Picto`s van VLC weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zolang Explorer niet vastloopt is IcarosThumbnailProvider niet verkeerd.

VLC heeft zelf codecs ingebouwd, dus zou de nieuwste versie daarvan installeren voldoende moeten zijn, ook gelet op 32 of 64 bits, de Windows versie en uit betrouwbare bron. Probeer evengoed dat. Er is ook een portable versie van VLC, die ik gebruik.

Doe via Verkenner een schijfcontrole waarbij het bestandssysteem kan worden gerepareerd maar niet sporen en sectoren, wanneer die keuze komt.

Mijn laatste gok is dan dat je de standaard speler zou kunnen veranderen. Daarna bijvoorbeeld de VLC versie proberen te gebruiken die je niet hoeft te installeren.
 
Helpmij8.jpg Wat doe ik hier?

Alfred2 Hoe doe ik dit: Doe via Verkenner een schijfcontrole waarbij het bestandssysteem kan worden gerepareerd maar niet sporen en sectoren, wanneer die keuze komt.

Voor nu allemaal fijne dagen!
Helpmij9.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier wordt het voorgedaan, het komt dan regelmatig voor dat er fouten in het bestandssysteem worden aangetroffen: https://www.youtube.com/watch?v=8ACiT3GMcNs Doe schijfcontrole ook met de partities waar de bestanden op staan waarvan je geen voorbeeld kan krijgen.

Op de ingesloten schermafdruk zie ik dat je met het onderste afvinkje aangeeft dat Windows onderhoud niet het caché moet legen van thumbnails. Maar dat is nu juist het eerste wat je bij problemen wél doet. Windows moet dit opnieuw maken. Er is trouwens niets op tegen om caché's te laten bestaan (zoals laatst geopende bestanden of eerder ingevulde adressen) of het moet zijn vanwege privacy en om gebruikssporen te wissen. Daarmee vervalt ook meestal het nut van CCleaner.
 
Helpmij10.jpg

Kijk nou!!!! Eerst K Lite gedownload, toen VLC opnieuw. Dan dit soort bestand altijd openen met aangevinkt bij VLC.
Ik neem aan dat alle andere dingen die ik op jullie advies gedaan heb erbij geholpen hebben, want zo simpel kan het toch niet zijn!
 
Ik ben een amateur en een prutser en jij bent een sufferd.:D:D:D Halverwege de topic dacht ik nog het zal toch niet zo zijn dat ze dat niet ingesteld heeft. Maar goed, blijven lachen.:thumb:
 
Hoort te werken in de donkerste dagen. Nu met of zonder kegeltje in de benedenhoek bij menu Organiseren en Mapopties. Prettig kerst / Oud en nieuw allemaal
 
Senso Dit had ik zeker ingesteld op VLC, maar K Lite heb ik toen als hoofd programma gemaakt. Daarna opnieuw VLC en TOEN die als opener ingesteld,
dus zo`n prutser ben je niet en ik niet zo`n sufferd! (Nou ja.....:rolleyes:)

Alfred 2, voor jou ga ik nog op zoek naar een kegeltje ;) !

Ik hoop niet alleen komend jaar, maar nog vele jaren te leren van dit forum.

ALLEMAAL FIJNE DAGEN EN EEN HEEL GOED 2020!
 
Aangezien het een windows gerelateerde item is, je vraag verplaatst van de sectie fotobewerking naar de windows sectie.
 
Allereerst alle beste wensen voor iedereen hier!

Het probleem met VLC is weer net zo hard terug gekomen!
Ik begrijp niet, waarom het plotseling weer picto`s zijn ipv voorbeeld (thumbnails?)
 
Ja dat is mogelijk. In zo een geval kan je veel hebben aan systeemherstelpunten. Ik herinner mij dat we niet van jou weten of de partitie met Windows haast vol zou kunnen zijn.

Laat dan het programma AutoRuns een lijst opstellen van alles wat er opstart op de computer en misschien staat er software tussen wat ongewenst of slecht is. De onbekende namen zijn te vinden met Google en op forums in de zoekresultaten.

Besteedt aandacht aan de grafische driver, wanneer die niet passend is dan staat er bij Apparaatbeheer een afwijkend klein pictogram bij de uitgeklapte apparaten van Grafische adapters.
 
Bij apparaatbeheer geen bijzonderheden.
Helpmij11.jpgHelpmij12.jpgHelpmij13.jpgHelpmij14.jpg
Ik heb een SSD schijf, waarop zelf een C en D zijn gemaakt.
Helpmij15.jpg
 
Na deze opdracht: taskkill /f /im explorer.exe was ik alles kwijt! Ik had een zwart scherm met alleen nog de opdrachtprompt erop.
Heb na 2 opnieuw opstarten alles weer terug. Ik stop er nu even mee. Morgen fris overnieuw beginnen!
 
Het is opstarten zonder de computer af te sluiten. Dit doen middels een opdracht, is een keuze. Zelf doe ik dat door Taakbeheer te openen (Ctl+Alt+Del) en het proces explorer.exe te stoppen. Dan wordt het beeld er inderdaad leeg door want Explorer is gestopt. Dan bij het menu Bestand kiezen voor Nieuw en "explorer" intypen. Hierna keert Windows weer terug, met Explorer dus opnieuw gestart. In bericht #6 #11 en #12 werd dit al behandeld. Je zal het afsluiten van explorer.exe bij Processen en opnieuw starten via het menu, bij Taakbeheer, moeten gaan beheersen want dat komt vaak van pas omdat je dan niet opnieuw hoeft op te starten en dan had je deze opdrachten nu natuurlijk niet hoeven te geven.
 
Dag, Hier is een artikel over hoe je de grootte van het iconen cache aanpast. Dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn en houdt geen verband met voorbeeldweergaven maar ik weet ook niet alles en als het verversen van het iconen cache hielp dan is het te proberen. Dit vergt maar 4 MB geheugen waar de standaard waarde een halve Mb is.

https://www.thewindowsclub.com/increase-icon-cache-size-in-windows

Schakel de Windows Search service voor indexeren eens uit. Zoeken op de schijf gaat haast even snel wanneer er geen index van wordt gemaakt. Als indexeren ergens moeite mee heeft dan kan dat problemen geven en het vertraagt de computer ook want indexeren is heel vaak actief.

Laat CCleaner liever geen cache's verwijderen of het moet zijn vanwege privacy.

Het programma AutoRuns geeft toch een breder overzicht van wat er op de computer opstart. Tot wel drie maal meer resultaten dan Windows zelf.
 
Ook ik heb geleerd dat VLC en updates van Windows Media Player voldoende voorzien in codex. Zelf had ik trouwens niet de mogelijkheid van instellingen erbij, dus ruim gaan afslanken en kijk bij Programma's en onderdelen, want soms installeer je een converteerder voor afbeeldingen of video en krijg je er een hele rits programma's door geïnstalleerd. Een blik bij Programma's en onderdelen kan een wake-up call zijn. Geldt ook voor de programmagroep Opstarten. Verder: zelf laat ik niets updaten want ieder klein programma kan de systeembronnen niet vrijgeven. Als er problemen zijn met de werking van Windows dan is het in AutoRuns trouwens gemakkelijk om onderdelen ,tijdelijk, uit te schakelen. Het zelfde geldt voor de tabbladen Services en Opstarten na het geven van de opdracht msconfig, zoals gezegd geeft AutoRuns gewoon meer resultaten.

CCleaner kan het register controleren en opschonen. Een systeemherstelpunt, wanneer daar ruimte voor wordt gereserveerd bij Systeemherstel, bevat een backup van het register wanneer CCleaner deze zelf niet maakt.

Mocht jij er nog niet uitkomen, ondanks dat alles nu wel geschreven of er naar verwezen is, raadpleeg dan de logboeken. Deze vind je door bij Start te zoeken naar Logboeken. Goed om te weten is misschien, dat niet alle fouten tekortkomingen zijn. Er zijn ook meldingen die lijken op tekortkomingen.
 
Het beeld werd zwart omdat Windows Explorer (Verkenner) werd afgesloten terwijl je in het scherm van de opdrachtregel zat.

Ik kan niet alle resultaten van AutoRuns beoordelen maar zie dat de Search service niet wordt gevonden. Daarom: heb je mijn advies opgevolgd, om de opdracht sfc /scannow te geven in een elevated prompt (zoek de opdrachtregel bij Start met "CMD" en klik rechts op het resultaat CMD, kies daar Uitvoeren als Administrator)? Windows controleert hiermee de beveiligde systeembestanden dus of het nog origineel is. Bij reparatie vraagt Windows om de installatiebestanden.

Behalve schijfcontrole zou je best eens in mappen kunnen kijken of er in de beeld weergave van Details ook bestanden weergegeven worden die duidelijk beschadigd zijn met bijvoorbeeld 0 bytes of een voorbeeld wat zwart is en die niet afgespeeld kan worden. Ik neem aan dat er nu voorbeelden worden weergegeven? Blijf werken aan een oplossing die blijvend is, zoals ook het vergroten van de ruimte voor het icon cache.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan