Policy

Status
Niet open voor verdere reacties.

monteny

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Berichten
6
Wij willen het volgende:

We willen dat een gebruiker met winXP als hij met terminal server inlogt op een BDC hij bijv. geen run te zien krijgt, maar als hij zich normaal aanmeldt op het netwerk hij deze wel te zien krijgt.

Hoe is dit te realiseren??

p.s. Twee gebruikers aanmaken, 1 voor terminal server en 1 voor normaal aanmelden is geen optie!!!
 
BDC

Wat BDC inhoudt weet ik helaas niet maar met terminal server weet ik wel dat je dat soort zaken kan instellen.
Je kunt bv ook de inlog namen en pasworden auto laten doen door een opdracht te laten uitvoeren, dus een link van bepaalde handelingen waardoor die persoon eigenlijk niks hoeft te doen.

Waarschijnlijk zal dit toch wel staan in de uitleg vd terminal server.
 
Dit is mogelijk via policies. Even heel snel en heel algemeen:

Je geeft aan dat je een BDC hebt, dus mag ik aannemen dat je een NT4 netwerk hebt, met XP clients?
Op de BDC staat een programma poledit.exe. Ook staan er een aantal standaard Administrative Templates, oftewel adm bestanden, ook voor Terminal Server. Deze adm bestanden kun je openen met poledit. Vervolgens kun je je policies instellen, waaronder het weghalen van run in een Terminal Server sessie. Als je daarmee klaar bent, sla je het policy bestand op als ntconfig.pol en zet je dit in de Netlogon share(s) op je NT4 servers.
Mochten bepaalde policies niet in de standaard adm bestanden staan, dan moet je helaas een eigen adm bestand aanmaken met een Policy Template Editor (3rd party software, geen freeware).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan