poort blijft niet open!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kwam vanmiddag thuis en heb meteen een portcheck gedaan en de poort was open ... morgen weer!

Dat dachten we...niet dus.
Vandaag was de poort toch weer dicht.:evil:
Via IPCONFIG/ALL gekeken welk IP adres er aan het MAC adres hing.
De vorige eindigde op 103 en hij was nu versprongen naar 104, dus bij portforwarding het IP aangepast en hij deed het weer.
Ik zou hier wel mee kunnen leven, maar dat betekent dat ik iedere keer voordat ik windows media encoder aanzet eerst even een portcheck moet uitvoeren.
Maar ik ben toch ook benieuwd wat nu evt. de oplossing zou kunnen zijn zodat deze instelling statisch blijft!

Heel raar... Dan functioneert de DHCP in je router niet zoals het moet. Elke dag vraagt jou pc een IP adres aan bij je DHCP en wij hebben ingesteld dat de DHCP elke keer hetzelfde moet geven. Maar we kunnen Windows ook de baas laten zijn.

Ga naar Uitvoeren (Win+R) en typ: ncpa.cpl
Klik vervolgend met de rechtermuisknop op je Ethernet adapter en klik op "Eigenschappen".
Zoek in het lijstje "Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)" en klik daar dubbel op.
Selecteer "Het volgende IP-adres gebruiken" en voer het volgende in:

IP-Adres: 192.168.178.80 (Ik kies dit IP adres omdat dit buiten de Range ligt wat de DHCP uitgeeft. Zo krijg je geen IP conflicten)
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standraadgateway: 192.168.178.1
Voorkeurs-DNS-server: 192.168.178.1

Klik op dubbel op OK. Nu wordt je IP adres verandert in 192.168.178.80. Controleer dit bij IPconfig.
Nu moet je nog één keer het IP veranderen bij de poorten.

Het is niet de meest ideale manier, maar dit werkt sowieso wel!

Win Chris,

Bedankt weer voor het meeleven naar een oplossing.
Heb gedaan wat je hebt voorgesteld en na een aantal foutmeldingen had ik het voor elkaar.
Heb het in het vakje alternatieve configuratie gezet want in het vakje algemeen kreeg ik foutmeldingen, toen deed alles het weer.

Hou je op de hoogte hoe het zich houd ... :thumb:

DHCP.jpg

Wat voor foutmelding kreeg je dan? Want Alternatief is eigenlijk ergens anders voor bedoeld. Het zou in tabblad algemeen gewoon moeten kunnen.
Maar als dit ook goed werkt is het geen probleem.

winchris,

De router al een paar keer opnieuw opgestart door tegenvallend wifi signaal, maar dat is een ander probleem, en tot nu toe nog steeds een open poort!:thumb:
Ik denk dat ik deze topic maar afsluit.
Als zich weer problemen voordoen neem ik wel even rechtstreeks contact met je op.

Aah mooi zo! Is goed. Als er wat is laat het maar weten.

Groet, Christiaan

Christiaan,

Toch heeft de PC wwer het IP adres veranderd in 192.168.178.83 .
Jij zou nog een oplossing achter de hand hebben.
Ik hoop dat je die met me wil delen zodat we nog een poging kunnen wagen.

ipconfig-30-08.jpg

Dit klopt niet, want je hebt het in Windows zelf ingesteld. Probeer hetzelfde nog eens in het tabblad algemeen. Je kreeg een foutmelding zei je. Ik wil graag weten welke.

Ik probeerde het opnieuw in te stellen eerst op jou manier, wat de eerste keer mis, en toen op de alternatieve manier, toen het de laatste keer wel lukte.
Ik kreeg nu de foutmelding dat er een conflict was....

foutmelding.jpg

Op de normale manier. Dus zoals mijn uitleg in het tabblad Algemeen.

Als ik het onder tabblad "algemeen"invul dan krijg ik geen internet verbinding tot stand.
Heb het nu onder tabblad "alternatief" ingevuld en ik heb weer verbinding.

check106.jpg check107.jpg check108.jpg

Ik wil niet moeilijk doen, maar het moet wel op die manier werken. Kan je het nog eens proberen en een screenshot sturen van de cmd als je alles ingevuld hebt in tabblad "algemeen". Ik ben namelijk bang dat het straks weer mis gaat.

Heb het op jou verzoek ingevuld maar dan geeft ie de volgende foutmeldingen ... check 109 en 110.
Nadat ik alles weer had ingevuld bij alternatief kreeg ik de melding check 111.
Heb ook nog geprobeerd om de voorkeurs DNS bij de alternatieve in te vullen maar dat mocht ook al niet baten.

check109.jpg check110.jpg check111.jpg

Vul niks in bij Alternatief. Probeer dan eens de DNS te veranderen in 8.8.4.4.

Dus .... geen IP adres en Mac adres invullen alleen de DNS veranderen.
Doe ik dat op mijn computer of in de instellingen van de modem/router?:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan