Pictogrammen op burobad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Start de computer op in de veilige modus, lukt het dan ook niet meld het dan.

Daarna:
Het lijkt er op dat deze koppelingen verwijzen naar een netwerk, wat zie je trouwens in de map desktop als je rechtsklikt op 1 van die bestanden? en wat zie je in de eigenschappen? straks gaan we een paar services uitschakelen en de computer opnieuw opstarten.

Ik zou dan ook wel meer willen weten hoe je op je computer werkt ten opzichte van je computer in een netwerk.

http://social.technet.microsoft.com.../thread/f65dc0bc-3b93-4d46-b15f-ff05deb8a3df/
WMPNetworkSvc = lastig (windows media player netwerk service)
 
Laatst bewerkt:
Pictogrammen op buroblad

Erik

Opgestart in de veilige modus, maar helaas dat gaf geen oplossing. Zelfde antwoorden.
Mijn computer zit in een klein netwerk samen met de computer van mijn vrouw.
Dan heb ik op een pictogram met rechts om de eigenschappen gevraagd en daar krijg ik het volgende beeld
wqrlnl.png

2rctx1c.png

2u5fi1j.png

1zbgaqt.png
 
Ok, gaan we eerst even wat services uitschakelen.
Blader naar C:\WINDOWS\system32 en dubbelklik op services.msc
De volgende services ga je als ze gestart zijn stoppen, en op Uitgeschakeld instellen, die niet gestart zijn schakel je in op Uitgeschakeld.
Windows Media Player Network Sharing Service
Remote Access Auto Connection Manager
Remote Access Connection Manager

Zijn er op je computer meer gebruikersaccounts of ben je de enige die de computer gebruikt?
ben je de enige schakel dan de volgende service uit:
Secondary Logon (m.b.t. je volgende bericht laat deze maar op Automatisch staan)

deze schakel je sowieso uit, gaat er nu even om dat je de enige bent die invloed heeft op je systeem.
HomeGroup Listener
HomeGroup Provider
Computer browser
Server
Remote Desktop Configuration
Remote Desktop Services
Remote Registry
Routing and Remote Access
Gebruik je een firewall en een virusscanner anders dan die van microsoft schakel dan onderstaande services ook uit:
Windows Firewall
Windows Defender
Deze schakel je in voor je antivirus met firewall van anderen dan microsoft zou verwijderen.

Start eventueel de computer opnieuw op.

Stap 2
blader naar C:\WINDOWS en dubbelklik op regedit.exe
Selecteer in het linker gedeelte Computer.
Klik op menu Bewerken en klik op Zoeken...
Vink de bovenste 3 aan in het zoekvenster en de onderste uit.
Typ in en zoekveld de naam van 1 van de bestanden en klik op Volgende zoeken...
Zoek op deze manier in het register de namen op van de bestanden.
vind je iets laat het dan even weten.
In ieder geval is er al iets verandert, de bestanden staan niet op je computer volgens het systeem.
In de eigenschappen van de bestanden zie je in tabblad Algemeen bovenin de bestandsnaam en de extensie.

Lukt het verder niet om deze te verwijderen, in gebruik zijn ze niet, ze bestaan eigenlijk niet eens, dan kan je proberen wat Lange pier typte.

Oh ja, nog iets, blader nog even naar C:\WINDOWS\system32 dubbelklik op msconfig.exe
Check de opstartitems in tabblad opstarten.
Vertel eens wat je er ziet.
 
Laatst bewerkt:
Pictogrammen op buroblad

Hoi Erik.
Bedankt voor je advies, maar het is te laat om daar nog aan te beginnen.
Mijn ega wil naar ons mandje.
Morgen ga ik dat wel uitvoeren
Dan nog even naar de gebruikers accounts. Ik heb destijds een tweede account aangemaakt voor mij zelf, zodat ik bij eventuele problemen via mijn tweede account in de veilige modus in de computer kon komen. Moet ik die dan uitschakelen en of helemaal verwijderen.
Welterusten
Jos
 
Ok slaap lekker.
Je kan eventueel altijd een nieuwe beheerdersaccount aanmaken, en deze verlaten, zodat je bureaublad weer schoon is.
Die andere verwijderen is niet nodig nog.
Maar dan moet je wel weer wat instellingen opnieuw instellen en bestanden uit je huidige gebruikersmap halen, maar dat kan altijd nog. Dan zorgen we dat de service Secondary Logon gestart is, je kan die zo weer starten.

Verwijder in ieder geval dit account nog niet ook als je een andere aan gemaakt hebt..
Ik zet vast wat informatie neer waar je morgen nog naar kan kijken.
Dus je probleem gaat opgelost worden, hoeveel werk je er nog aan hebt, dat zien we dan morgen.

In Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Standaardprogramma's zie je de regel Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen.
Daar kan je gaan kijken welke extensies geopent worden in welke programma's.
de extensies jpg, wmv mpg, we gaan ze eens allemaal doorlopen om te kijken of er nog iets vervelends is.

tot dan.
 
Laatst bewerkt:
Dat werkt niet, heeft niets met rechten te maken maar met dat ze worden gebruikt en Unlocker maakt ze vrij, de naam zegt het al.

Wil dat niet.
Open via zoeken en cmd de command-line, typ dir /x en gebruik del em vul erachter de verkorte naam en extensie, die met de tilde en geef enter.

Combineer [windowstoets & r] ➟"typ: cmdDir. Type DIR /? om een mini-Help weer te geven voor meer informatie.

Navigeer naar de map waar je 0 bytes bestanden zich bevinden. Type nu Dir om een lijst te zien van bestanden en mappen inclusief je 0 bytes bestanden. Je kan Dir /os gebruiken om ze bij grootte te sorteren: de nul- bytes bestanden zullen aan de bovenkant verschijnen. Als de lijst te lang is, kun je Dir /o-s gebruiken om de nul-bytes bestanden aaan de onderkant weer te geven.

Gebruik dan vervolgens Dir /x om een overzicht weer te geven met een extra column vòòr de bestandsnamen. Kijk of je nul-bytes bestanden een naam hebben die karakters hebben die niet toegestaan zijn in een 8.3 bestandsnaam ➟ (zijnde maximaal acht tekens voor de punt in de naam en maximaal drie erna) Als dat zo is, gebruik de korte bestandsnaam & verwijder het met de Del commando om het bestand te verwijderen.
Werkende oplossingen waren al gegeven, niets mee gedaan helaas, nou Jos, sterkte ermee.
 
Pictogrammen op buroblad

Langepier en Dorado.

Bedankt voor jullie bijdrage wat ik ten zeerste waardeer. Dat die nog niet opgevolgt zijn heeft als redenen dat je niet allerlei procedures door elkaar moet gaan gebruiken, want dan zie ik door de vele bomen het bos niet meer. Normaal is het al moeilijk genoeg. Maar jullie adviezen heb ik vastgelegd en hou ze achter de hand, maar op dit moment volg ik de procedure van Erik.
Bedankt
Jos
 
Ok, als je mijn procedure volgt leer je meteen ook dit soort zaken in de toekomst voorkomen.
Verder is uiteraard altijd alle hulp welkom, meer kans op slagen. = oorzaak & gevolg.
De map van je bureaublad had gewoon wat te veel machtigingen. Als het opgelost is zetten we de services aan die je nodig hebt om met je vrouw weer in een netwerk te kunnen zitten, en alleen mappen te delen die geen systeemmappen zijn, zoals de map Desktop = systeemmap.
De map Users is ook een systeemmap, check daar de machtigingen eens van, verander nog niks verder, kijken kan nooit kwaad.
Je kan dan straks als je wil weten hoe het werkt ook voor specifieke gebruikers in je netwerk speciale machtigingen toepassen, en geen volledige. zodat jij bepaald wat andere gebruikers in je netwerk kunnen in de mappen op jouw computer, dus dan stel je daar alleen in wat die gebruikers, in dit geval je vrouw, nodig heeft aan handelingen die in die map gepleegt kunnen worden.
dit probleem is naar alle waarschijnlijkheid niet ontstaan door de machtiging die je vrouw heeft (lezen en uitvoeren), dit was een actie via bill gates's WMPNetworkSvc, toch stel de computer van je vrouw zou gehacked worden loop je wel erg veel risico als je systeemmappen hebt gemachtigd.
Verschillende onderdelen zou je dan in tabblad machtigingen wel uit kunnen schakelen voor je thuisnetwerkmappen voor het object HomeUsers, dan kan je vrouw wel die bestanden kopieren, maar niet bewerken, dat is dan veiliger je kan dan een keuze maken.

attachment.php

attachment.php

Deze instellingen pas je natuurlijk nooit klakkeloos toe, maar alleen waar nodig voor de veiligheid.
Je verandert onder ander NOOIT machtigingen van de schijf waarop windows staat die is opgestart, nooit die van de windows map + inhoud, en nooit die van program files mappen, en ook de gebruikersmap, daar moeten alleen machtigingen toegewezen zijn aan de objecten die het nodig hebben.
 
Laatst bewerkt:
Werkende oplossingen waren al gegeven, niets mee gedaan helaas, nou Jos, sterkte ermee.
Ik vond trouwens de beschrijving van Dorado wat duidelijker dan die van jou Lange Pier.
Ik ga niet zeggen dat het niet werkt.
Ik ga voorkomen dat deze meneer later dezelfde problemen zou kunnen krijgen, of ergere problemen die met windows beveiliging te maken hebben.
Je typt dat het niet werkt, omdat er nog koppelingen achterbleven van die bestanden, die eigenlijk niet eens op de computer staan.
Dat zag je ook na het verwijderen van de machtigingen die niet nodig waren voor de map Desktop.
Ik kan natuurlijk niet gaan bekijken of jullie oplossing werkt, ik ga dat ook niet beweren, die oplossing van jullie zal vast fantastisch zijn.
Je hebt een slogan, wie veel praat heeft weinig te zeggen, maar uiteraard is dat een cliché voor mensen die niet zo veel woorden willen gebruiken.
Wat ik hier neerzet met mijn vele woorden, waarvan je misschien denkt, er zit geen inhoud in, is hoe het in windows werkt.
Het waarom deze meneer met dit probleem zat zit dan ook in al die teksten.
Dat je er op reageerde van Dat werkt niet, komt omdat je het niet in de interface van windows zelf gaat zoeken.
Misschien is je dat te veel werk, dat kan, maar dat ik uiteindelijk tot een oplossing ga komen en deze meneer in de toekomst weet hoe hij zijn computer beter in kan stellen qua veiligheid, zie jij niet. Is best jammer, Ik heb je wel vaker mensen met goede ideëen aan zien vallen omdat jij voor voor jezelf pleit.
Die vrijheid heb je, zo hebben anderen ook die vrijheid, snap je?
Je vindt mijn manier vast erg omslachtig, omdat er wat meer handelingen aan te pas komen. :)

Samenwerken is beter als concureren.

PS.
Ik zou persoonlijk liever een hele avond bezig zijn en daarna meer grip hebben op dat alles, dan het in 4 minuten oplossen en ik de oorzaak nooit zal weten, dat kost me later weer meer tijd. Datzelfde gun ik ook mijn medemens...

Grtz from Sagittarius.
...
 
Laatst bewerkt:
Pictogrammen op buroblad

Hallo Erik.
Helaas was ik gisteren niet in de gelegenheid om verder te gaan.
Maar nu heb ik eerst een belangrijkere vraag. We zijn tot op heden bezig geweest met de vraag hoe kunnnen we ze verwijderen.
Maar mijn vraag nu is hoe kunnen we voorkomen dat ze ontstaan. Gisteren ontstond er weer een nieuwe.

rirokw.png


Onder (1) staat de pps die ik binnen kreeg en gescant is. Deze verplaatste ik naar mijn documenten. Hij werd toen verplaatst, en op dat moment ontstond een nieuw pictogram (2)
Ik heb ook nagegaan of het altijd om dezelfde verzender van de PPS gaat, maar ze zijn afkomstig van verschillende verzenders.
Ik hoor weer graag van je
 
Inderdaad een raar fenoneem.
kijk even hier,
In Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Standaardprogramma's zie je de regel Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen.
Daar zie je alle extensies.
Bekijk daar welk programma aan de pps extensie is gekoppelt.
Welke firewall gebruik je?
Hoe haalde je dat bestand binnen? via een mail? van een website?
Want ik zie dat het geen bestand is maar een snelkoppeling.
Kan je in de eigenschappen van de snelkoppeling ook een doel: zien?
dat doel geeft dan de locatie aan van het bestand.
Ik moet vanmiddag weg, kan je ook eens kijken als je met je andere account (is dat ook een beheerdsaccount?) opstart of dat account op dezelfde manier reageert?
Dat blauwe pijltje, ken je dat ergens van? zo heb ik in norton een onderdeel van back-up die ik altijd uitschakel die ook groene en blauwe pijltjes gaat toevoegen bij bestanden die waarvan norton een back-up maakte.
Ik kan dat dan in de instellingen van norton in of uitschakelen.
Maak je gebruik van een back up programma?

Heb je in de services ook de andere services bekeken die gestart zijn?
En in C:\Windows\System32 even dubbelklikken en op msconfig.exe klikken in tabblad Opstarten kijken wat er daar allemaal opstart.

En laat je niet tegenhouden om het advies van die andere mannen eens uit te proberen.
Toch zullen we net zolang zoeken tot we de oorzaak hebben, want nu kan je de bestanden ook niet gebruiken.

Welke firewall gebruik je? ik hoop niet dat het een besmetting is, kan je wat meer vertellen ook over je antivirus software?
In de firewall regel kunnen we dan eens kijken welke programma's er toegang naar buiten hebben, en alle office programma's daar blokkeren.
Met een firewall werkt het meestal zo, betrouwbare programma's worden dan toegestaan door de firewall of de gebruiker.
In de instellingen van de meeste firewall's kan je dan bepalen welke programma's er toegang hebben of geblokkeerd worden.
Wanneer je daar bijvoorbeeld alle office onderdelen zou blokkeren, hebben die programma's even, totdat jij die regel verwijdert en weer opnieuw toegang gaat geven, geen internet tot beschikking maar op de computer lokaal kan je wel gewoon al die programma's gebruiken.

In msconfig tabblad opstarten zie onder Opdracht de locatie en het bestand wat door die regel gestart wordt.
 
Laatst bewerkt:
Pictogrammen op buroblad

Hallo Eric.
Helaas mijn probleem is nog niet verholpen, maar op dit moment heb ik buiten de computer allerlei problemen die mijn aandacht vragen. Ik kom er zo snel als mogelijk op terug. Dus de topic kan, en mag, niet gesloten worden
Bedankt en groetjes
Jos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan