Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
PHP Error Message
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111 in /home/a6454629/public_html/prikbord.php on line 15
Free Web Hosting
Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111
Ik kan je nog een goeie gratis webhost geven: www.000webhost.com Het ondersteunt zowel php als mysql en nog veel meer. Heb nog geen problemen ondervonden bij deze host.
Table 'a6454629_bericht.prikbord' doesn't exist
PHP Error Message
Warning: mysql_numrows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/a6454629/public_html/prikbord.php on line 43
Table 'a6454629_bericht.prikbord' doesn't exist
en hoe doe ik dat?
Goeie tip! Heb daar meteen een account aangemaakt vanwege PHP, MSQL enz.
Alleen ben ik er nog niet achter waar ik PHP kan gebruiken.
HTML editor heb ik al gebruikt.
:thumb:
No tables found in database.
je gaat naar www.000webhost.com, dan naar members area, gebruikersnaam en wachtwoord plus het random gegenereerd getal indrukken, dan ga je naar Cpanel, dan kies je voor phpmyadmin, dan zou daar normaal gezien al een database moeten instaan, namelijk ablablabla_bericht, druk je op enter phpadmin, dan ga je naar het tabblad query en daar vul je volgend commando in=
use a6454629_bericht;
create table prikbord(
vraag varchar(50) not null
) Engine = InnoDB
-> de lijn vraag varchar(50) not null is een voorbeeld. Dit moet je aanpassen naargelang welk soort gegevens je wilt opslaan.
De lijn engine kan ook nog gekozen worden: innodb, myisam, enz
Voor meer informatie zie hier
Unknown column 'id' in 'order clause'
PHP Error Message
Warning: mysql_numrows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/a6454629/public_html/prikbord.php on line 43
if (! $db_database)
{
$query="CREATE DATABASE $database";
mysql_query($query);
echo mysql_error();
mysql_select_db($database);
$query = "CREATE TABLE $table "
. "(id INT(6) AUTO_INCREMENT, "
. "datum VARCHAR(20), "
. "inzender VARCHAR(20), "
. "item VARCHAR(255), "
. "PRIMARY KEY (id) )";
mysql_query($query);
echo mysql_error();
}
Dat is nu net de kern van de zaak. Normaal gezien zou het script zelf de tabel aan moeten maken, aangezien de tafel niet bestaat (wat de foutmelding ons aangeeft):
PHP:if (! $db_database) { $query="CREATE DATABASE $database"; mysql_query($query); echo mysql_error(); mysql_select_db($database); $query = "CREATE TABLE $table " . "(id INT(6) AUTO_INCREMENT, " . "datum VARCHAR(20), " . "inzender VARCHAR(20), " . "item VARCHAR(255), " . "PRIMARY KEY (id) )"; mysql_query($query); echo mysql_error(); }
EDIT: Ik denk dat ik weet waar je fout zit. Heb je al een database aangemaakt? In dit script staat namelijk dat als er geen database bericht aanwezig is, hij een database moet aanmaken en OOK een tabel. Moest je toch al een database aangemaakt hebben, zal hij dus geen tabel aanmaken. -> Normaal zou het dan moeten lukken als je je database verwijdert hebt (hoop ik)
if (! $database)
if (! $db_database)
PHP Error Message
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'a6454629'@'10.50.0.3' (using password: YES) in /home/a6454629/public_html/prikbord.php on line 15
Free Web Hosting
Access denied for user 'a6454629'@'10.50.0.3' (using password: YES)
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.