Opgelost Pincode kwijt

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Ik kan wel in de veiligemodus zelf komen maar er niet mee opstarten Er zijn wel divers opties maar opstarten zie iker niet bijstaan ik zal toch af moeten wachte of er leden zijn die daar iets van weten vanavond ben benieuwd of dat gaat lukken.
 
kijk een reactie van ZX18 hoe werkt dit programma ik kan op de surface niets doen want ik kan hem niet opstarten dus hoe
ga ik dat moeten doen hoe gaat hij dan de wachtwoorden vinden ??
 
cd in de pc doen of een opstartbare usb maken
 
Ik zou graag weten welke keuze ik moet maken bij de opties die er zijn om de Pc te resetten met behoud van mijn bestanden
 
Waarom wil je de boel nu rigoureus resetten?
 
Ja weet je misschien nog een andere oplossing als die er is ?? Ik zou het niet zo snel weten er zal waarschijnlijk wel een oplossing zijn maar hoe ? Ik zie daar wel een paar methoden staan om te resetten . Vind je resetten een te zwaar middel ?
 
Ja, als de deur niet open is te krijgen, dan ga je ook niet je huis platgooien.

Mijn advies: Herstel-USB stick er in doen, en naar de opdrachtprompt gaan, en dit uitvoeren:
Code:
net user Pietje PaSsW0Rd /add

Pietje en PaSsW0Rd zijn de hier fictief de inloggegevens voor dat nieuwe account.
En dan kan je met dat nieuwe account weer de PIN-code uitzetten. Zie ook de link die ik gaf.
 
Ok ik moet het allemaal nog eens goed bekijken waar haal ik deze gegevens voor op de usb vandaan ? Ergens op het net?
 

En ja, als je dit op je USB-stick zet, dan gaat alle data die er op die stick staat wel verloren. Ik zeg het maar even.
Daarmee kan je eenvoudig ook opstarten naar commando prompt. Het is altijd handig om zoiets te hebben.

Maar je kan ook dit via de Advanced Startup doen:
 
Laatst bewerkt:
Dat ga ik morgen eens uitzoeken de data die er nu op staat die heb ik ook allemaal op een externe schijf staan dus dat is niet erg maar ik heb dit nog nooit gedaan dus het is voor mij allemaal vreemd en blijft windows 10 dan ook geheel in takt
 
Die USB is niet per sé nu meteen nodig. Maar het kan geen kwaad om die een keer klaar te hebben liggen.
Je kan ook gewoon dit uitvoeren:

shutdown /r /o /f /t 00

En dan kan je opstarten naar de commando prompt.
 
F11 tijdens het opstarten indrukken. Ik weet niet op welk moment, dus blijf het gerust een paar keer achter elkaar indrukken.
Soms is het F9 of F12.
Dan kom je ook in de blauwe Windows Recovery Environment.
 
Aar dat ga ik proberen morgen vind je het goed of onbeleeft dat ik ga slapen nu ik moet morgen vroeg werken ik zal je morgen wel weer horen dan tot nu heel veel dank voor je hulp
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Aar het is allemaal gelukt hoor ik kan er weer inloggen heb een nieuw wachtwoord aangemaakt Ik heb wel 5 oude bestanden moeten verwijderen maar dat was niet erg deze stonden allemaal veilig op mijn externe schijf Zodra ik weer kon inloggen heb ik ze er weer op het bureablad geplaatst
dus ik hoop dat het zo blijft Ik denk dat het fout is gegaan door proberen in te loggen toen ik bij een ander adres was (andere wifi dus denk ik )
ik ga dat nu niet meer proberen Bij mij thuis werkt dit weer prima Ik bedank iedereen die mij heeft geholpen mijn probleem op te lossen en is gelukt ik ga de vraag nu op opgelost zetten en Tot de volgend vraag maar weer
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Terug
Bovenaan Onderaan