Pictogrammen op burobad

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitleypike

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Berichten
44
Hallo
Ik heb Windows7 op mijn computer.
Nu heb ik al een tijdje er pictogrammen opstaan die ik niet kan verplaatsen en of verwijderen. Deze zijn allemaal 0 bytes groot.
24vi0du.png

Deze kan ik met geen mogelijkheid verplaatsen, verwijderen etc
Wie heeft de oplossing ?
Alvast bedankt
:):)
 
Hoi,
Heb je al eens in de veilige modus geprobeerd?
Scan je pc eens met Mbam (link in m'n handtekening).
 
Laatst bewerkt:
Die zijn niet 0 bytes groot maar dat is wat je te zien krijgt als je geen machtiging over deze bestanden blijkt te hebben.
Wat zie je als je er met rechts op klikt?
Doe eerst wat Mik voorstelde.
 
Laatst bewerkt:
Pictogrammen op buroblad

Hallo Mik en Eric
Sorry dat het antwoord zolang geduurd heeft.
Ik heb alles gedaan wat jullie geadviseerd hebben, maar helaas niets helpt.
Als ik er rechts op klik dan zie ik ook een shredder staan maar die kan het ook niet vernietigen
Ik heb ook alle opties bekeken als ik met rechts open maar ook daar kom ik niet verder mee.
Ik ben ten einde raad dat het mij niet lukt om die stomme dingen te verwijderen
Deze moeten toch ergens staan zodat ze met het opstarten op het buroblad verschijnen.
Ik zal jullie dankbaar zijn als jullie het op kunnen lossen
Alvast bedankt
Jos:shocked:
 
Vertel eens, die pictogrammen heb je die zelf gedownload en die bestanden zelf van dat pictogram voorzien? Hadden die bestanden e/o snelkoppelingen eerst andere pictogrammen?
Kortom wat meer achtergrondinfo zou welkom zijn.
Kijk eens naar deze link: http://www.tuneup-software.nl/services/styler/windowsr-vista/iconpacks/ waar dezelfde picto's in staan die je moet installeren via TuneUp Styler, onderdeel van TuneUp Utilities.
 
Laatst bewerkt:
Combineer [windowstoets & r] ➟"typ: cmdDir. Type DIR /? om een mini-Help weer te geven voor meer informatie.

Navigeer naar de map waar je 0 bytes bestanden zich bevinden. Type nu Dir om een lijst te zien van bestanden en mappen inclusief je 0 bytes bestanden. Je kan Dir /os gebruiken om ze bij grootte te sorteren: de nul- bytes bestanden zullen aan de bovenkant verschijnen. Als de lijst te lang is, kun je Dir /o-s gebruiken om de nul-bytes bestanden aaan de onderkant weer te geven.

Gebruik dan vervolgens Dir /x om een overzicht weer te geven met een extra column vòòr de bestandsnamen. Kijk of je nul-bytes bestanden een naam hebben die karakters hebben die niet toegestaan zijn in een 8.3 bestandsnaam ➟ (zijnde maximaal acht tekens voor de punt in de naam en maximaal drie erna) Als dat zo is, gebruik de korte bestandsnaam & verwijder het met de Del commando om het bestand te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Pictogrammen op buroblad

Hallo Dorado.
Bedankt voor je berichtje
Het klink allemaal goed, en het lijkt zo makkelijk.
Misschien dat ik het niet begrijp maar ik krijg de volgende beelden
262o6qv.png

152p1cy.png

Dus daar loop ik toch vast
 
Pictogrammen op buroblad

Hallo Mix.
Bedankt voor je berichtje, en ik zal het probleem iets toelichten.
Deze bestanden zijn op het buroblad achter gebleven nadat ik PDF bestanden verwijderd heb van het buroblad, b.v. naar de prullebak. Als je dan het bestand weer terug plaatst naar het buroblad dan zou je denken dat ze weer als een pictogram op het buroblad komen. Maar dat is niet waar. Het oorspronkelijke bestand is nog steeds verplaatsbaar, en het (resudu) bestand is niet te verwijderen.
Ik heb inderdaad via TuneUp de style veranderd, maar die kan ik op elk moment weer veranderen. Maar dan zijn ze nog steeds niet te verwijderen.
Hopelijk ishet probleem nu iets duidelijker.
Groetjes
 
Open de opdracht prompt als administrator (rechtsklik "uitvoeren als adminstrator) en volg dan de aanwijzingen van Dorado.
 
Pictogrammen op buroblad

Hallo Mik
Het klinkt mij allemaal als muziek in de oren, maar ik ben maar een oudere beginneling en ik snap er geen snars van. Wat ik ook doe ik kom niet in een scherm wat jij beschrijft.
En ook met het bericht van Lange Pier kom ik niet verder.
Bedankt voor jullie begrip en sorry van deze onbenul.
 
blader eens naar de volgende map:
C:\Users\(jouw gebruikersnaam)\Desktop = in beeld C:\Gebruikers\(jouw gebruikersnaam)\Bureaublad
Dat is de map waar deze pictogrammen normaal gesproken staan.
Start eventueel in de veilige modus op (F8 na opstarten), doe het eerst in de gewone modus.
Met welk progamma start je pfd bestanden? open je die met acrobat reader? of is er een ander programma aan de extensie pdf gekoppeld?
Zie je die bestanden in de map Desktop?
Is dat het geval klik je rechts op de map Desktop en kijk je in tabblad Beveiliging.
We gaan dan kijken of we op die map en de onderliggende objecten een machtiging kunnen maken voor jouw gebruikersaccount, maar eerst wil ik weten wat je ziet als je rechtsklikt op de map Desktop voor je verdere actie onderneemt.
Vanavond ben ik er weer, nu moet ik even weg, tot dan.
 
Laatst bewerkt:
Pictogrammen op buroblad

Hallo Eric777
Bedankt voor je berichtje
Ik open die normaal met acrobat, maar ik heb nu gezien dat er ook WMV bestand bij is
Ik heb gedaan wat je gevraagd hebt en dan zie ik
2j2gm5l.png

Hopelijk kun je daar iets mee
 
Hoi Jos.
Niet met unlocker, eerst proberen in windows over de bestanden macht te krijgen, lukt dat niet kan je altijd unlocker nog proberen.
Unlocker zal ook niet veel anders doen dan machtigingen over de bestanden te krijgen, lukt je dat in windows niet, lukt je dat waarschijnlijk met unlocker ook niet, de tijd zal het leren :) . (do not shoot me if i'm wrong please...)

wat je er ook ziet, het volgende moet je op de map Desktop uitvoeren, ook al is het al zo ingesteld:
Je gaat nu de machtiging op de map desktop instellen op alle onderliggende objecten, alles wat met bovenliggende objecten te maken heeft vink je uit, alles wat met onderliggende objecten te maken heeft vink je aan.
Onderliggende objecten zijn alle mappen en bestanden in dit geval in de map Desktop.
1.
Klik op start en open Computer.
Blader naar de map desktop en klik rechts op de map Desktop en klik op Eigenschappen.
Ga in de Eigenschappen naar tabblad beveiliging
klik op de knop Geavanceerd onder in het eigenschapsvenster.
Ga naar tabblad Eigenaar.
Klik op de knop bewerken.
Vink "Eigenaar worden van onderliggende containers en objecten vervangen" aan, belangrijk bovenliggende objecten moeten uitgevinkt worden als het anders ingesteld is op dat moment, uitvinken dus mocht je daar een regel van zien.
Selecteer jouw gebruikersnaam in het veld Naam: en klik op OK. (zie je je naam niet lees de tekst van **)
Windows beveiliging gaat nu wat wijzigen, wacht tot het venster gereed is. (met weinig data gaat dit zeer snel.)
Je leest nu dat je alle dialoogvensters moet sluiten, dus sluit alle dialoogvensters met de OK knop, niet met de Annuleer knop.
2.
Klik rechts op de map Desktop en klik op Eigenschappen.
Ga in de Eigenschappen naar tabblad beveiliging
klik op de knop Geavanceerd onder in het eigenschapsvenster.
Je ziet nu tabblad Machtigingen.
Klik op de knop Machtigingen wijzigen...
Klik op de knop Toevoegen. **
Klik op de knop Geavanceerd.
Klik op de knop Nu zoeken.
Selecteer in de zoekresultaten jou gebruikersnaam en klik op OK.
Nu zie je jouw gebruikersnaam onder Geef de namen van de objecten op en klik je op OK
Dan vink je in het machtigingsvermeldingsvenster Volledig beheer aan en klikt op OK.
Vink in het venster Geavanceerd beveiligingsinstellingen "Alle machtigingen op onderliggende objecten door enz..." aan (bovenliggende objecten zoals ik al typte niet aanvinken of als die is aangevinkt uitvinken, is erg belangrijk).
Nu klik je in het venster Geavanceerd beveiligingsinstellingen voor de map desktop op OK
Windows beveiliging vraagt of je door wilt gaan en je kiest voor Ja
windows beveiliging geeft de bestanden in de map Desktop aan jou.
klik alle vensters weg met OK.

Kan je nu de bestanden niet verwijderen dan download unlocker maar en probeer het daarmee, ga de bestanden niet openen.

PS, deze instellingen in windows mag je alleen toepassen als je zeker weet wat je aan het doen bent.
In principe in de eigenschappen tabblad beveiliging van de map Desktop zijn machtigingen volledig van System en jouw gebruikersnaam genoeg met jouw gebruikersnaam als Eigenaar.
Zie je ook andere objecten toegang hebben daar, vertel me dan welke dat zijn. Administrators van je pc zouden er nog in mogen staan, maar ook die is alleen belangrijk als je meerdere beheerders accounts hebt die ook in die map mogen bladeren, anders is die niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Dat werkt niet, heeft niets met rechten te maken maar met dat ze worden gebruikt en Unlocker maakt ze vrij, de naam zegt het al.

Wil dat niet.
Open via zoeken en cmd de command-line, typ dir /x en gebruik del em vul erachter de verkorte naam en extensie, die met de tilde en geef enter.
 
Gebruikt? deze meneer vertelde al dat hij de bestanden zag met 0 bytes, dat wil zeggen dat je er geen machtiging over hebt. verdere details over de bestanden heb je dan ook geen machtiging op.
Wanneer een bestand in gebruik is zal windows dat melden, ik las in deze topic daar niks over, jij?
Als de bestanden in gebruik zijn zou je dat moeten kunnen zien in Taakbeheer. een programma is dan actief die al deze bestanden heeft geopent zonder dat je er zelf iets aan deed? is het een infectie, dan heb je daar mee te maken. Dan zal er ook wat moeten gebeuren, alleen dat is dan weer anders.
Kan, maar machtiging heb je nog niet, vandaar die 0 bytes.
Dus zo onderzoek je het 1 en ander, om meer grip te krijgen in windows.
Als deze meneer wat meer weet over het instellen van windows beveiliging heeft dat een extra toegevoegde waarde in het gebruik van windows.

Daarna gaan we kijken welke programma's aan de extensies jpg, wmv enzo gekoppelt zijn,
Zie je de extentie .wmv_.wmv?
Dat is uiteraard niet ok. Laten we even afwachten...

Alles up to date en goede antivirus software? gaan we ook nog bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Pictogrammen op buroblad

Eric777
Nu slaat bij mij de angst toe dat ik iets verkeerd doe
Ik ben in dit stadium
2du9s2h.png

Ik hoor graag van je
 
Je kan op verwijderen klikken.
Bovenliggende machtigingen zijn de machtigingen van de mappen waar de map Desktop in staat.
Als je op de map Desktop volledig beheer hebt op het object System en op jouw gebruikersnaam is dat genoeg.
Of maken er nog meer gebruikers gebruik van jou bureaublad? zoals remote desktop.

Mocht je dat later weer willen veranderen zal ik je helpen met die instellingen, nu gaat het er even om dat alleen jouw gebruikersnaam en system volledig beheer hebben over de map Desktop.
Dan kunnen andere objecten daar geen vat op uitoefenen. Die krijgen dan een toegang geweigert melding te zien.

een object heeft via een netwerk volledig beheer.
alle gebruikers hebben machtiging over je bureaublad...
Dat ga je nu eerst dus even veranderen, heel goed dat je dit zo doet.
Mocht je twijfelen maak maar een screenshot.

Ik zal jou leren hoe jij de baas wordt over jouw windows, zodat jij gaat bepalen wat er op jouw computer gebeurt, en verder niemand.
 
Laatst bewerkt:
Pictogrammen op buroblad

Hoi Erik777
Alle stappen uitgevoerd .
Vervolgens geprobeert de pictogrammen te verwijderen, maar helaas dit was het antwoord
33578df.png

Ik hoor wederom graag van je
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan