Playstation 2 Ellende

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hallo

ik heb een playstation 2 maar als ik een spel er in doe dan doet ie het heel vaak niet, ookal is de cd krasvrij en er zitten geen vlekken op doet ie het ook niet dan zegt ie heel vaak 'Fout bij het lezen van de disc.' en dan tikt de playstation ook vaak maar dan moet ik hem vaak opnieuw opstarten voordat ie het pas doet :(
wie weet hoe dit kan komen?

Laatst bewerkt:
Het kan een laser afstelling zijn. Heb je de oude Playstation 2 versie of die nieuwe (slimline) versie?

Hallo

Meestal is het enkel de leesoptiek die vervuild is .

Deze eens zuiver maken is meestal voldoende.

Het zuiver maken van deze is reeds ettelijke malen aangehaald .

Peter

Mocht het schoonmaken van de laser niet helpen, dan kun je het volgende proberen.

Als je de Playstation open hebt en je hebt ook de boven gedeelte van de dvd speler eraf, dan zie je een gekarlteld wieltje. Hiermee kun je de laser slede hoger en lager zetten. Met andere woorden de laser komt dichter of verder van de dvd.
markeer eerst de stand hoe deze nu staat!!! Je kunt dan altijd terug zo als het was.

Nu is het afstellen een nauwkeurig werkje en moet je steeds testen of het werkt. Het liefst een aantal spellen proberen. Als je de stand 1 of 2 tandjes hebt veranderd, het boven gedeelte erop doen en de playstation opstarten met een spel.

Zelf hou ik alles aangesloten, behalve de stroom, als ik ga afstellen. Het boven gedeelte van de dvd speler druk ik langs de randen even vast met de hand. Anders moet je iedere keer de schroefjes in en uit draaien, wat niet echt bevoordelijk is voor het schroefdraad in het plastic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan