Poort 80 in gebruik sinds installatie van Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

AmberMagnolia

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2015
Berichten
5
Van de week heb ik Windows 10 geinstalleerd. Sindsdien kan ik niet meer bij de homepage van de router (192.168.1.254). De foutboodschap die wordt aangegeven is:

website (192.168.1.254) is online, maar reageert niet op verbindingspogingen. Gedetecteerd

De externe computer reageert niet op verbindingspogingen via poort 80, mogelijk vanwege instellingen van de firewall of het beveiligingsbeleid, of doordat de externe computer tijdelijk niet beschikbaar is. Er zijn geen problemen gevonden met de firewall op uw computer.

Nu zie ik dat Windows Remote Management gebruik maakt van poort 80 en ik kan hier zo te zien niets in veranderen. Wat moet ik nu doen om toch bij de homepage (192.168.1.254) van de router te komen?

Met vriendelijke groet.
 
Hoi,
Welkom op Helpmij. :)
De eerste stap is het modem/router resetten, haal het stroomstekkertje 30 sec. eruit en plug weer in.
Daarna horen we het wel weer.
 
Wat je op je eigen pc aan services hebt die poorten gebruiken (inkomend) heeft niets te maken met het uitgaand verbinden (bijv. met je router of http://www.google.nl etc.)
Ik zou zeggen: Gebruik ipv. Edge eens Internet Explorer (staat ook op de harde schijf, in C:\Program Files (x86)\Internet Explorer en start daar iexplore.exe) en kijk of het daarmee beter gaat.
Evt. installeer je een geheel andere browser, zoals Firefox en probeer je het (ook) daarmee.

Tijs.
 
Ik heb op 2 laptops en 1 pc met 4 verschillende browsers bij de homepage van de router proberen te komen maar het lukt nergens.

Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar bij het opstarten van de beveiligingscamera's ging het al gelijk niet goed omdat poort 80 in gebruik was ... die poort wordt al 11 jaar gebruikt voor die camera's en nu werken ze niet meer op poort 80 ... heb hiervoor een andere poort opengezet dus dat werkt wel weer (enigszins) maar contact met de router lukt niet. Het probleem is dat de website van de router wel online is maar er kan geen verbinding gelegd worden. Ik kan verder wel gewoon het internet op.

Met vriendelijke groet.

Hoi,
Welkom op Helpmij. :)
De eerste stap is het modem/router resetten, haal het stroomstekkertje 30 sec. eruit en plug weer in.
Daarna horen we het wel weer.

Is het stroomstekkertje eruit halen niet iets anders dan resetten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Resetten is bij een router het terugzetten naar fabriekswaarden.
Dus wat Mik aangeeft is het herstarten van de router, dus inderdaad is het iets anders dan resetten.

En ja, ik vermoed (net zoals Mik) dat de router overbelast is geraakt (vooral Torrent downloads zijn berucht) en daarom nu niet meer op in te loggen is. Dus wat hij al aangeeft: Eerst kijken of je op de router kunt inloggen zodra je 'm herstart hebt.

Tijs.
 
Is het stroomstekkertje eruit halen niet iets anders dan resetten?
De terminologie is soms wat verwarrend, we spreken over een soft- en een harde reset.
Normaliter wordt met een soft reset "herstarten" bedoeld en bij een harde reset "fabrieksinstellingen" (meestal d.m.v. een knopje), maar dan wordt dat doorgaans expliciet aangegeven omdat het zelden nodig is.
Feitelijk heeft @Tijs natuurlijk gelijk maar in het dagelijks jargon wordt gewoon over een reset gesproken.
 
Laatst bewerkt:
De terminologie is soms wat verwarrend, we spreken over een soft- en een harde reset.
Normaliter wordt met een soft reset "herstarten" bedoeld en bij een harde reset "fabrieksinstellingen" (meestal d.m.v. een knopje), maar dan wordt dat doorgaans expliciet aangegeven omdat het zelden nodig is.
Feitelijk heeft @Tijs natuurlijk gelijk maar in het dagelijks jargon wordt gewoon over een reset gesproken.

Ik heb een zachte reset gegeven en wonder boven wonder werd de homepage van de router daarna herkend. Echter alle bijbehorende afbeeldingen werden niet herkend ... zo ook werkte niet alle linken ... maar de vreugde was van korte duur, even later was de hele homepage weer een onbekende ...

Zal morgen nog eens een zachte reset geven ... anders misschien toch beter maar een keiharde reset ... maar dat zou ik erg vervelend vinden ...

Met vriendelijke groet.
 
Ik weet niet wat voor 'n router je hebt maar ik zou eens bij de fabrikant kijken of er een update beschikbaar is voor je router.
 
Ik heb een Speedtouch 780 van de KPN ... de updates worden 'achter de schermen' uitgevoerd door de KPN. Het is een ouderwetse router, ik heb een tijdje terug wel een nieuwe opgestuurd gekregen maar die ging niet zo lekker ... toen heb ik de oude router weer aangesloten, meestal doet ie het wel goed maar soms geeft ie heel vreemde problemen ... KPN is er niet zo happig op hun klanten te helpen die 'wijzigingen' in hun router doorvoeren ... er zit op die helpdesk van de KPN niet zo heel veel knowhow en zeker niet als er zoiets als beveiligingscamera's aan hangen ... dan ligt het probleem sowieso niet bij de router ... tja ...

Met vriendelijke groet.
 
De Speedtouch 780 is inderdaad een modem dat al een aantal jaren niet meer uitgeleverd wordt. Ik kan me voorstellen dat je de zaken die moderne modems wel kunnen begint te missen op je Speedtouch 780! Bron: KPN Webcare Specialist
Ik zou het probleem dan toch zoeken bij het modem zelf, wat was er precies mis met het nieuwe?
ik heb een tijdje terug wel een nieuwe opgestuurd gekregen maar die ging niet zo lekker ...
 
Laten we een paar zaken vaststellen:
a. Het gaat over problemen met het verbinden met een Speedtouch 780, door KPN aangeduid als Experiabox
b. De topic-starter heeft portforwarding ingesteld op de Speedtouch i.v.m. ip-camera's/bewakingscamera's, en daarbij andere poorten dan poort 80 gebruikt, omdat de configuratie van de router zélf (via webbrowser) anders niet goed bereikbaar is.
c. Dit apparaat is verouderd en wordt niet ondersteund door KPN.
d. Er is een nieuwe routermodem, maar daar zou het niet mogelijk zijn om daarin poorten te portforwarden (lijkt me onjuist, overigens).

Het niet tonen van die afbeeldingen in de web-interface van deze routermodem zou (bij apparaten zonder support) voor mij zelf niet onoverkomelijk zijn, zolang ik aan de hand van de handleiding van de routermodem (zoals deze handleiding, vanaf Hoofdstuk 2) zou weten 'waar ik ben' en waar ik moet klikken om te komen waar ik naar toe wil.

Ik denk niet dat we hier op het forum écht iets voor je kunnen betekenen. Lijkt mij dat je (als je verder wilt met die Speedtouch 780) je vanaf nu altijd vooraf de routermodem moet herstarten en gebrek aan plaatjes zult hebben zodra je aan de slag wilt met de configuratie van deze routermodem.

Overigens zou je (m.b.t. de plaatjes) kunnen proberen om andere browsers te gebruiken en/of 192.168.1.254 toe te voegen aan Vertrouwde websites in je browser. Ook kunnen Adblock, Noscript en andere browser-plugins de reden zijn waarom je nu geen plaatjes (meer) ziet, dus mogelijk kun je daar nog wat veranderen (of tijdelijk uitschakelen) voordat je probeert de webinterface van de routermodem te benaderen.
Verder (als het je alleen om portforwarding gaat) lijkt het me dat je met de nieuwe routermodem van KPN dat ook moet kunnen instellen. Poort 80 kan een probleem zijn (maar dat is het nu ook al) vanwege de bereikbaarheid voor jou én KPN om wijzigingen in te stellen op de routermodem, maar andere poorten verwacht ik geen problemen mee, en ik meen te begrijpen dat je de beveiligingscamera's toch al andere poorten dan poort 80 hebt gegeven waarop ze (intern) bereikbaar zijn.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@kenikavanbis: Het gaat hier in deze discussiedraad over poort 80 uitgaand (vanaf de Windows pc gerekend, richting de router), niet om poort 80 inkomend.
Jouw link gaat over IIS (Internet Information Services) / World Wide Web die blijkbaar als feature/rol is geactiveerd.
Ik kan me (eerlijk gezegd) niet voorstellen dat dat een dienst is die bij een standaardinstallatie van W10 wordt geactiveerd??

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan