phpmyadmin

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderbhg

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
hallo

ik heb een eigen webserver opgezet en het werkt allemaal perfect maar nu ben ik bezig met phpmyadmin maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Ik ben de hele tijd bezig met het config bestand, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

deze foutmelding krijg ik steeds:

Fout

MySQL retourneerde: Documentatie
#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

Probably reason of this is that you did not create configuration file. You might want to use setup script to create one. (dat gedeelte van cofiguration file lukt me dus niet)

Vriendelijke Groet

Sander!

Heb je het genoemde "setup-script" al gedraaid?

Overigens zijn er genoeg alternatieven voor het zelf installeren van een webserver met PHP en MySQL. Dus alleen wanneer je de ervaring op wilt doen raad ik je dit aan, anders zou ik gewoon voor de makkelijke manier kiezen.

ja ik snap het dus helemaal niet meer..

ik heb dat config bestand gedownload & dan moest je het in een config directory zetten (moet je zelf aanmaken, njah heb ik met chmod in linux alles goed ingesteld, maar nu werkt het nog niet waarschijnlijk is het iets stoms waar ik gewoon overheen kijk..

want vorige x dat ik een webserver had wat oudere linux stond er toen op ik wou hem vernieuwen dus draai nu fedora 7 maar daar had ik toen wel heel simpel phpmyadmin geinstalleerd..

Lijkt erop dat je in je configuratie verbinding laat maken met de root gebruiker zonder wachtwoord. Controleer of er uberhaupt wel verbinding met je MYSQL server gemaakt mag worden met de user ROOT zonder wachtwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan