playstation 2 spel kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kampioentje

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Berichten
7
Ok poging 2:

Kan iemand mij vertellen hoe ik Playstation 2 spelletjes kan kopieren ?
 
Laatst bewerkt:
Volgens de wet mag een kopie maken van software of games niet maar daar ging mij het niet om. Op die site die verwijderd is stond ook een link naar cracks en dat is zeker tegen de huisregels
 
Geplaatst door m@rio
Volgens de wet mag een kopie maken van software of games niet maar daar ging mij het niet om. Op die site die verwijderd is stond ook een link naar cracks en dat is zeker tegen de huisregels
ok
 
Sinds wanneer mag ik mijn eigen software niet meer back-uppen? Welke wet is dat dan?

OT: Mag ik nu wel het antwoord geven op de vraag of mag ik niet zeggen dat je het spel met dvd-decrypter naar je hdd moet rippen en hem daarna zo langzaam mogelijk op een dvdtje moet branden?
 
Geplaatst door Tarabass
Sinds wanneer mag ik mijn eigen software niet meer back-uppen? Welke wet is dat dan?

OT: Mag ik nu wel het antwoord geven op de vraag of mag ik niet zeggen dat je het spel met dvd-decrypter naar je hdd moet rippen en hem daarna zo langzaam mogelijk op een dvdtje moet branden?
ik denk niet dat dit antwoord iemand stoort ...
 
Geplaatst door Tarabass
Sinds wanneer mag ik mijn eigen software niet meer back-uppen? Welke wet is dat dan?

Een backup maken mag, maar vergeet niet dat een Playstation omgebouwd moet worden om de backup te kunnen gebruiken. Het ombouwen is niet toegestaan in Nederland.;)
 
Hallo

Alvast bedankt over hoe ik een backup kan maken, maar als ik dit doe met dvd decrypter in ISO mode, krijg ik 2 files een DVDIMAGE.MDS file 4,21 kb en een DVDIMAGE.ISO file 4,34 GB ik neem aan dat ik het grootste file moet nemen, of moet ik ze allebei nemen en hoe brand ik dat met nero ik neem aan als data branden?
 
Geplaatst door Tarabass
Sinds wanneer mag ik mijn eigen software niet meer back-uppen? Welke wet is dat dan?

Beeld en geluid mag u uitsluitend voor uzelf 'thuiskopiëren'. Volgens de Auteurswet van 1912 mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur "voor eigen oefening, studie of gebruik" zelf een kopie maken van bv. een cd of een MP3-muziekfile. Daar betaalt u ook een kleine heffing voor wanneer u een blanco drager koopt. Meerdere kopieën maken, uitlenen, verhuren of verkopen is niet toegestaan zonder toestemming van de rechthebbenden. Deze uitzondering geldt niet voor computersoftware, waaronder ook computerspellen. Die mogen dus helemaal niet gekopiëerd worden.

En waar dat staat nou dat staat in de auteurswet

zie hier
 
Geplaatst door crash

Een backup maken mag, maar vergeet niet dat een Playstation omgebouwd moet worden om de backup te kunnen gebruiken. Het ombouwen is niet toegestaan in Nederland.;)

Zelf gebruik ik ook nero, en dan vooral nero express. Kies daar voor 'image branden' en selecteer de iso die je hebt. Zet de snelheid op zijn laagst en druk op burn of branden. Klaar is klara :)

Dus niet als data want dan wordt de iso (image) gewoon als data weggeschreven en niet de inhoud van de iso (image). Eigenlijk is een iso een heel groot 'rar-bestand' waar alle data instaat. Die iso moet je dus als image branden.

[edit]oeps, helemaal de verkeerde gequote :eek: [\edit]
 
Laatst bewerkt:
Hallo nou ik heb het geprobeerd maar ik heb 6 dvd's verziekt.
Zijn er geen andere manieren om dit toch voor elkaar te krijgen.
 
Geplaatst door kampioentje
Hallo nou ik heb het geprobeerd maar ik heb 6 dvd's verziekt.
Zijn er geen andere manieren om dit toch voor elkaar te krijgen.

Kun je wat meer info geven? Wat heb je gedaan en wat/waar gaat het fout volgens jou?

TIP:
Gebruik een rewritable dvd'tje (altijd handig om iets te proberen)!
 
Hallo Tarabass

Ik heb hem met DVD Decrypter geripd en daarna het ISO file gebrand als image met Nero op een - en ook met + DVD's, op de langzaamste snelheid ging het elke keer fout, daarna heb ik het op de hoogste snelheid gedaan en dat lukte maar hij speelde niet af in de PS2.
Dus ergens gaat het fout.

Kan je het originele spel niet direct kopieren dus van de lezer naar de brander?

Ik wist niet dat de PS2 ook Rewritable kan lezen, is inderdaad dan wel handig.

Alvast bedankt.

Gr

Champ
 
Het beste is inderdaad om hem eerst op hardeschijf te rippen en daarna te branden. Als je hem met DVD Decrypter geript hebt, kun je hem ook met DVD Decrypter op DVD branden. Het liefst op een langzame brand snelheid.

Is je Playstation wel omgebouwd, anders gaat het zo ie zo niet werken.
 
Ja de Playstation is omgebouwd , ik namelijk al een gekopieerd spel en die doet het gewoon, maar ik wou zelf een backup maken van mijn eigen spellen.

Ik heb ook geprobeerd om met DVD decrypter te branden maar ook dat mislukte.
 
Welk merk DVD's gebruik je?
Ik gebruik zelf Platinum dvd+r en die werken prima op m'n Playstation 2.
 
er is mij verteld dat je juist -dvd moet gebruiken , maar zowel de + als de - dvd's deden het niet, maar hebben jullie suggesties hoe te copieeren en te branden
 
Ik heb de -dvd's nog niet geprobeerd, werk voor de Playstaion 2 alleen maar met plus dvd's.

Ik brand ze met DVD Decrypter op 2,4x snelheid.
 
en hoe rip je ze dan, of kan je ze direct kopieeren, ik heb ook verschillende dvd's merken gebruikt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan