
      {
        $query="CREATE DATABASE $database";
        mysql_query($query);
        echo mysql_error();
        mysql_select_db($database);
        $query = "CREATE TABLE $table "
               . "(id INT(6) AUTO_INCREMENT, "
               . "datum VARCHAR(20), "
               . "inzender VARCHAR(20), "
               . "item VARCHAR(255), "
               . "PRIMARY KEY (id) )";
        mysql_query($query);
        echo mysql_error();
      }

EDIT: Ik denk dat ik weet waar je fout zit. Heb je al een database aangemaakt? In dit script staat namelijk dat als er geen database bericht aanwezig is, hij een database moet aanmaken en OOK een tabel. Moest je toch al een database aangemaakt hebben, zal hij dus geen tabel aanmaken. -> Normaal zou het dan moeten lukken als je je database verwijdert hebt (hoop ik :p)

Laatst bewerkt:
Dat is nu net de kern van de zaak. Normaal gezien zou het script zelf de tabel aan moeten maken, aangezien de tafel niet bestaat (wat de foutmelding ons aangeeft):

PHP:
if (!  $db_database)
      {
        $query="CREATE DATABASE $database";
        mysql_query($query);
        echo mysql_error();
        mysql_select_db($database);
        $query = "CREATE TABLE $table "
               . "(id INT(6) AUTO_INCREMENT, "
               . "datum VARCHAR(20), "
               . "inzender VARCHAR(20), "
               . "item VARCHAR(255), "
               . "PRIMARY KEY (id) )";
        mysql_query($query);
        echo mysql_error();
      }

EDIT: Ik denk dat ik weet waar je fout zit. Heb je al een database aangemaakt? In dit script staat namelijk dat als er geen database bericht aanwezig is, hij een database moet aanmaken en OOK een tabel. Moest je toch al een database aangemaakt hebben, zal hij dus geen tabel aanmaken. -> Normaal zou het dan moeten lukken als je je database verwijdert hebt (hoop ik :p)

Bedoel je niet:

PHP:
if (!  $database)

Het staat toch zo in de voorbeeldcode die
PHP:
if (!  $db_database)

Ik heb de database verwijdert en nu staat er weer:

PHP Error Message

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'a6454629'@'10.50.0.3' (using password: YES) in /home/a6454629/public_html/prikbord.php on line 15

Free Web Hosting
Access denied for user 'a6454629'@'10.50.0.3' (using password: YES)

Erikboy heeft gelijk, het moet zo zijn:

PHP:
if (!  $database)

$db_database is nergens in je script gedefinieërd.

Zou het de regel daarvoor niet zijn die dat doet?

PHP:
$db_database = mysql_select_db($database);

Anyway, ik zal het eens proberen door het zo aan te passen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan