Plug and Play Bios Extension

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Sinds een korte tijd geeft me pc aan dat het ik nieuwe software moet instaleren voor Plug and Play Bios Extension. Als de pc automatisch naar software zoekt vind hij niks.Als ik de cd van het moerdbord erin doe geeft hij daarna de volgende waarschuwing. Een service-instalatiesectie in dit INF-bestand is ongeldig.

Want kan en moet ik doen?

Zoek uit welk type moederbord je hebt, ga dan naar de site van de fabrikant en haal de nieuwe moederbord drivers op. installeer die

Ik heb precies hetzelfde probleem en moederbord drivers helpen niet. Ik vroeg me af of hercules dit inmiddels opgelost had en of je toevallig ook een met starforce beveiligd spel geinstalleerd hebt want bij mij zijn de problemen daarna gekomen.

bij mij ook na install en deinstall van alcohol 120
kan ik dit verwijderen uit app. beheer of krijg ik dan problemen ?

vipertronic zei:
bij mij ook na install en deinstall van alcohol 120
kan ik dit verwijderen uit app. beheer of krijg ik dan problemen ?
Kan je proberen maar bij mij lukt dat niet (systeem wordt heel traag en blijft hangen, na reboot, terug bij af). Overigens start mijn pc ook heeeeel langzaam op, het hd ledje flikkert dan abnormaal snel, heb jij dat ook? ik weet namelijk niet of dit ook met die pnp device te maken heeft

heb het in app verwijdert en blijft weg ook na rebooten.
pc start inderdaad langzaam op. eenmaal opgestart werkt die wel normaal.
panda veroorzaakt touwens ook dat die wat langzamer opstart
heb bootvis erop gezet maar echt sneller werkt dat ook niet weet ook niet hoe ik me pc weer "normaal" krijg tijdens het opstarten
in ieder geval staan er geen fouten meer in app. beheer

bij mij krijg ik het device echt niet weg. ook kan ik m'n geluidskaart alleen met standaard windows drivers laten werken, de soundblaster setup zegt gewoon dat er geen soundblaster kaart in zit, wat ik ook probeer. Ik heb dit hele verhaal al eens eerder gehad, en toen maar geformatteert en xp opnieuw geinstalleerd, dan ben je er vanaf. maarja, bij mij is het dus terug gekomen en ik wil weten waarom en hoe ik dat verrekte device handmatig opnieuw kan installeren...

kijk in de zoekopties van xp of er geen restbestanden van alcohol 120 of daemon tools ofzo in staan. clean ook je register met registersoftware. voor de rest weet ik het ook niet
je kan ook de xp cd erin doen en dan start - uitvoeren en typ sfc /scannow
de pc kijkt dan of je bestanden in de goede volgorde staan en repareert ze eventueel

Installeer Alcohol opnieuw, rebooten, verwijderen, alleen bij verwijderen goed kijken of er geen gedeelde bestanden worden weggegooit.

Hij maakt ook een virtuele scsi driver, deze kun je deinstalleren in apparaatbeheer.

Hopelijk lukt het zo.

dat bestands herstel helpt niet en alcohol loopt vast tijdens de installatie.. :( hoe heet die alcohol scsi driver?

Laatst bewerkt:
Lucius zei:
dat bestands herstel helpt niet en alcohol loopt vast tijdens de installatie.. :( hoe heet die alcohol scsi driver?

Geen idee, staan bij de scsi drivers, als je geen sata schij(f)(ven) hebt dan staat er maar één.
Maar ja, als je al niet kunt installeren.:(
Haal de bestanden die je mist van je windows cd, of wat een bovenbuurman al voorstelde, sfc /scannow proberen in het uitvoeren/run commandovakje.

Of doe gewoon een upgradeinstall van uit windows, doet alles het weer, alleen weer de upgrades downloaden, misschien en de persoonlijke systeeminstellingen weer goed zetten.

Lange Pier zei:
Geen idee, staan bij de scsi drivers, als je geen sata schij(f)(ven) hebt dan staat er maar één.
Maar ja, als je al niet kunt installeren.:(
Haal de bestanden die je mist van je windows cd, of wat een bovenbuurman al voorstelde, sfc /scannow proberen in het uitvoeren/run commandovakje.

Of doe gewoon een upgradeinstall van uit windows, doet alles het weer, alleen weer de upgrades downloaden, misschien en de persoonlijke systeeminstellingen weer goed zetten.
ik heb een sata schijf en zie 2 scsi devices in app beheer. een sata raid controller en een host controller, ik denk dat ik die beide nodig heb voor me schijf. dat sfc /scannow had ik dus al gedaan maar dat hielp niet. ik kan geen bestanden van de windows cd afhalen omdat ik weet niet welke ik moet hebben, dat wordt niet vermeld. De enige melding die ik krijg als ik die plug and play extension wil herinstalleren is: "er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat. Een service-installatiesectie in dit INF-bestand is ongeldig"

Die hostcontroller is van Alcohol, en probeer ook vanuit de inf map in windows de usb inf. files met rechter muisknop te installeren.

Ik zou gewoon vanuit windows een upgrade install doen, alles blijft hetzelfde, en je hebt weer een werkende windows, alleen sommige instellingen mag je weer opnieuw doen.

nou, keb die host controller verwijderd maar komt elke keer terug. ook usb install helpt niet (ik zie niet eens dat er wat gebeurd). ik weet ook niet hoe ik die upgrade moet doen, ik heb een win xp pro met sp1 cd en draai nu op sp2 dus de geinstalleerde versie is sowieso al nieuwer. of bedoel je wat anders ??

ik heb wel de nieuwste alcohol trail kunnen installeren (de versie die ik erop had loopt vast tijdens een her-installatie) maar de corrupte plug and play extension blijft lekker staan en hij zet er gewoon een 2e bij, schiet ik dus ook nix mee op. Zelfs als ik hem disable blijft windows bij het opstarten zeuren over het device. iemand nog andere suggesties?? ik heb echt geen zin om windoos opnieuw te installeren :(

Lucius zei:
nou, keb die host controller verwijderd maar komt elke keer terug. ook usb install helpt niet (ik zie niet eens dat er wat gebeurd). ik weet ook niet hoe ik die upgrade moet doen, ik heb een win xp pro met sp1 cd en draai nu op sp2 dus de geinstalleerde versie is sowieso al nieuwer. of bedoel je wat anders ??

ik heb wel de nieuwste alcohol trail kunnen installeren (de versie die ik erop had loopt vast tijdens een her-installatie) maar de corrupte plug and play extension blijft lekker staan en hij zet er gewoon een 2e bij, schiet ik dus ook nix mee op. Zelfs als ik hem disable blijft windows bij het opstarten zeuren over het device. iemand nog andere suggesties?? ik heb echt geen zin om windoos opnieuw te installeren :(

Zoek naar "Plug and Play Bios Extension" neem de rechten over en delete deze verwijzingen.

Kijk hier eens;

http://forum.alcohol-soft.com/index.php?showtopic=16359&st=20

Laatst bewerkt:
Ik heb alle "plug and play bios extension" verwijzingen in het register verwijderd, daarna stond het device er als "onbekend apparaat" en kon ik hem zowaar verwijderen:D . Toen de pc opnieuw opgestart maar helaas ging dat nog steeds belachelijk langzaam en kan ik ook mijn geluidskaart nog niet installeren.

Ik heb de versie alcohol die ik er op had toen het probleem zich aandiende opnieuw geinstalleerd in de hoop dat het nog iets recht zou zetten maar helaas niet. Alcohol werkt overigens wel weer normaal nu.

Ik ben nu wel in ieder geval van die irritante corrupte device af :thumb: maar had gehoopt dat het opstarten ook weer normaal zou gaan. Kan je nog op een bepaalde manier de opstart bestanden na laten lopen? sfc /scannow en ERD disk heb ik iig al geprobeerd. In ieder geval bedankt zover. Ik hoop dat er nog suggesties zijn.

Nog steeds niet opgelost. Ik snap er nix van. Elke x als je pc opgestart is gaat dat ding ervoor

Bios updaten lukt niet
Alchol of Deamon gebruik ik niet, (Wel gebruikt maar dat werkte niet)
Me pc start normaal op

:(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan