pictogram draaien in Win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Berichten
444
Foto's geplaatst in een map hebben in het overzicht pictogrammen.
Als ik vervolgens de foto draai of bewerk dan worden de pictogrammen niet aangepast. Het is zelfs zo dat de pictogrammen van andere foto's bij de verkeerde foto worden weergegeven door omnummering.
Hoe kan ik dit weer synchroon laten zijn zodat de pictogrammen de juiste weergave hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die pictogrammen zijn opgeslagen in een database. Als je die database verwijderd wordt deze opnieuw aangemaakt en van de dan geldende waarden voorzien. Vanaf Windows 7 kan je dat bestand hier vinden:
C:\Users\kuin047\AppData\Local\IconCache.db
 
Laatst bewerkt:
windows 10

Map weggegooid geen verandering. Werk met windows 10.
 
Laatst bewerkt:
Bestand verwijderd maar werkt niet.
Als ik de rest ga doen dan kom ik in het oerwoud, kom ik niet meer uit.
 
Het is geen oerwoud. Het is voldoende om dat bestand te verwijderen, het beeld van de betreffende map op Lijst te zetten en je PC te herstarten. Als hij weer aan is zet je het beeld weer op normale pictogrammen. Dit bouwt de cache opnieuw op.
 
Bedankt voor je reactie en je tijd maar..... gedaan zoals beschreven, maar geen verandering.
Ze blijven gedraaid staan.
 
Dat is de manier om het voor elkaar te krijgen. Als het zo niet werkt weet ik het helaas ook niet. Bij mij werkt het in Windows 10 zelfs zonder iets te doen. Als het plaatje wijzigt, wijzigt de icon ook.
 
Laatst bewerkt:
jammer,bedankt voor je moeite.

Update:
Het probleem doet zich voor bij de foto's gemaakt met de iphone. Indien je ze liggend of staand neemt.
De staande foto's draai ik en die komen dan vervolgens liggend op het pictogram. Dus daar zit ergens het probleem.
Hoe houdt het pictogram dat vast? Als ik de foto draai, dus in realiteit liggend dan komt hij goed in het pictogram.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
off topic > ik hou niet van André Rieu.

Ik heb alle eigenschappen van de foto gewist. Geen verandering. Is toch iets van iphone foto's.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan