PHP/Mail/Spam probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouteronline55

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Beste Forumleden,

Ik heb een probleem. Ik draai een webapplicatie op een server met Plesk 9 en Windows Server 2008. Nu verstuurt deze ook geregeld e-mail berichten via de mail functie van PHP. Het is probleem is nu dat deze bij Hotmail in de “spam” of “trash” map verdwijnen.

Ik heb het volgende reeds uitgevoerd om dit probleem te voorkomen:

- SPF Record op de DNS server waarbij het IP van de server geautoriseerd wordt om mailtjes uit naam van dat domein te versturen
- Reverse DNS op de server waarbij het domein wordt geverifieerd
- Een SPAM check gedaan (online) waarbij ik netjes op een 3.2 uitkwam (onder de 4.5 was prima in orde)

In het script staan de volgende headers:

PHP:
$headers="From: Domein.nl <info@domein.nl>\n"; 
$headers .= 'MIME-Version: 1.0' . "\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\n";
$headers .= "Message-Id: <" . uniqid(rand(), true) . "@" . domein.".".nl . ">\n";

ini_set("sendmail_from","info@domein.nl");

mail($ontvanger_email, $onderwerp, $bericht, $headers);

Weet iemand misschien waar ik verbeteringen aan zou kunnen brengen zodat het bericht wel door de spamfilters heen komt? Of misschien een site waar ik nogmaals een uitgebreide check uit kan laten voeren?

Alvast bedankt!

Vaak kun je ook met de inhoud van het bericht een boel doen.
Daarnaast duurt het meestal een paar dagen voor je SPF record is doorgevoerd.

Bedankt voor de reacties! Ik ga ermee aan de slag, maar ik zit met een probleem. Bij een nieuw hotmailaccount en bij sommige oudere accounts komen de mailtjes wel aan, kortom het is niet echt consistent. Dat maakt het testen wat moeilijker, iemand suggesties daarvoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan