Hallo,
Net nieuw hier maar ik, of liever wij, zitten sinds vanmiddag zonder internet op 2 van de 4 computers thuis. Vanochtend zat ik nog even op internet op mijn laptop maar sinds ik hem vanmiddag weer opstartte heb ik opeens geen internet meer. Voor zover ik weet heb ik nergens aan zitten sleutelen. Ik had even de andere 3 computers (waarvan nog 1 laptop) getest en die hadden nog wel internet. Op 1 van de pc's had ik even de SSID verandert naar de naam van onze wireless internetverbinding (waar die blijkbaar niet op stond), maar sindsdien heeft die pc ook geen internet meer, ook niet na een herstart.
Op de wireless sofware van de laptop krijg ik constant de melding: Searching for - netwerknaam -. De pc probeert ook in een soort loop constant internetverbinding te krijgen maar dat wil dus ook niet.
Ook kan ik niet inloggen op beide apparaten in de software van het modem. Op de pc waar nog wel internet op zit heb ik wel ingelogd op de modemsoftware en vanmiddag heb ik in het logboek een melding gezien (de eerste sinds 1Jan). Ik weet niet zeker of het een update was maar ik vraag me af of het daar te maken mee had. Ik kan de melding helaas niet meer terugvinden omdat de pc constant verbinding wil maken en dat komt ook in het logboek (als: login wireless station: can't get authorized) waardoor oudere berichten niet meer te zien zijn.
Ik heb op mijn laptop al de wireless software opnieuw geinstalleerd, maar dat maakt niet uit. Ook heb ik gedacht dat het aan de workgroupnaam lag, ook zonder succes. De modem is gereset (uit en weer aan), ook zonder succes. Via een ipconfig zie ik bij draadloze netwerkverbinding staan: "medium ontkoppeld". Door in te loggen in het modem heb ik een testje laten draaien naar de internetverbinding, daar kreeg ik alleen maar vinkjes. Ik zag ook nog de optie om de modemsoftware terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar ik vrees dat ik hem dan niet meer goed krijg, omdat er staat dat de servicenaam is gewijzigd door de gebruiker (KPN?). De modem is een KPN experia box, ook wel een Thomson TG789vn. De netwerkkaarten werken op beide computers correct als ik kijk onder apparaatbeheer.
Ik heb het idee dat er vanmiddag een soort update is geweest waardoor de 2 computers opeens geen authorisatie meer krijgen tot het wireless internet. Maar misschien zie ik dit fout, ik heb verder geen idee meer wat het is en bovenal hoe ik het kan oplossen dus weet iemand van jullie hier meer over?
Net nieuw hier maar ik, of liever wij, zitten sinds vanmiddag zonder internet op 2 van de 4 computers thuis. Vanochtend zat ik nog even op internet op mijn laptop maar sinds ik hem vanmiddag weer opstartte heb ik opeens geen internet meer. Voor zover ik weet heb ik nergens aan zitten sleutelen. Ik had even de andere 3 computers (waarvan nog 1 laptop) getest en die hadden nog wel internet. Op 1 van de pc's had ik even de SSID verandert naar de naam van onze wireless internetverbinding (waar die blijkbaar niet op stond), maar sindsdien heeft die pc ook geen internet meer, ook niet na een herstart.
Op de wireless sofware van de laptop krijg ik constant de melding: Searching for - netwerknaam -. De pc probeert ook in een soort loop constant internetverbinding te krijgen maar dat wil dus ook niet.
Ook kan ik niet inloggen op beide apparaten in de software van het modem. Op de pc waar nog wel internet op zit heb ik wel ingelogd op de modemsoftware en vanmiddag heb ik in het logboek een melding gezien (de eerste sinds 1Jan). Ik weet niet zeker of het een update was maar ik vraag me af of het daar te maken mee had. Ik kan de melding helaas niet meer terugvinden omdat de pc constant verbinding wil maken en dat komt ook in het logboek (als: login wireless station: can't get authorized) waardoor oudere berichten niet meer te zien zijn.
Ik heb op mijn laptop al de wireless software opnieuw geinstalleerd, maar dat maakt niet uit. Ook heb ik gedacht dat het aan de workgroupnaam lag, ook zonder succes. De modem is gereset (uit en weer aan), ook zonder succes. Via een ipconfig zie ik bij draadloze netwerkverbinding staan: "medium ontkoppeld". Door in te loggen in het modem heb ik een testje laten draaien naar de internetverbinding, daar kreeg ik alleen maar vinkjes. Ik zag ook nog de optie om de modemsoftware terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar ik vrees dat ik hem dan niet meer goed krijg, omdat er staat dat de servicenaam is gewijzigd door de gebruiker (KPN?). De modem is een KPN experia box, ook wel een Thomson TG789vn. De netwerkkaarten werken op beide computers correct als ik kijk onder apparaatbeheer.
Ik heb het idee dat er vanmiddag een soort update is geweest waardoor de 2 computers opeens geen authorisatie meer krijgen tot het wireless internet. Maar misschien zie ik dit fout, ik heb verder geen idee meer wat het is en bovenal hoe ik het kan oplossen dus weet iemand van jullie hier meer over?