Playstation 3 op Pc aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

SontriaX

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2005
Berichten
230
Hallo,

Mijn vraag is het volgende.
Ik heb een Playstation 3 aangeschaft.
Maar wat ik nu wil is hem aansluiten aan de computer/monitor.
Echter mijn vraag is hoe doe ik dat .
Ik heb zelf al even onderzoek gedaan en kwam ik uit op dvi to hdmi kabel.
Echter zit in mijn monitor geen boxjes dus ik heb dan geen geluid:confused:.
Hoe zorg ik ervoor dat mijn geluid het ook doet.
Wat ik nog niet gevonden heb is 3x tulp naar audiojack.

Hoop dat jullie mijn kunnen helpen ( hoe ik geluid uit de playstation 3 krijg)

MVG SontriaX
 
Jouw monitor moet wel geschikt zijn om geluid te kunnen weergeven.
Van HDMI naar DVI gaat volgens mij het geluid verloren.

Wat je wel kan doen is bij de instellingen van het geluid op je PS3 te kijken wat de output is van het geluid. Je moet hem wel actief op HDMI output zetten, pas dan geeft hij geluid over de HDMI aansluiting.

gr. Greg
 
Er zitten GEEN boxjes in zijn monitor! plus dat je geen geluid over dvi hebt, dus dat is dubbelop pech.
TS, je moet naar een 2x tulp > audiojack zoeken, want je hebt audio right, audio left en video, en voor geluid heb je de gele, video niet nodig.
Wat je ook kunt doen is een receiver kopen met een s/pdif ingang. die verbind je dan met een toslink kabel en dan heb je 5.1 geluid. maar dan moet je ook wat geld hebben :p
http://www.allekabels.nl/Jack-Verloop/53/1054/Verloopstekker.html
volgens mij is dat wel iets wat je zoekt he, deze stop je in je boxen, en de scart kabel daar haal je de connector van af, en de rode en de witte doe je hierin, en in de ps3 stel je het geluid in via de rgb stekker ofzo. ik heb zelf ook een ps3 en bij mij werkt het iig.
Succes! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Kun je je ps3 ook een een oude crt monitor met alleen vga aansluiten..?
Of is dit niet mogelijk..?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn PS3 op mijn monitor aangesloten (Samsung 206BW 20'') Heb een kabeltje gekocht van DVi--> HDMI, en dan het geluid via AV kabel, werkt gewoon goed hoor :thumb:

Je moet wel een scherm hebben wat HDCP ondersteunt volgens mij :)
 
kun je dan ook 5.1 surround set aan sluiten ??

Ik heb mijn PS3 op mijn monitor aangesloten (Samsung 206BW 20'') Heb een kabeltje gekocht van DVi--> HDMI, en dan het geluid via AV kabel, werkt gewoon goed hoor :thumb:

Je moet wel een scherm hebben wat HDCP ondersteunt volgens mij :)

heee Rambo6

ik heb vraagje aan je kun je dan ook een 5.1 surroundset aansluiten voor je geluid met de av kabel

of kan dat weer niet

bedankt alvast

ciao
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan