plaatsing div

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobMan

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Het gaat om het volgende deel van mijn code:

HTML:
<div id="sidebar">
{menu}
<div id="contact">
<h3>contact</h3>
<p id="contacttekst">vul uw gegevens in en ik neem zsm contact met u op</p>
<form method="post">
<input type="text" id="naam">
<input type="text" id="email">
<input type="submit" id="submit" value="verzend">
</form>
</div>
</div>

Nu is het deel {menu} flexibel en heb ik met de volgende CSS alles gepositioneerd zodat div#contact altijd onderin div#sidebar zit en niet een flexibele plek afhankelijk van {menu} heeft:

HTML:
div#sidebar {
	height: 450px;
	width: 210px;
	background-image: url(uploads/images/background-transparant.png);
	background-repeat: repeat;
	float: right;
	margin-left: 10px;
	position: relative;
	z-index: 2;
}

div#contact {
	position: absolute;
	bottom: 10px;
}

In Safari 4, Firefox 3.5 en IE8 staat de div#contact netjes 10px van de onderkant.
In IE7 (en mogelijk IE6 ook) staat de div#contact op dezelfde hoogte maar dan ineens de helft van die div naar rechts.
Het probleem ben ik achtergekomen zit in de CSScode:
Code:
position: absolute;

Echter, dit is de enige positionering bij mijn weten die de div onderin de div#sidebar kan houden. Elke andere positionering plaats de div#contact in de normale flow, dwz gelijk na {menu}.

Is er, óf een andere position mogelijk, óf kan dit probleem verholpen worden met dezelfde position?

position: absolute is vaak 'n ramp in IE 7 en helemaal in IE 6.
Maar 't is moeilijk om er zo iets van te zeggen omdat IE 6/7 zulke idiote bugs hebben.
Je zou kunnen proberen 'n left: ... toe te voegen, desnoods alleen voor IE 6 en/of 7 via 'n conditional comment.
Heeft je pagina 'n geldig en volledig (inclusief url) doctype? Zonder volledig doctype geven IE 6/7 het vaak anders weer dan andere browsers.
Als dat right: of doctype het niet oplossen, geef dan even 'n link naar de complete code.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan