Pictogram wijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Worldserver

Banned
Lid geworden
16 feb 2004
Berichten
339
Geachte,
Ik zou graag mijn bureaublad wat verfraaien dmv een paar pictogrammen te wijzigen. Deze handeling weet ik hoe je moet doen maar ik vraag me af of je een doodgewone afbeelding die je op het internet vind, als pictogram kunt instellen? Zoja, hoe doe je dit??

ps: ik heb Photoshop 7.0 en Image reader, als dit enig nut kan dienen voor deze handeling?

Hartelijk dank!!
 
rechtermuis op de pictogram die je wilt veranderen-eigenschappen-ander pictogram-en dan bladeren naar een ander pictogram.
 
Laatst bewerkt:
jaja dat weet ik wel, maar dan kun je enkel pictogrammen kiezen die Microsoft zelf heeft ingestoken. Ik zou graag een afbeelding die ik van het internet heb gehaald, omzetten naar een pictogram.
thx
 
Worldserver zei:
jaja dat weet ik wel, maar dan kun je enkel pictogrammen kiezen die Microsoft zelf heeft ingestoken. Ik zou graag een afbeelding die ik van het internet heb gehaald, omzetten naar een pictogram.
thx

Nee, niet alleen door Microsoft zelf gemaakt ico's.
Ik heb vorige week zelf nog een icoontje gemaakt voor een programma wat ik aan het schrijven ben voor school.

Daarnaast hebben de bestanden die op het internet rondzwerven veelal een te hoge resolutie om als .ico dienst te kunnen doen. En dan zal de afbeelding sterk in kwaliteit verminderen.
 
Laatst bewerkt:
spijtig genoeg moet je deze versie kopen voor je eenr registratiesleutel krijgt :( zou er ergens een GRATIS downloadable versie zijn??
 
Als je 2 posts van mij omhoog kijkt, dan heb je daat een link naar een basic gratis icon reator/editor
 
Ja inderdaad, deze is wel gratis maar je kunt geen afbeeldingen invoeren. Bij IconEdit2 doet hij deze vanzelf :confused: :confused: :(:(:(:(:(:( en spijtig dat je een domme registratie sleutel nodig hebt :evil:
 
Worldserver zei:
Ja inderdaad, deze is wel gratis maar je kunt geen afbeeldingen invoeren. Bij IconEdit2 doet hij deze vanzelf :confused: :confused: :(:(:(:(:(:( en spijtig dat je een domme registratie sleutel nodig hebt :evil:

dat is niet dom.....de maker van dat programma mag toch ook wel wat verdienen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan