please check the signal cable

Status
Niet open voor verdere reacties.

aclaessen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Probleem: deze melding 'please check the signal cable' + geen opstartgeluidje.
Op advies van jullie jumper verplaatst en teruggezet + batterij verwijderd en teruggezet.
Geen effect, euvel blijft. Wat nog te doen?

Andere monitor geprobeerd?
Monitor op een andere computer getest?

Kom je de BIOS in?

Daarnaast blijkt niet echt uit je vraag dat je computer niet opstart. Je vraag staat in de sectie "Beeldscherm / LCD / TFT" dus ik ga er vanuit dat je problemen hebt met je beeldscherm.

Kom je de BIOS in?

Daarnaast blijkt niet echt uit je vraag dat je computer niet opstart. Je vraag staat in de sectie "Beeldscherm / LCD / TFT" dus ik ga er vanuit dat je problemen hebt met je beeldscherm.

Ja, Sorry............
Nee, ik kom de BIOS niet in.

Je moet zoveel mogelijk uit proberen te sluiten.
Sluit de monitor ten eerste aan op een andere computer.
Doet ie het dan ook niet, staat er een instelling niet goed op je monitor of is je monitor gewoon kapot.

Doet ie het dan wel, wat ik eigenlijk denk.
Dan moet je kijken of er iets is met je videokaart. Is het een onboard videokaart die je gebruikt? Of een losse videokaart in je computer? Als het een losse is, moet je proberen of het op je onboard videokaart (als die er is) wel lukt. Verwijder bijvoorbeeld dan eerst de PCI of PCI-Xpress Videokaart voordat je het dan probeert.
Daarnaast moet je natuurlijk controleren of de kabels wel inderdaad goed zitten.
Betreft het een nieuwe monitor?

Heb je de vraag nog niet beantwoord of je hem op een andere pc hebt aangesloten. Misschien zijn je buren zo vriendelijk of familie...

Mijn beeldbuis werkt gewoon, aangesloten op een andere PC.
Is het dan de videokaart? Waar kan ie zitten? Moet ik deze vervangen?

Videokaart zit daar waar je je monitor op aansluit.

Videokaart zit daar waar je je monitor op aansluit.

Beeldbuis doet het, aangesloten opmijn laptop.
Videokaart ook ontdekt, staat in verbinding met de stekker monitor. Wat nu te doen?
Als ik deze verwijder (videokaart) heb ik geen aansluiting meer.

Nee, klopt. Als je op je moederbord geen aansluiting hebt, dan heb je als je je PCI/PCI-E/AGP videokaart verwijderd heb je geen aansluiting meer.

Zet hem er nog eens in. Ik had hetzelfde probleem gehad met een dubbele videokaart. Deed hem in de 1ste, onboard, deed hij het niet. Deed ik hem in mijn PCI-E videokaart, deed die het wel. Later toen ik opnieuw opstarte zonder kabel kreeg ik niks te zien natuurlijk. Deed hem er later op, deed ie het wel. Toen ik me pc opnieuw opstarte daarna deed ie het gewoon weer. Eventueel kijken of er stof op de videokaart (fan) zit en even in de aansluiting blazen om het stof weg te blazen is ook een oplossing. De videokaart in een andere pc testen is ook een optie. Ze kunnen dit makkelijk doen bij een computerwinkel, ze testen dan je videokaart of ie nog werkt. Wat voor een videokaart heb je trouwens?

Je zou eventueel een andere videokaart kunnen proberen.

Nee, klopt. Als je op je moederbord geen aansluiting hebt, dan heb je als je je PCI/PCI-E/AGP videokaart verwijderd heb je geen aansluiting meer.

Zet hem er nog eens in. Ik had hetzelfde probleem gehad met een dubbele videokaart. Deed hem in de 1ste, onboard, deed hij het niet. Deed ik hem in mijn PCI-E videokaart, deed die het wel. Later toen ik opnieuw opstarte zonder kabel kreeg ik niks te zien natuurlijk. Deed hem er later op, deed ie het wel. Toen ik me pc opnieuw opstarte daarna deed ie het gewoon weer. Eventueel kijken of er stof op de videokaart (fan) zit en even in de aansluiting blazen om het stof weg te blazen is ook een oplossing. De videokaart in een andere pc testen is ook een optie. Ze kunnen dit makkelijk doen bij een computerwinkel, ze testen dan je videokaart of ie nog werkt. Wat voor een videokaart heb je trouwens?

Je zou eventueel een andere videokaart kunnen proberen.

Dank tot zover; ik ben niet zo'n computer-nerd. Ik was al blij dat ik de jumper kon vinden!
Videokaart eruit gehaald en schoongemaakt en weer teruggezet op dezelfde plaats.
Ik zie overigens geen andere plek waar ie in kan.
Maar helaas........nog geen verbetering. Andere videokaart?

Ja, Sorry............
Nee, ik kom de BIOS niet in.

ik heb zo mijn twijfels of dit wel de videokaart is.

wat is het voor pc? pentium 4 ?

als je een andere videokaart gaat proberen, zou ik eerst kijken of je er ergens 1 kan lenen.
scheelt een hoop geld!

wat hoor je als je de pc aanzet?, hoor je de harde schijf wel starten?

Veel computerwinkels lenen je wel een videokaart uit.
Neem dan die van jezelf mee om te testen. Sluit je dat alvast uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan