Piep geluid bij opladen accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeWaltons

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Steeds als ik mijn accu oplaad hoor ik een hoge pieptoon, wat kan ik hier aan doen? Ik heb een Acer Aspire 7520G.

De grote vraag: waar komt het geluid vandaan? Uit de adapter, de accu, of ergens anders uit de laptop?

Ja, uit de buurt waar de lader de laptop in gaat en dus bij de accu.

En op het moment dat je de lader eruit haalt, is de piep weg.

Laatst bewerkt:
De laptop van mijn pa doet hetzelfde. Niks ernstigs, maar voor zover ik weet niks aan te doen.

Oké, bedankt voor je reactie.

Iemand wel een idee hoe dit te voorkomen is?

Die pieptoon heb ik ook en ik heb een Aspire 5315 en ik vind het vreselijk want ik krijg er vreselijke hoofdpijn van.:evil:

Ik heb het bij mijn zoon uitgeprobeerd die heeft ook een Acer, maar daar heeft hij het geluid ook. Als ik zijn stekker gebruik om de accu op te laden heb ik geen last van de pieptoon.
Als ik de accu eruit haal en dan mijn eigen stekker gebruik (dus ik hoef dan niet op te laden) heb ik geen last van een pieptoon.
Als de acuu bijna is opgeladen is de pieptoon ook weg.

Ben je hier al eens mee terug geweest naar de winkel waar je Acer gekocht hebt, of heb je al contact opgenomen met acer zelf??

Ben benieuwd! Ik wil er zo wie zo mee terug naar de winkel. Ik krijg er hoofdpijn van er daar heb ik echt geen zin in.

beste is denk ik dat je gewoon direct contact opneemt met acer zelf, externe bedrijven zitten er vaak naast en dan is de kans groot dat hij uiteindelijk toch naar Acer word toegezonden. Ik geloof dat dit ook gewoon in jouw garantie valt.

Heb net 15 minuten contact gehad met Acer à 10 €ct/min. Echt snel zijn ze niet.

In ieder geval is het volgens mij een bekend probleem van Acer, want de medewerker stelde mij de volgende vragen:
- piept de laptop altijd; Nee, alleen tijdens opladen
- piept de laptop ook zonder accu; Nee, uitsluitend bij opladen

Conclusie: batterij en niet het moederbord.

Hierna werd ik doorgeschakeld naar de 2e lijn voor een afspraak:
Ik moet de accu opsturen/afgeven bij hun hoofdkantoor in Den Bosch. De verzendkosten zijn dan wel voor eigen rekening.
Ik kon er ook voor kiezen de gehele laptop gratis op te sturen, maar dat vond ik persoonlijk een minder goed idee. Heb immers de laptop vaak nodig.
Dus ik rijd wel even langs het hoofdkantoor.

Krijg vanzelf een nieuwe accu (gratis) toegezonden.

Hopelijk hebben jullie hier ook wat aan.

Hoi

Ik heb hier zeker wel wat aan. Ik zal in ieder geval toch zelf contact op moeten nemen met Acer.
Bij mijn zoon doet hij het namelijk ook als hij mijn stekker gebruikt voor het opladen. Als hij zijn eigen stekker gebruikt heeft hij nergens last van! Waar ligt het dan aan? Aan de accu? Als ik de stekker van mijn zoon gebruik hoor ik ook geen pieptoon. Ik zal contact op nemen met acer en laat jullie ook weten hoe het verder is gegaan.

Groetjes Von

Laatst bewerkt:
Vorige week vrijdag heb ik mijn accu afgegeven bij Acer te 's-Hertogenbosch. Ik kon in principe een nieuwe accu gelijk meekrijgen, echter was het pauze dus zou een half uur duren. Ik heb dus bedankt en aangegeven dat zij het mogen opsturen, zoals eerder was afgesproken.

Vandaag, woensdag 13-febr, heb ik een nieuwe accu binnengekregen. Ik heb 'm op dit moment in de lader zitten en geen pieptoon te horen.

Afwachten of dit zo blijft. Ik hoop het.

EDIT helaas, bij begint weer te piepen bij 70% van het laden van de accu...

Ga dus weer contact opnemen met Acer...

Laatst bewerkt:
Misschien geen nieuwe accu maar een nieuwe adapter? Ik heb nog geen contact opgenomen m et Accer en wacht jou verhaal toch ook nog even af.

Ik ben echt heel benieuwd, want de pieptoon bij mij is echt alleen bij het opladen van de accu.
Maar met de adapter van mijn zoon heb ik geen piepgeluid en wordt de accu goed opgeladen.
Rara wat is het dan?:eek:

Wordt vervolgd:(:confused:

Vandaag, 26 februari, heb ik mijn laptop retour gekregen.

Op de reparatiebon staat:

No Trouble Found, Reflash/Reset Bios,

Could not test system with your harddisk because of the password on vista. Reseated loose internal microphone cable (solved problem). No problems found with external microphone. No loud beeping sounds problems found/occured (tested with your adapter and battery). If you still encounter problems we advise you to perform a Acer software recovery.

Naast mijn accu probleem had ik ook een probleem met mijn interne microfoon. Dit is nu opgelost. Raar dat ze niks hebben gehoord tijdens het testen.
Momenteel laad ik mijn accu weer op vanaf 64%. Vooralsnog hoor ik niks (zit nu op 73%). Misschien hebben ze onbewust het probleem opgelost terwijl ze de microfoon hebben gemaakt. Ze hebben tenslotte de laptop daar voor open moeten maken.
Ik wacht nog even af, maar hopelijk komt de piep niet snel terug.

Helaas bij 75% begint ie weer.....

Laatst bewerkt:
Nou zo schiet je nog niks op.

je hebt niet een nieuwe adapter gekregen?

Ik denk dat ik zo toch ook maar eens ga bellen, anders ga ik toch eerst terug naar de winkel en kijken of ik bij hun een nieuwe adapter kan regelen!

Raar:confused:

Uit de reparatie-omschrijving blijkt niet dat ik een nieuwe adapter heb gekregen.

Vandaag wordt mijn laptop weer opgehaald. Mag hopen dat ze nu echt wat aan gaan doen.

Ben benieuwd wat ze bij jou zeggen Von1963. Laat je dat hier even achter.

Contact Accer

Hallo

Ik heb net Accer aan de lijn gehad.

Nou ik moest maar niet op internet zoeken naar mensen die hetzelfde probleem had als ik, want iedereen kan wel dingen vergeten door te geven.

Nou ik moet eigenlijk mijn hele laptop opsturen. Nou mooi niet. Ik heb dat ding gewoon nodig.

Volgens die jongen die ik aan de lijn had was/is het een combinatie van de adapter en de accu. Ik moet nu mijn accu opsturen. Pffffffffff krijg dus het zelfde als jij :evil:

Nou het rpobleem wordt vervolgd!:confused:

Groetjes Von

Als je alleen de accu opstuurd zijn de verzendkosten van jou naar Acer voor eigen rekening hè.

Wel apart dat ze bij hetzelfde probleem dezelfde niet-werkende oplossing aanbieden.
Maar goed, wie weet is het bij jou wel de accu. En bij mij de lader i.c.m. de accu.

We houden elkaar op de hoogte. Ben trouwens wel benieuwd hoelang het deze keer gaat duren. Ze zeggen indien je extra garantie hebt, dat het 5 werkdagen mag duren. Bij mij was het 10 dagen, waarvan 6 werkdagen. Dit niet conform de voorwaarden.

Gr. DeWaltons

Laatst bewerkt:
Nou het begint al lekker!!!!!
Ze zouden een mail naar mij toesturen met een nummer zodat ik de reaparaties zou kunnen volgen, ook zou ik een telefoonnummer kijgen van degene die bij mij het pakketje komt op halen. het is nu 12:42 en ik heb nog niks binnen.
Ik was ook niet echt blij met degene die ik aan de telefooon had. Maar goed ik wacht nog een dag af en als ze dan nog niet gereageerd hebben dan ga ik maar weer bellen. Krijg ik van hun nog geld terug?????? hahahah moet de LOL er maar van inzien.

Ik hou je op de hoogte Waltons. :thumb:

Zojuist heb ik weer mijn laptop binnengekregen met het volgende bericht:

Replaced FRUS,
Replaced adapter.

Geen idee wat FRUS is....

Ik ga m nu weer opladen, ben benieuwd...

EDIT: geen piepgeluid. Hopelijk blijft dit in de toekomst zo!!

Gr. DeWaltons

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan