PHP openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom op Helpmij.:)

Je hebt net een half uur geleden je vraag gesteld. Het is niet de bedoeling om dan al je topic omhoog te kicken. Iedereen helpt hier vrijwillig.;)

rechtermuisklik op het bestand, open met... kies een programma (bijv firefox/ie etc.) en hij zou het moeten doen.

Een beetje onduidelijke vraag. Maar ik veronderstel dat je een PHP-script wil draaien. Op de server zetten (die moet wel PHP ondersteunen) en dan moet het werken. Of met een PHP-editor runnen, moet het ook werken.

Laatst bewerkt:
Of PHP installeren op je eigen pc, kan ook. Je kan ook gelijk een heel pakket nemen met daarin: serversoftware, PHP en MySQL, zoals XAMPP

Ja, zowel XAMPP als WAMPServer en eventueel USBWebserver zijn gratis.

Helemaal juist. Dat was ik nog vergeten te zeggen, evt. op je eigen computer. Met XAMPP, gratis te downloaden. Werkt perfect.

Je kan het er niet in maken, wel mee openen, volgens de instructie van ErikBooy007.

Ik weet trouwens bij andere software dan WampServer niet precies in welke map je je pagina's moet plaatsen.

In WampServer is het C:\wamp\www\ (als je WS op de default locatie hebt geïnstalleerd).

Bij de anderen heet de map geloof ik htdocs, maar ik weet niet precies waar je die vindt.

Ik denk niet dat ie meteen op het level van de C: zit, maar als je gewoon zoekt zul je 'm wel vinden...

waar kun je checken dat ie draait
(ik heb Xampp ofzo gedowload en (opgeslagen als c\htdocs\)en ga naar localhost of die anderen 028.70 ofzo maar ik kom niet op site)

Meestal staat ie in de taskbar als ie actief is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan