wouteronline55
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 dec 2005
Beste Forumleden,
Ik heb een probleem. Ik draai een webapplicatie op een server met Plesk 9 en Windows Server 2008. Nu verstuurt deze ook geregeld e-mail berichten via de mail functie van PHP. Het is probleem is nu dat deze bij Hotmail in de “spam” of “trash” map verdwijnen.
Ik heb het volgende reeds uitgevoerd om dit probleem te voorkomen:
- SPF Record op de DNS server waarbij het IP van de server geautoriseerd wordt om mailtjes uit naam van dat domein te versturen
- Reverse DNS op de server waarbij het domein wordt geverifieerd
- Een SPAM check gedaan (online) waarbij ik netjes op een 3.2 uitkwam (onder de 4.5 was prima in orde)
In het script staan de volgende headers:
Weet iemand misschien waar ik verbeteringen aan zou kunnen brengen zodat het bericht wel door de spamfilters heen komt? Of misschien een site waar ik nogmaals een uitgebreide check uit kan laten voeren?
Alvast bedankt!
Ik heb een probleem. Ik draai een webapplicatie op een server met Plesk 9 en Windows Server 2008. Nu verstuurt deze ook geregeld e-mail berichten via de mail functie van PHP. Het is probleem is nu dat deze bij Hotmail in de “spam” of “trash” map verdwijnen.
Ik heb het volgende reeds uitgevoerd om dit probleem te voorkomen:
- SPF Record op de DNS server waarbij het IP van de server geautoriseerd wordt om mailtjes uit naam van dat domein te versturen
- Reverse DNS op de server waarbij het domein wordt geverifieerd
- Een SPAM check gedaan (online) waarbij ik netjes op een 3.2 uitkwam (onder de 4.5 was prima in orde)
In het script staan de volgende headers:
PHP:
$headers="From: Domein.nl <info@domein.nl>\n";
$headers .= 'MIME-Version: 1.0' . "\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\n";
$headers .= "Message-Id: <" . uniqid(rand(), true) . "@" . domein.".".nl . ">\n";
ini_set("sendmail_from","info@domein.nl");
mail($ontvanger_email, $onderwerp, $bericht, $headers);
Weet iemand misschien waar ik verbeteringen aan zou kunnen brengen zodat het bericht wel door de spamfilters heen komt? Of misschien een site waar ik nogmaals een uitgebreide check uit kan laten voeren?
Alvast bedankt!