phpBB syndication???

Status
Niet open voor verdere reacties.

melslenstra

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2002
Ik heb een phpBB forum, en wil nu op een standaard HTML-pagina de 25 nieuwste posts weergeven (net als helpmij eigenlijk :)). Ik zag op de site [edit]phpbb.com dus[/edit] wel een paar mods staan die er op beginnen te lijken, maar de één geeft een XML feed ofzo, wat is dat in 's hemelsnaam? En de ander is een javascript en geeft in een keer álle berichten van één van de onderwerpen.
Is er iemand die weet hoe ik gewoon uit álle onderwerpen de 25 nieuwste posts haal? Is daar een javascriptje voor.
Mischien is die XML feed toch wel wat, maar wat is het? En wordt gepraat over dat de meeste sites dat gebruiken enz...
bvbd melslenstra

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een vBB board, en ik doe het zo:

PHP:
<?
function getFthreads() {
	$DB[host] = "localhost";
	$DB[user] = "blub";
	$DB[pass] = "vis";
	$DB[name] = "blub_schaap";

mysql_connect($DB["host"],$DB["user"],$DB["pass"]) or die(mysql_error());
	mysql_select_db($DB[name]);
	if(!$action) {
		// alle secties met forumid > 6 zijn geheim, dus die moeten bij mij niet in de lijst komen:
		$sql = "SELECT * FROM `thread` WHERE `forumid` < '7' ORDER BY `lastpost` DESC LIMIT 0, 5";
		$result = mysql_query($sql);
		while($record = mysql_fetch_array($result)) {
			$posts = mysql_query("SELECT * FROM `post` WHERE `threadid` = '$record[threadid]' ORDER BY `dateline` ASC");
			$post = mysql_fetch_array($posts);
			// hier kort ik de titels in, om de layout op mn site niet door de war te halen bij lange topictitels:
			if (strlen($record["title"]) > 18) {
				$record["titleshort"] = substr($record["title"], 0, 18) . '...';
			} else {
				$record["titleshort"] = $record["title"];
			}
			// zo worden de links gegeven:
			$fthreads .= "	<a class=\"M\" href=\"forum/showthread.php?threadid=".$record["threadid"]."\" title=\"".$record["title"]."\"  target=\"_blank\">".$record["titleshort"]."</a><br>\n";
		}
		return $fthreads;
	}
}
?>

Met phpBB zal het ook ongeveer zo gaan, ik hoop dat je zelf kunt uitvogelen wat je moet aanpassen.

edit: wat comments erbij gezet voor wat extra duidelijkheid

Laatst bewerkt:
bedankt voor de lange code, maar ik weet zelf echt helemaal niks van php, en bovendien komt dit volgens mij in een php pagina, maar ik heb liever gewoon dat het in een html pagina staat.

Er zal helaas hoe dan ook php bij komen kijken, dus ik zou maar beginnen met leren :p

A: ik houd niet zo van klooien met de code van het forum, tenzij dat moet bij een (van phpbb.com komende) mod.
B: en er staat op diezelfde phpbb.com een mod die een live xml feed geeft. hoe zet je die in een html-pagina? wat is xml eigenlijk?

Ok, dan proberen we het op een andere manier. XML is een methode om bijvoorbeeld nieuwsberichten gesorteerd te outputten. Een voorbeeld daarvan vind je hier (bekijk de broncode). Om deze data op een andere pagina te verwerken, heb je een zogenaamde XML parser nodig.

Je wilt het bij standaard html bestanden houden dus zullen we moeten kijken naar Javascript. Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar met Google zul je al een heel eind komen.

Geplaatst door KwarK
Ik heb zelf een vBB board, en ik doe het zo:

-hier stond de code, heb ff weggehaald-

Met phpBB zal het ook ongeveer zo gaan, ik hoop dat je zelf kunt uitvogelen wat je moet aanpassen.

edit: wat comments erbij gezet voor wat extra duidelijkheid

Nee, ik kan dus niet echt uitvogelen wat ik moet aanpassen, maar ik heb nu besloten dat ik niet voor de grap nóg maar een taaltje ga leren (XML dus); ik heb net kennis gemaakt met php :-)

Is er misschien iemand die mij de geschikte code voor phpBB kan geven (mocht het nodig zijn, ik draai op phpBB versie 2.0.4)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan