phpmyadmin geeft error 403

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hobbit

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2002
Hallo,

Op een windows pc heb ik xamp geinstalleerd. Als ik naar localhost ga, opent de pagina van xamp. Wanneer ik op "phpmyadmin" click krijg ik de error 403. Hij geeft de melding dat ik geen toegang tot de gevraagde map heb.

Als ik bij "veiligheid" kijk van xamp, dan staat er bij phpmyadmin; PhpMyAdmin: Kan het bestand 'config.inc.php' niet vinden.

Hoe kan ik phpmyadmin weer aan de praat krijgen?

Bedankt alvast.

gebruik jij dat systeem voor je eigen website? Probeer dan en Filezilla!

Hoi Dennis,

Ik gebruik xamp om mijn website lokaal te testen. Om een beetje te leren spelen met PHP en MySQL is xamp ideaal.
Nu heb ik een pc waar xamp op draait. Sinds kort ben ik over gestapt op een Mac en heb daar ook xamp draaien.

Nu wil ik een database met tabellen, welke in mysql op de pc staat, in m'n Mac-versie importeren. Maar dan moet ik eerst via PhpMyAdmin op de pc inloggen om de database te exporteren. Maar ik kan om de een-of-andere reden niet meer inloggen op PhpMyAdmin. Ik krijg dan de error 403.

De database werkt wel. Ik kan er alleen niet bij. Misschien zijn er andere manieren om een export van deze database te maken...????

Misschien een domme suggestie;): XAMPP opnieuw installeren, misschien heb je de gegevens niet goed ingevuld?

Hey Tomdb,

Op zich een briljante suggestie. Maar wat gebeurt er dan met mn bestaande db?

Het enige wat ik eigenlijk wil is mn bestaande db eruit halen.

Hmm, dat zou ik niet weten... Ik denk dat je die dan kwijt bent...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan