Plasma of LCD

Status
Niet open voor verdere reacties.

espoir007

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Hoi,

ik ben van plan om een televisie te kopen. Wat is het best Plasma of LCD? En waar moet ik opletten...Hogere resolutie is beter beeld, maar verder....:shocked:

Alvast bedankt.

Espoir007

als je echt een groot scherm wilt moet je plasma nemen.
Wil je een normaal scherm (kleiner dan 80cm) dan zou ik een lcd nemen.
Plasma is duurder in stroomgebruik dan een lcd.
Verder moet je op de resulutie letten. (hoe hoger hoe beter de kwaliteit)
Als je op plasma overgaat (dus een groot scherm) raad ik je wel aan om digitale televisie te nemen.
Verder moet je je goed voor laten lichten in de winkel.
Ga verschillende winkels in en laat je in iedere winkel goed voor lichten.
Dan krijg je zelf wel een idee van wat je eigenlijk wilt.
Succes

Hier ook nog enige uitleg betreffende lcd. helptekst LCD monitor En ja ik ga ook voor een lcd, ook als het groter is dan 80 cm.

wie kan het verschil zien tussen een lcd of plasma scherm.
En dan bedoel ik niet als er een kaartje bij hangt maar de kwaliteit van je beeld.

huijb En ja ik ga ook voor een lcd zei:
Idd.
Een aantal jaren geleden had je als stelregel, een LCD nam je onder de 32 inch, en erboven een plasma.

Een LCD boven de 32 inch was slecht, en een plasma had je niet onder de 32 inch.

Maar ondertussen is een LCD aanzienlijk in kwaliteit verbeterd, dus ook boven de 32 Inch.

Laat je niet verleiden tot grote TV's. Maar koop de juiste TV in verhouding met de grote van je kamer.

3,5x het beelddiagonaal is ong. de zitafstand.

Wat betreft de kwaliteit van alle merken, heb ik me via diverse wegen wijs laten maken, dat JVC tot de betere LCD behoort. En dit zeg ik niet vanwege mijn eigen TV.

puppie zei:
wie kan het verschil zien tussen een lcd of plasma scherm.
En dan bedoel ik niet als er een kaartje bij hangt maar de kwaliteit van je beeld.

Iedereen, behalve Stevie Wonder

patrickt zei:
dat JVC tot de betere LCD behoort. En dit zeg ik niet vanwege mijn eigen TV.
en dat is ook diegene die ik heb, om precies te zijn de LT-32C50SU en..... een strak beeld kan ik zeggen. is inmiddels wel al weer 1½ jaar oud en de techniek staat niet stil wat dat betreft.

Will-Well zei:

hmmm... hoe oud zijn die reviews?...
bij de lcd staat bv:
Een ander belangrijk kenmerk van televisies is de geluidskwaliteit. Als die belangrijk voor u is, raden wij u aan een stereotelevisie aan te schaffen. Duurdere modellen hebben vaak surround sound en betere speakers.

stereo-televisie een aanrader?.. bestaan er dan nog andere?.. :rolleyes:

franco

bedankt

Hoi,

Ik dank jullie allemaal...:thumb:
gek ik krijg vandaag pas alle de berichten binnen...:shocked:
Ik wacht dat de verbouwing af is, dan tel ik de afstand, tussen bankstellen en televisie dan pas koop ik een lcd...

Groetjes

Espoir007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan