php-fusion - Paneel Beheer (eror)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mersin

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Hi

ik heb een problempje elke keer als ik in Paneel Beheer ga en als ik op
[ Nieuw Paneel toevoegen] klik stuurt die mij terug naar home page
weetje michin wat het oorzak kan zijn
hier staan de codes daar van

panel_editor.php:
Code:
<?php
/*---------------------------------------------------+
| PHP-Fusion 6 Content Management System
+----------------------------------------------------+
| Copyright © 2002 - 2006 Nick Jones
| http://www.php-fusion.co.uk/
+----------------------------------------------------+
| Released under the terms & conditions of v2 of the
| GNU General Public License. For details refer to
| the included gpl.txt file or visit http://gnu.org
+----------------------------------------------------*/
require_once "../maincore.php";
require_once BASEDIR."subheader.php";
require_once ADMIN."navigation.php";
include LOCALE.LOCALESET."admin/panels.php";

if (!checkrights("P") || !defined("iAUTH") || $aid != iAUTH) fallback("../index.php");
if (isset($panel_id) && !isNum($panel_id)) fallback(FUSION_SELF.$aidlink);

$temp = opendir(INFUSIONS);
while ($folder = readdir($temp)) {
	if (!in_array($folder, array(".","..")) && strstr($folder, "_panel")) {
		if (is_dir(INFUSIONS.$folder)) $panel_list[] = $folder;
	}
}
closedir($temp); sort($panel_list); array_unshift($panel_list, "none");

if (isset($_POST['save'])) {
	$error = "";
	$panel_name = stripinput($_POST['panel_name']);
	if ($panel_name == "") $error .= $locale['470']."<br>";
	if ($_POST['panel_filename'] == "none") {
		$panel_filename = "";
		$panel_content = addslash($_POST['panel_content']);
		$panel_type = "php";
	} else {
		$panel_filename = stripinput($_POST['panel_filename']);
		$panel_type = "file";
		$panel_content = "";
	}
	$panel_side = isNum($_POST['panel_side']) ? $_POST['panel_side'] : "1";
	$panel_access = isNum($_POST['panel_access']) ? $_POST['panel_access'] : "0";
	if ($panel_side == "1" || $panel_side == "4") {
		$panel_display = "0";
	} else {
		$panel_display = isset($_POST['panel_display']) ? "1" : "0";
	}
	if (isset($panel_id)) {
		if ($panel_name != "") {
			$data = dbarray(dbquery("SELECT * FROM ".$db_prefix."panels WHERE panel_id='$panel_id'"));
			if ($panel_name != $data['panel_name']) {
				$result = dbquery("SELECT * FROM ".$db_prefix."panels WHERE panel_name='$panel_name'");
				if (dbrows($result) != 0) $error .= $locale['471']."<br>";
			}
		}
		if ($panel_type == "php" && $panel_content == "") $error .= $locale['472']."<br>";
		if ($error == "") {
			$result = dbquery("UPDATE ".$db_prefix."panels SET panel_name='$panel_name', panel_filename='$panel_filename', panel_content='$panel_content', panel_access='$panel_access', panel_display='$panel_display' WHERE panel_id='$panel_id'");
		}
		opentable($locale['480']);
		echo "<center><br>\n";
		if ($error != "") {
			echo $locale['481']."<br><br>\n".$error."<br>\n";
		} else {
			echo $locale['482']."<br><br>\n";
		}
		echo "<a href='panels.php".$aidlink."'>".$locale['486']."</a><br><br>
<a href='index.php".$aidlink."'>".$locale['487']."</a><br><br>
</center>\n";
		closetable();
	} else {
		if ($panel_name != "") {
			$result = dbquery("SELECT * FROM ".$db_prefix."panels WHERE panel_name='$panel_name'");
			if (dbrows($result) != 0) $error .= $locale['471']."<br>";
		}
		if ($panel_type == "php" && $panel_content == "") $error .= $locale['472']."<br>";
		if ($panel_type == "file" && $panel_filename == "none") $error .= $locale['473']."<br>";
		if ($error == "") {
			$result = dbquery("SELECT * FROM ".$db_prefix."panels WHERE panel_side='$panel_side' ORDER BY panel_order DESC LIMIT 1");
			if (dbrows($result) != 0) { $data = dbarray($result); $neworder = $data['panel_order'] + 1; } else { $neworder = 1; }
			$result = dbquery("INSERT INTO ".$db_prefix."panels (panel_name, panel_filename, panel_content, panel_side, panel_order, panel_type, panel_access, panel_display, panel_status) VALUES ('$panel_name', '$panel_filename', '$panel_content', '$panel_side', '$neworder', '$panel_type', '$panel_access', '$panel_display', '0')");
		}
		opentable($locale['483']);
		echo "<center><br>\n";
		if ($error != "") {
			echo $locale['484']."<br><br>
".$error."<br>\n";
		} else {
			echo $locale['485']."<br><br>\n";
		}
		echo "<a href='panels.php".$aidlink."'>".$locale['486']."</a><br><br>
<a href='index.php".$aidlink."'>".$locale['487']."</a><br><br>
</center>\n";
		closetable();
	}
} else {
	if (isset($_POST['preview'])) {
		$panel_name = stripinput($_POST['panel_name']);
		$panel_filename = $_POST['panel_filename'];
		$panel_content = isset($_POST['panel_content']) ? $_POST['panel_content'] : "";
		$panel_access = $_POST['panel_access'];
		$panel_side = $_POST['panel_side'];
		$panelon = isset($_POST['panel_display']) ? " checked" : "";
		$panelopts = $_POST['panel_side'] == "1" || $_POST['panel_side'] == "4" ? " style='display:none'" : " style='display:block'";
		$panel_content = stripslash($panel_content);
		opentable($panel_name);
		if ($panel_filename != "none") {
			@include INFUSIONS.$panel_filename."/".$panel_filename.".php";
			$panel_type = "file";
		} else {
			eval($panel_content);
			$panel_type = "php";
		}
		$panel_content = phpentities($panel_content);
		closetable();
		tablebreak();
	}
	if (isset($step) && $step == "edit") {
		$result = dbquery("SELECT * FROM ".$db_prefix."panels WHERE panel_id='$panel_id'");
		if (dbrows($result) != 0) {
			$data = dbarray($result);
			$panel_name = $data['panel_name'];
			$panel_filename = $data['panel_filename'];
			$panel_content = phpentities(stripslashes($data['panel_content']));
			$panel_type = $data['panel_type'];
			$panel_access = $data['panel_access'];
			$panel_side = $data['panel_side'];
			$panelon = $data['panel_display'] == "1" ? " checked" : "";
			$panelopts = $panel_side == "1" || $panel_side == "4" ? " style='display:none'" : " style='display:block'";
		}
	}
	if (isset($panel_id)) {
		$action = FUSION_SELF.$aidlink."&amp;panel_id=$panel_id";
		opentable($locale['450']);
	} else {
		if (!isset($_POST['preview'])) {
			$panel_name = "";
			$panel_filename = "";
			$panel_content = "openside(\"name\");\n"."  echo \"content\";\n"."closeside();";
			$panel_type = "";
			$panel_access = "";
			$panel_side = "";
			$panelon = "";
			$panelopts = " style='display:none'";
		}
		$action = FUSION_SELF.$aidlink;
		opentable($locale['451']);
	}
	$user_groups = getusergroups(); $access_opts = "";
	while(list($key, $user_group) = each($user_groups)){
		$sel = ($panel_access == $user_group['0'] ? " selected" : "");
		$access_opts .= "<option value='".$user_group['0']."'$sel>".$user_group['1']."</option>\n";
	}
	echo "<form name='editform' method='post' action='$action'>
<table align='center' cellpadding='0' cellspacing='0'>
<tr>
<td class='tbl'>".$locale['452']."</td>
<td class='tbl'><input type='text' name='panel_name' value='$panel_name' class='textbox' style='width:200px;'></td>
</tr>\n";
	if (isset($panel_id)) {
		if ($panel_type == "file") {
			echo "<tr>
<td class='tbl'>".$locale['453']."</td>
<td class='tbl'><select name='panel_filename' class='textbox' style='width:200px;'>\n";
			for ($i=0;$i < count($panel_list);$i++) {
				echo "<option".($panel_filename == $panel_list[$i] ? " selected" : "").">$panel_list[$i]</option>\n";
			}
			echo "</select></td>\n</tr>\n";
		}
	} else {
		echo "<tr>
<td class='tbl'>".$locale['453']."</td>
<td class='tbl'><select name='panel_filename' class='textbox' style='width:200px;'>\n";
		for ($i=0;$i < count($panel_list);$i++) {
			echo "<option".($panel_filename == $panel_list[$i] ? " selected" : "").">$panel_list[$i]</option>\n";
		}
		echo "</select>&nbsp;&nbsp;<span class='small2'>".$locale['454']."</span></td>\n</tr>\n";
	}
	if (isset($panel_id)) {
		if ($panel_type == "php") {
			echo "<tr>
<td valign='top' class='tbl'>".$locale['455']."</td>
<td class='tbl'><textarea name='panel_content' cols='95' rows='15' class='textbox'>$panel_content</textarea></td>
</tr>\n";
		}
	} else {
		echo "<tr>
<td valign='top' class='tbl'>".$locale['455']."</td>
<td class='tbl'><textarea name='panel_content' cols='95' rows='15' class='textbox'>$panel_content</textarea></td>
</tr>\n";
	}
	if (!isset($panel_id)) {
		echo "<tr>
<td class='tbl'>".$locale['456']."</td>
<td class='tbl'><select name='panel_side' class='textbox' style='width:150px;' onchange=\"showopts(this.options[this.selectedIndex].value);\">
<option value='1'".($panel_side == "1" ? " selected" : "").">".$locale['420']."</option>
<option value='2'".($panel_side == "2" ? " selected" : "").">".$locale['421']."</option>
<option value='3'".($panel_side == "3" ? " selected" : "").">".$locale['425']."</option>
<option value='4'".($panel_side == "4" ? " selected" : "").">".$locale['422']."</option>
</select></td>
</tr>\n";
	}
echo "<tr>
<td class='tbl'>".$locale['457']."</td>
<td class='tbl'><select name='panel_access' class='textbox' style='width:150px;'>
$access_opts</select></td>
</tr>
<tr>
<td align='center' colspan='2' class='tbl'>
<div id='panelopts'".$panelopts."><input type='checkbox' name='panel_display' value='1'$panelon>".$locale['460']."</div>
<br>\n";
	if (isset($panel_id)) {
		if ($panel_type == "php") echo "<input type='hidden' name='panel_filename' value='none'>\n";
		echo "<input type='hidden' name='panel_side' value='$panel_side'>\n";
	}
	echo "<input type='submit' name='preview' value='".$locale['458']."' class='button'>
<input type='submit' name='save' value='".$locale['459']."' class='button'></td>
</tr>
</table>
</form>\n";
	closetable();
}

echo "<script type='text/javascript'>
	function showopts(panelside) {
		if (panelside == 1 || panelside == 4) {
			panelopts.style.display = 'none';
		} else {
			panelopts.style.display = 'block';
		}
	}
</script>\n";

echo "</td>\n";
require_once BASEDIR."footer.php";
?>

Als je weet hoe ik me kan reden laat me aub weeten thx

PHP-fusion is een compleet pakket.
Dit hoort meteen bij installatie te werken, daar is het ook voor getest.

Wellicht heb je niet de vereiste systeemeisen voor dit script?

....

PHP-fusion is een compleet pakket.
Dit hoort meteen bij installatie te werken, daar is het ook voor getest.

Wellicht heb je niet de vereiste systeemeisen voor dit script?

Ik heb toevalig wat veranderd dus die .file .php heb ik toevalig vervangen dus ik denk dat het verpest is ....

"Toevallig" zou ik het niet noemen... :rolleyes:

Wees de volgende keer zo slim om de weggehaalde code niet te verwijderen maar tussen comments te zetten.

Vind je het gek dat het nu niet goed meer werkt na jij aan het script hebt gerommeld?

....

Na ja iedereen maakt fouten maar me nl is niet echt perfeck maar ik doe wel me best ehehhe na ja jammer dat het niet meer omgezet kan woorden maar thx voor je antword

Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom je iets aan dit script wil veranderen? Het lijkt mij toch dat er genoeg modules/plugins beschikbaar zijn.

tja

Kijk het was zo dat ik een infusions heb toegevoegd er was iets mis dus ik heb de new php gedownload en allen die dingen die ontbraken heb ik weer in gekopeer en toen ging de panel_editor.php toevalig ook mee dus nu weet ik niet wat ik moet doen...

want ik heb best veel mensen die aangemeld staan op me site en die wil ik niet kwijt raken is het mogelijk om new php fusion te instaleren maar dat die bezoekers wel nog blijfen en alle downloads die ik in me web heb staan

thx voor je hulp...

Het lijkt me niet dat het gebrek aan vaardigheden de Nederlandse taal correct uit je toetsenbord te krijgen iets te maken heeft met interpunctie. [Het gebruik van leestekens dus.] Maar dat terzijde.

Wat jij zegt kan inderdaad, want al je leden staan in een database. Dat heeft in feite niet zoveel te maken met het framework. Als je al je code weggooit [mits je er zelf nooit iets aan hebt veranderd] en het opnieuw installeert met dezelfde database, zou het moeten werken.

Maar let op: dus alléén als je PHP Fusion niet zelf nog hebt aangepast.

Gewoon opnieuw downloaden en dan de bestanden die je hebt gewijzigd vervangen door degenen uit de download.

Waar je op moet letten is dat je niets aan de database rommelt dan ben je al je gegevens en users dus kwijt.

Gewoon opnieuw downloaden en dan de bestanden die je hebt gewijzigd vervangen door degenen uit de download.

Waar je op moet letten is dat je niets aan de database rommelt dan ben je al je gegevens en users dus kwijt.
Ja, anders blijven we in elke topic hetzelfde zeggen. ;)

Thx

Heel erg bedank voor hulp ik ga het nu uit probeeren
ik hoop dat het gaat luken gr en thx

Data base

Ik heb het geinstaleerd maar de probleem is dat ik alles kwijt ben
alle users alle themas en zo alles is weg maar ik heb daar voor de data base gekopeerd in een XML bestand ik heb het nu op me desktop staan nu weet ik niet wat er fout is als ik het probeer te uploaden in de data base die zegt dat er een fout is weet je michin wat het kan zijn thx mersin

Je had het ook niet als XML moeten exporteren maar als SQL. Wat is de error?

Ik denk het wel, maar ik vraag me af hoe je het naar SQL gaat omzetten.

Waar heb je die backup in gemaakt dan? in PHP fusion? Dan zul je eerst een nieuwe installatie van PHP fusion moeten doen en dan die backup er weer in laden op dezelfde manier als dat je hem hebt gekregen.

Het zal mij trouwens niets verbazen wanneer de gegevens nog gewoon in de MySQL database staan. Ik krijg het gevoel dat je alle bestanden hebt overschreven door de gedownloade versie. Ik had je verteld dat je alleen de bestanden moest vervangen waarin je gerommeld hebt.

Waarschijnlijk moet je het config.php bestand even aanpassen met de juiste gegevens en je heb de boel weer terug.

....

Waar heb je die backup in gemaakt dan? in PHP fusion? Dan zul je eerst een nieuwe installatie van PHP fusion moeten doen en dan die backup er weer in laden op dezelfde manier als dat je hem hebt gekregen.

Het zal mij trouwens niets verbazen wanneer de gegevens nog gewoon in de MySQL database staan. Ik krijg het gevoel dat je alle bestanden hebt overschreven door de gedownloade versie. Ik had je verteld dat je alleen de bestanden moest vervangen waarin je gerommeld hebt.

Waarschijnlijk moet je het config.php bestand even aanpassen met de juiste gegevens en je heb de boel weer terug.

Kijk ik was eve in datebase geweest heb het naar XML exporteerd naar desktop
en nu heb ik de data base gekeken die is ovdergesreven denk ik want ik had de php geinstaleerd dus de data base is op nul nu enige wat ik heb is XML bestanm ban me data base maar wel de goede data base weetje wat ik hier mee kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan