PHP Highlithing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstudios

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2004
Hallow...

Met met php highlithing bezig, heb hem in een tabel gezet, en als hij te breed word gaat hij zeg maar onder de tabel verder, in ie tenminste ( zie http://www.compupech.nl/test.php onderaan ).
Maar met Firefox of Netscape in iedergeval niet, dan gaattie op de volgende regel verder, maar punt 1 dat wil ik niet, en punt 2 dat ziet niet uit, weet iemand hoe ik dat op kan lossen? Zo ziet mijn tabel eruit:

PHP:
echo"<table border=\"0\" width=\"400\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"3\" style=\"border-left: 1px solid #D6D6D6; border-right: 1px solid #D6D6D6; border-bottom: 1px solid #D6D6D6; table-layout: fixed;\">
			<tr>
				<td width=\"20\" bgcolor=\"#D6D6D6\" height=\"20\"></td>
				<td width=\"380\" height=\"20\" bgcolor=\"#D6D6D6\" style=\"font-family: Verdana; font-size: 8pt; color: #000000;\"><b>Code:</b></td>
			</tr>
			<tr>
				<td width=\"20\" bgcolor=\"#D6D6D6\" valign=\"top\" style=\"font-family: Verdana; font-size: 8pt; color: #000000;\"><b></b></td>
				<td width=\"380\" bgcolor=\"#FFFFFF\" nowrap style=\"font-family: Verdana; font-size: 8pt; color: #000000; width=100%; overflow:auto; overflow-x:visible;\">" . kleuren($input->code) . "</td>
			</tr>
		</table>";

Dit is HTML, geen PHP :)
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk met een <td>. Met <div> daarentegen kan het wél. Probeer dat eens :)

Succes :thumb:

Mmmmm hoe bedoel je precies met divs?
Heb er nog nooit mee gewerkt namelijk, kun je een voorbeeld geven ofzo?

Ik hoopte dat je in je 3 maand afwezigheid geleerd had dat je niet zomaar vragen moet stellen, maar altijd eerst ff moet zoeken. Jammer.
Kijk hier eens.
Voorbeeldje:
Code:
<div style="position: absolute;width:610px;height:200px;overflow-x:auto;overflow-y:auto">
Of deze nowrap ondersteunt weet ik zo niet uit m'n hoofd, zo niet, dan kun je <pre> nog altijd gebruiken.

Succes :thumb:

waarom gebruik je een eigen functie voor het highlighten?

En doordat er elke keer ene nieuwe regel komt is dat jij width=\"400\" hebt opgegeven (wow, is dat nederlands? :8-0: ).

:thumb:

edit: @ acid007> Wat jij in je handtekening hebt ken ik ook :cool:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door acid007
Heeft het misschien iets te maken met NoWrap ? :rolleyes:
Nee, ik heb zijn HTML voor mijn eerste reactie op deze thread getest, en de nowrap in de <td> weggehaald, hierdoor werden lange regels slechts op de regel eronder getoond, wat, zoals hij aangeeft, niet wil.

Welkom terug trouwens :)
Geplaatst door masterprut
Ik denk niet dat dat voor 't highlighten is, zal wel ergens anders voor zijn.
(wow, is dat nederlands? :8-0: ).
Half :p

Laatst bewerkt:

En doordat er elke keer ene nieuwe regel komt is dat jij width=\"400\" hebt opgegeven (wow, is dat nederlands? :8-0: ).

Waarom niet, het leukste is zelf make :D
Niet dat ik dat van JPeejte echt snap maarja :S

Omdat hij dan onder de layout verder kan, handlieiding html inet gevonden, iemand hier een ideE?

Waarom zou je 'm onder de layout door willen laten gaan ? Zo zie je delen van de code niet. Op phpfreakz.nl heb je al 2 van dat soort scripts. Je kunt even kijken hoe zij dat gedaan hebben

script 1 & script 2

Waarom zou je 'm onder de layout door willen laten gaan ? Zo zie je delen van de code niet. Op phpfreakz.nl heb je al 2 van dat soort scripts. Je kunt even kijken hoe zij dat gedaan hebben

script 1 & script 2

Dat hoeft ook niet, er kotm een tekentje bij voor show helecode
@ jpeetje, waarom geef je tog stteeds sites :S

Geplaatst door Webstudios
@ jpeetje, waarom geef je tog stteeds sites :S
Die vraag kan ik met een vraag beantwoorden: Waarom bezoek jij die sites niet voor je post ?
Een ander vraag als antwoord op jouw vraag: Waarom zou ik alles wat ik weet over DIV's hier gaan typen als het keurig netjes is uitgelegd op een professionele site ?

Tis 'JPeetje' btw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan