PHP pagina online aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb een site op dit moment , en dat gebruikt een kant en klaar ledensysteem. Dat is een vrij simpel CMS . Nu ben ik van plan om gewoon aparte scripts te gebruiken , zoals bijvoorbeeld CuteNews voor het nieuwsgedeelte , een POLL systeem apart , eigenlijk alles apart. Alleen nu wil ik wel dat de pagina's van de site , makkelijk kunnen worden aangemaakt en bewerkt in een WYSIWYG-editor , die de pagina dan opslaat.

Er zal vast wel zo'n systeem bestaan , alleen ik zou niet weten waar je het vind. Ik wil dus online pagina's kunnen aanmaken in een bepaald menu , en ze ook kunnen bewerken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb een site op dit moment , en dat gebruikt een kant en klaar ledensysteem. Dat is een vrij simpel CMS . Nu ben ik van plan om gewoon aparte scripts te gebruiken , zoals bijvoorbeeld CuteNews voor het nieuwsgedeelte , een POLL systeem apart , eigenlijk alles apart. Alleen nu wil ik wel dat de pagina's van de site , makkelijk kunnen worden aangemaakt en bewerkt in een WYSIWYG-editor , die de pagina dan opslaat.

Er zal vast wel zo'n systeem bestaan , alleen ik zou niet weten waar je het vind. Ik wil dus online pagina's kunnen aanmaken in een bepaald menu , en ze ook kunnen bewerken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Je zou een weblog systeem kunnen gebruiken of een wat uitgebreidere CMS.

bedankt voor je reactie

Het is eigenlijk de bedoeling dat ik dus geen complete CMS heb , maar slechts een editor die pagina's in een menu zet etc.

Snap je wat ik bedoel ? Ik zoek een apart script om pagina's dus makkelijk aan te passen , aan te maken en in een menu te zetten.

Als je bedoelt dat je min of meer je eigen CMS systeem wilt bouwen dan kan ik je niet helpen. Enige wat ik hiervan weet is dat er verschillende WYSIWYG zijn te vinden. Als je hiernaar googled zul je er vast een paar vinden.

Verder kun je natuurlijk een CMS gebruiken om alle onderdelen van je site te faciliteren. Het is alleen een kwestie van vinden van degene die bij jou aansluit. Op de website http://php.opensourcecms.com kun je verschillende soorten CMS systemen testen en uitproberen.

Nee ik wil het niet zelf bouwen. Ik zal het proberen duidelijk uit te leggen.

Het gaat om de site : http://habbmere.nl

Hier is een systeem geïnstalleerd genaamd PHPmenno
Alleen daar wil ik vanaf. Nu heb ik dus het idee om losse scripts/systemen te gebruiken voor de site.

voorbeeld : PHPmenno is een CMS , en er zit een nieuwssysteem in. Ik wil CuteNews gebruiken , een apart script dus.

Dus ik haal dat complete CMS systeem weg , en dan wil ik aparte scripts op 1 site zetten. Een apart script voor polls , een aparte berichtenbalk , een apart nieuwssysteem etc.

Maar nu is het wel zo , dat ik niet de enige ben die de site bewerkt. En degene die de site vooral bewerkt , heeft totaal geen verstand van HTML of PHP. Hij wilt gemakkelijk pagina's kunnen aanmaken , en kunnen veranderen. Dit in zo'n WYSIWYG-editor. Een editor waar je dus alles gemakkelijk kunt aanpassen.

Dus nu ben ik opzoek naar een bepaald systeem , dat pagina's met tekst kan aanmaken en bewerken.

Het liefst dus eigenlijk geen compleet CMS systeem , tenzij er eentje is waar er echt veel templates voor zijn , en ik ben eigenlijk opzoek naar een Habbo-template. ( van het spel Habbo.nl )

Kortom , Ik zoek een script dat paginas kan bewerken en verwijderen en aanmaken etc. in een simpele editor , waar je makkelijk plaatjes kan invoeren etc. Zoals waar ik nu in typ. WYSIWYG heet het geloof ik.

ik hoop dat jullie me nu kunnen helpen

Eh, ik snap niet helemaal waar je heen wilt. Je wilt een PHP script zelf maken en vervolgens een systeem hebben waarmee anderen die pagina eenvoudig kunnen wijzigen?

Dan lijkt het me dat je die optie zelf in moet bouwen... als een script zelf geen CMS ondersteunt, zijn er geen andere systemen die dat zomaar ineens mogelijk maken, iig niet voor zover ik weet.

Nee ik wil niet zelf een PHP script maken , daar heb ik geen ervaring mee.

Ik zal het nog een keer proberen duidelijk uit te leggen.

Ik heb een site , en op die site is een CMS geïnstalleerd.
Ik wil van dat CMS systeem af , en losse / aparte PHP scripts gebruiken.

Nu ben ik dus op zoek naar een PHP script waarmee je het volgende kunt doen :

Pagina's maken in een WYSIWYG editor. En publiceren.
Pagina's bewerken in een WYSIWYG editor . En verwijderen

Ik zoek dus een PHP script waarmee je simpel pagina's kan maken , bewerken en verwijderen . Die dan in een vooraf aangegeven menu komen.

Dus, je wilt van het CMS af, en vervolgens opnieuw een CMS installeren? :/

Wat jij beschrijft is precies wat een CMS hoort te doen, namelijk.

Ja sorry ik ben nu ook even aan het zoeken en je hebt eigenlijk gelijk.

Maar ik heb nu een bestaande layout , hoe installeer ik daar een CMS in ? Ik heb nu iets genaamd CMSMADESIMPLE maar ik kom er niet echt uit.

Is er een CMS waarbij je op bepaalde plekken stukjes PHP code kan neerzetten waar dan bv. een menu komt. Dat je alles zelf in een bestaande layout kan indelen met stukjes PHP code. ( include geloof ik dat het heet )

bedankt voor de hulp.

zelf gebruik ik cutenews als cms, heel simpel en hij heeft wysiwyg ondersteuning. Je moet het cms systeem includen. Als je het systeem include kun je in de include ingeven welke categorie en hoeveel items instellen. Ik beheer een groot deel van mijn site met cutenews en dat werkt perfecto!

zelf gebruik ik cutenews als cms, heel simpel en hij heeft wysiwyg ondersteuning. Je moet het cms systeem includen. Als je het systeem include kun je in de include ingeven welke categorie en hoeveel items instellen. Ik beheer een groot deel van mijn site met cutenews en dat werkt perfecto!

Sorry voor de late reactie , maar zoiets bedoel ik . Zou je mij ermee kunnen helpen ? Ik PM je wel.

Edit : en PM'en kan niet , want ik ben geen donateur of verenigingslid.

Ik hoop dat je reageert :P

hey,

ik heb je uitnodiging voor msn al ontvangen. Ik zal je via msn wel verder helpen!
natuurlijk wel het forum blijven checken, misschien hebben andere mensen ook nog goede ideeën!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan