Plots geen internetverbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Co84
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Co84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2010
Hallo,

Net nieuw hier maar ik, of liever wij, zitten sinds vanmiddag zonder internet op 2 van de 4 computers thuis. Vanochtend zat ik nog even op internet op mijn laptop maar sinds ik hem vanmiddag weer opstartte heb ik opeens geen internet meer. Voor zover ik weet heb ik nergens aan zitten sleutelen. Ik had even de andere 3 computers (waarvan nog 1 laptop) getest en die hadden nog wel internet. Op 1 van de pc's had ik even de SSID verandert naar de naam van onze wireless internetverbinding (waar die blijkbaar niet op stond), maar sindsdien heeft die pc ook geen internet meer, ook niet na een herstart.

Op de wireless sofware van de laptop krijg ik constant de melding: Searching for - netwerknaam -. De pc probeert ook in een soort loop constant internetverbinding te krijgen maar dat wil dus ook niet.

Ook kan ik niet inloggen op beide apparaten in de software van het modem. Op de pc waar nog wel internet op zit heb ik wel ingelogd op de modemsoftware en vanmiddag heb ik in het logboek een melding gezien (de eerste sinds 1Jan). Ik weet niet zeker of het een update was maar ik vraag me af of het daar te maken mee had. Ik kan de melding helaas niet meer terugvinden omdat de pc constant verbinding wil maken en dat komt ook in het logboek (als: login wireless station: can't get authorized) waardoor oudere berichten niet meer te zien zijn.

Ik heb op mijn laptop al de wireless software opnieuw geinstalleerd, maar dat maakt niet uit. Ook heb ik gedacht dat het aan de workgroupnaam lag, ook zonder succes. De modem is gereset (uit en weer aan), ook zonder succes. Via een ipconfig zie ik bij draadloze netwerkverbinding staan: "medium ontkoppeld". Door in te loggen in het modem heb ik een testje laten draaien naar de internetverbinding, daar kreeg ik alleen maar vinkjes. Ik zag ook nog de optie om de modemsoftware terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar ik vrees dat ik hem dan niet meer goed krijg, omdat er staat dat de servicenaam is gewijzigd door de gebruiker (KPN?). De modem is een KPN experia box, ook wel een Thomson TG789vn. De netwerkkaarten werken op beide computers correct als ik kijk onder apparaatbeheer.

Ik heb het idee dat er vanmiddag een soort update is geweest waardoor de 2 computers opeens geen authorisatie meer krijgen tot het wireless internet. Maar misschien zie ik dit fout, ik heb verder geen idee meer wat het is en bovenal hoe ik het kan oplossen dus weet iemand van jullie hier meer over?

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
als je iets in het modem e/o router wilt veranderen/aanpassen moet je dat bedraad doen en niet draadloos. Als je n.l. draadloos inlogt en de router moet een instelling opslaan krijg je geen verbinding met je router meer omdat je door de draadloze reset geen verbinding meer hebt. Bedraad wel omdat je rechtstreeks verbonden bent.
Heb nog een tip gevonden
Succes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Toevallig ben ik via een kabel verbonden met de pc die nog wel internet heeft. Ik heb nog niks aan de modem-instellingen verandert omdat ik gewoon niet weet waar het aan zou kunnen liggen. Alles werkte tot gisteren met de huidige instellingen (tenzij via een update o.i.d. automatisch iets is verandert, waarvan ik geen weet heb).

Ik vraag me af of ik instellingen moet wijzigen. Ik kan wel wat testen maar zoals in je link ook staat worden dan de verbindingen verbroken en zitten we hier straks allemaal zonder internet. Weet niemand zo waar het aan kan liggen met bovenstaande info?

Ook ik heb nagenoeg hetzelfde probleem. KPN helpdesk meldde dat het aan mij computer lag en dat ik naar een vorig herstelpunt moest gaan. Zo gezegd, zo gedaan; maar het heeft niets geholpen. Aangezien een laptop (Vista) het wel deed en mijn desktop (XP) het niet, lag het volgens hen niet aan de Experia-box (Thomson 789).
Probleem: Het opzetten van de netwerk verbinding blijft steken bij het verkijgen van een IP-adres. Op de Experiabox kan ik zien dat er wel een IP-adres aan de computer wordt toegekend, maar het lijkt er op dat er een ip-adres 0.0.0.0. binnenkomt (Draadloze netwerkverbindingen, Netwerkadres verkrijgen).
Ergens op het net kwam ik tegen dat er misschien een stackj vol zou zijn en dat alleen een herinstallatie het probleem zou oplossen. Ik hoop dat er redelijkere oplossing voorhanden is.

Wie o wie heeft een mogelijke oplossing.

Groet,
James

NB
Setting van de Experia-box pas ik wel via mijn draadloze verbinding aan. Alleen indien het een key o.i.d. betreft, moet ik dat daarna ook lokaal aanpassen. Kanalen e.d. aanpassen gaat probleemloos.

Hier een gelijkaardig probleem: het werk prima met een handvol PC's (een mix van laptops en desktops) maar een van de desktops geeft nu dezelfde problemen als eerder omschreven: het ding kan wel verminding maken maar blijkft steken bij het verkrijgen van een IP-adres. (het zelf toewijzen van een IP-adres is leidt ook niet tot een werkend geheel). Volgens de Gebeurtenisregistratie van de Experia box zijn eer herhaalde pogingen van "LOGIN wireless station [mac-adress van de probleem-pc] can't get authorized."

De gesuggereerde oplossing voor het vol zijn van een 'stack' zou zijn 'herinstallatie'. Om welke 'stack' en om herinstallatie van wat gaat het dan? De herinstallatie van Windows op de pc lijkt me niet zo zinvol. Een herinstallatie van de Experia box? Hoe doe je een 'herinstallatie' vande Experiabox?

Groeten, Kees.

Beste Kees,

Welkom op Helpmij.nl
Het is niet de bedoeling om in een vraag van een ander verder te gaan over je eigen probleem. Jouw probleem zal in veel gevallen een verschillende oorzaak hebben. Daarom is het het verstandigst dat je een eigen vraag aanmaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan