Pictogrammen op desktop verschijnen na opstarten allemaal links in de bovenhoek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, ik weet niet of dat het probleem is aangezien het alleen tijdens het opstarten gebeurt en ik verder geen problemen heb omdat het zichzelf weer herstelt naar de resolutie die ik heb ingesteld. Kan het niet zo zijn dat er na een systeemherstel nog dingen achterblijven die het probleem kunnen veroorzaken? Je collega had het ook zei je? Hoe is zijn probleem opgelost?
 
Het probleem op die andere PC was dat alle iconen van de desktop verdwenen waren na de MS update van 16 september. Systeemherstel naar de situatie van 15 september loste dit probleem op. Vervolgens alle updates van 16 september uitgevinkt zodat ze niet weer aangebracht zouden worden.
 
Vreemd. Ik heb het probleem nog steeds. Zou een Hijacklogje iets kunnen oplossen? Misschien dat iets van spyware is?
 
Dat kan natuurlijk ook, een virusje is snel gevat.
Altijd goed om eens een volledige scan met het AV-pakket te doen.
Ook aan te raden is om het niet bij één av-pakket te laten, want geen enkel pakket vangt alles af.
Malwarebuytes Anti-Malware is een aanrader.hier te downloaden: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
 
Malware had ik al geprobeerd maar lost niets op, wel 1 geinfecteerd bestand gevonden maar lost de problemen niet op. Virus Scan heb ik al gemaakt maar ook daar wordt niets gevonden.
 
Dan is het nu dan echt tijd voor een proef met een andere videokaart. Dan natuurlijk niet vergeten eerst de oude driver te verwijderen, tenzij het exact dezelfde kaarttype is.
 
Nee, het is echt een driver probleem. Ik heb de vraag verderop op het Nucia forum ook al gesteld dus mijn hijacklogje is gesloten.
 
Het lijkt erop dat het aan de driver ligt van de videokaart en niet aan de updates van Windows Update. Ik heb de software van mijn videokaart verwijderd, toen waren alle problemen ineens verdwenen. Heb toen alle updates, zonder de videokaart update, geinstalleerd. Daarna ook niets aan de hand, start normaal op. Ik heb nu de nieuwste software van mijn NVIDIA GeForce 9500 geinstalleerd, versie 258.96 WHQL en toen kwamen de problemen weer terug...
 
Blijkbaar zijn de problemen toch verleden tijd vooralsnog want na een nieuwe reboot ging het gewoon goed en was het dus niet blijvend zoals eerder wel het geval was. Ik zet mijn topic dus op 'opgelost'. Dank voor alle hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan