Pictogrammen op desktop verschijnen na opstarten allemaal links in de bovenhoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ik weet niet wat het is maar af en toe na het opstarten verschijnen mijn pictogrammen op de desktop allemaal in de linkerbovenhoek bij elkaar terwijl ik ze allemaal links onder elkaar heb. Ik heb er niet zoveel namelijk. Ik heb dit nadat ik een update van de software van mijn videokaart gedaan heb, de NVIDIA 9500 GS.
Ook is het na die update zo dat als ik mijn PC opstart de resolutie van mijn scherm, die ik had ingesteld, helemaal is verdwenen. Alles is dan 10x zo groot in beeld. Als mijn desktop dan weer in beeld is verdwijnt dat weer naar de settings zoals ik die heb ingegeven.
Hoe kan dit? En hoe kan ik dit verhelpen?
 
Laatst bewerkt:
Maak die update eens ongedaan en herlaad de oude versie van de videokaart eens en kijk of dat het probleem oplost.
 
Welke windows uitgave is het ?.

Als het XP is ga dan naar Start-Instellingen-Configuratiescherm-Systeem-Hardware-Apparaatbeheer
Onder Beeldschermadapters zou de videokaart moeten staan.
Druk daar met de rechtermuisknop op en dan Eigenschappen.
Ga naar de Stuurprogramma tab.
Hier is o.a. de keus: Vorig stuurprogramma, maar dat werkt maar zelden.
De keus waar het hier om gaat is "Installatie ongedaan maken".
Dan de PC herstarten. Bij de start de boodscahppen van onbekende videokaart etc. wegklikken.
Daarna de oude driver installeren.
 
Laatst bewerkt:
Is het niet veel beter om systeemherstel te doen? De update kwam namelijk mee met de Windows Update. Ik heb Vista trouwens.
 
Systeemherstel gedaan, het probleem lijkt te zijn verholpen vooralsnog. Enig idee wat dit kan wezen? Bij vorige updates van mijn videokaart had ik alleen vlak na de installatie dat mijn ingestelde resolutie even weg was maar na een herstart was het gewoon weer goed en bleef het ook goed daarna.
 
Mooi, dat is opgelost.
Hoe dat kan? Tja, ze zeggen wel eens in elk stukje nieuwe software zit minstens één fout die in de praktijk pas duidelijk wordt.
Denkt u er wel aan om de betreffende update van Microsoft uit te zetten (naar hun update pagina gaan en daar aanvinken dat de update niet aangebracht moet worden en ook niet meer moet worden aangeboden) anders is het probleem binnen een week weer terug.
 
Vreemd, de problemen zijn er nog steeds. Ik heb nadat ik systeemherstel gedaan heb, de updates gedownload via Windows Update die ik miste maar dus niet die nieuwe driver van NVIDIA die in de lijst stond, die heb ik uitgevinkt. Na het opstarten weer even schermresolutie weg als ik op de desktop kom en daarna weer goed. Wat nu?
 
Dat doet je vermoeden dat het probleem door één van de andere updates wordt veroorzaakt.
Daar is maar één manier om daar achter te komen: weer terug gaan naar de oude situatie en dan de updates één voor één installeren en tussen elke update de PC herstarten en zien wanneer het probleem zich weer voordoet.
 
Maar die updates hebben niets met de driver van mijn videokaart te maken toch? Dat zijn gewoon windows updates.
 
Klopt, maar over het algemeen is een PC fout terug te herleiden door datgene wat het laatst veranderd is, hoe onwaarschijnlijk dat ook lijkt.
Als blijkt dat dat het niet is zou het wel eens de videokaart zelf kunnen zijn. Maar eerst maar eens kijken of één van de updates hier de boosdoener is.
 
Weer systeemherstel gedaan, nu ben ik weer op het punt van voor de laatste windows updates. Maar hou nog steeds hetzelfde probleem terwijl ik op dit punt in het systeem vorige week geen problemen had. Het is gekomen nadat ik die laatste videokaart update deed maar dat zou dus niet meer mogen uitmaken omdat ik via systeemherstel nu weer de oude driver heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik sprak zonet iemand die precies hetzelfde probleem had. Op deze XP-PC teruggegaan naar voor de laatste Windows updates (d.i. vorige week woensdag), alle updates van MS uitgevinkt om te voorkomen dat ze weer opnieuw aangebracht werden, en toen was het probleem opgelost. Desktop weer zoals die hoort. Nu nog er achter zien te komen welke update van MS dit veroorzaakt.
 
Ok, ik ben benieuwd wat ik dan moet doen om het bij mij te verhelpen want ik ben dus nu terug gegaan naar voor de update maar heb er nog steeds last van.
 
Probeert u eens nog een week verder terug te gaan, maar zet eerst de automatische updates van MS uit, want die schijnt ala minuut de boel weer te updaten.
 
Ga ik proberen maar ik zoek altijd handmatig naar updates dus ik heb daar zelf de hand in.
 
Net naar 8 september terug gegaan....maar nog steeds hetzelfde probleem...
 
Dan zou ik als volgende stap voorstellen een andere videokaart te proberen, als die tenminste voorhanden is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan