poort blijft niet open!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb alles leeggehaald en alleen het DNS ingevuld zoals jij had voorgesteld op 8844.
Ga straks nog even opnieuw opstarten maar tot nu toe nog open!

DNS112.jpg

Sorry, ik zie dat ik op het laatste bericht vergeten ben te reageren. Je moet wel nog steeds de ip, subnet en gataway invoeren. Alleen de DNS moest je veranderen omdat die daar een foutmelding over gaf. Alternatief moet leeg zijn. Alles moet op tabblad algemeen zijn ingevoerd. Indien je een foutmelding krijgt maak daar dan een screenshot van.

Nu pakt ie het invullen bij tabblad algemeen wel.
Kreeg daarna wel een melding over een foutmelding met het netwerk maar niets aan de hand, alles doet het normaal.
Ga het weer een tijdje aanzien en zal deze topic dan ook open laten voor het geval het weer misgaat.
Voor nu weer bedankt voor de assistentie!:thumb:

algemeen113.jpg probleem114.jpg

Mooi zo! Nu de poortinstellingen weer veranderen en afwachten. Ik hoor het wel als er iets is!
Groet, Christiaan

Christiaan,

Vanmorgen toen ik de computer had aangezet maakte ik weer iets vreemds mee.
Ik had op de desktop(bekabeld) geen internet maar ik had wel WIFI....raar!
Ook was de poort weer gesloten, het IP stond op 192.168.178.37 ipv 34.
Heb alles weer opnieuw ingevuld op jou eerste voorstel 192.168.178.80.
Alles doet het nu weer maar het blijft de gemoederen bezig houden, want de PC houd de instellingen niet vast.
Ik ga het weer in de gaten houden en houd deze topic open!

check115.jpg check116.jpg check117.jpg check118.jpg

Christiaan,

Toch weer niet.
Hedenmorgen geen internet op de desktop maar wel wifi...dat vind ik toch een raar fenomeen.
Heb via het netwerkcentrum het internet laten repareren en het gaf daarbij aan dat de DHCP werd ingeschakeld.
Het IP adres was toch weer versprongen van 80 naar 81.
Hoop dat je toch nog wat in je trucendoos hebt :)

checkt119.jpg

Christiaan,

Toch weer dicht.
Alle instellingen waren verdwenen en het IP was weer veranderd.
Ik hoop dat je misschien een truc hebt die wel werkt.

check121.jpg

Ik heb wel hele rare problemen al gehoord van deze modum. Ik heb laatst met iemand gesproken die heeft wat problemen weten op te lossen door de modum compleet te resetten.
Ik vraag jou dus dat nu ook even weer te doen. Kan met een paperclip achter op het modum of gewoon fabrieksinstellingen aanklikken. Wellicht moet je de Wifi instellingen wel weer aanpassen indien je dat ooit hebt gewijzigd.

Als je de reset hebt uitgevoerd vraag ik je om weer naar "Pre-assigned DHCP IP Addresses" terug te gaan en opnieuw het MAC adres koppelen aan het IP adres 192.168.178.105. Keer daarna terug naar het scherm van Lan setup en stel bij "Client lease time" in op "0". Vergeet natuurlijk niet om op save settings te klikken.

Start daarna je computer opnieuw op en ga dan naar cmd om vervolgens te kijken naar ipconfig. Als het goed is moet je het ip adres 192.168.178.105 hebben gekregen. Kijk ook of de lease tijd pas de volgende dag verloopt.
Ik vraag je even paar dagen zonder poorten te werken om te kijken hoe de functie van de DHCP goed werkt. Als je ongeveer na 4 dagen nog steeds hetzelfde IP adres krijgt mag je proberen de poorten open te zetten.

Hou mij even op de hoogte. Succes!

Gr. Christiaan

-------------------------------------------------------------------
Even nog een aanvulling op jou antwoord: Een DHCP in de router geeft een IP adres aan een netwerkkaart die vraagt om een PC. Omdat je twee netwerkkaarten in je computer hebt (bekabeld en draadloos) is er dus verschil in welk IP adres je krijgt. In de Pre-assigned geef je een MAC adres op van je netwerkkaart. Waarschijnlijk hebben wij toen gekozen voor de bekabeld. Dit betekend ook dat je PC alleen het ingevulde IP adres krijgt als je bekabeld bent verbonden. Probeer dan ook zo veel mogelijk om altijd te verbinden met dezelfde netwerkkaart. Je kan deze test dan ook beter bekabeld uitproberen

Laatst bewerkt:
Je gaat dus telkens terug van statisch naar DHCP... en das vreemd.
Als je een ip adres plus mac adres vast wilt zetten in de router moet dat idd voor beide netwerkkaarten.
Maar zelfs al doe je dat... als je een pc een vast ip adres geeft moet dat vast blijven onafhankelijk van de router.... je kunt nl ook een peer-to-peer verbinding hebben met een andere pc en dat moet ook werken.
Je raakt dus gewoon je netwerk settings kwijt...en dat mag op zich al niet...

Zoek hier eens tussen:
https://www.google.nl/search?q=prob...ip+address++Keep+loosing+my+static+IP+address

of
https://www.google.nl/search?q=prob...j=1&q=keep+loosing+my+static+network+settings

Christiaan,

Wederom bedankt voor je antwoord.
Heb gedaan wat je hebt voorgesteld.
Alleen het pre assigned IP invullen ging wat moeizaam.
Nadat ik het "starting IP adres"had veranderd in 105 toen pas pakte het pre assigned adres het.
Het "client lease time"veranderd na het invullen van "0" in "1440".
Heb daarna de computer opnieuw opgestart en gecheckt of het IP op 105 staat.
Heb de wifi settings(ssid en wachtwoord) veranderd en alles doet het weer.
Ik ga het de komende dagen in de gaten houden of het IP statisch blijft en zal daarom op mijn site even een melding doen dat de stream voorlopig niet operationeel is.
We houden contact:thumb:

check122.jpg check123.jpg

Jouw plaatjes laten zien dat jouw systeem geen statisch ip adres heeft maar er een toegewezen krijgt door de dhcp van de router en nl die 105.
Wil je echt een statisch ip adres hebben moet je die 105 ook op je systeem vastzetten als vast ip adres.
Voordeel: ook al heb je wat storing in de router, je systeem heft altijd 105...

Oké is goed! Ik hoor het van je.

Jouw plaatjes laten zien dat jouw systeem geen statisch ip adres heeft maar er een toegewezen krijgt door de dhcp van de router en nl die 105.
Wil je echt een statisch ip adres hebben moet je die 105 ook op je systeem vastzetten als vast ip adres.
Voordeel: ook al heb je wat storing in de router, je systeem heft altijd 105...

Klopt, maar als hij zijn pc wil aansluiten op een ander netwerk heeft hij een probleem. Heb die manier ook met hem geprobeerd, maar daar ging er ook iets fouts. Opzich werkt deze manier ook perfect want zo kam de dhcp dit IP adres niet uitgeven.

Heeft het IP adres eindigend op 105 een speiale reden?

check122-p.jpg

Nee het maakt opzich niet uit. Ik bedenk gewoon iets. Je zal er eventueel 140 of 50 van kunnen maken, maar ik kies gewoon 1 voor je uit zodat ik het beter uit kan leggen.
Dat de lease tijd van 0 veranderd naar 1440 is normaal. 0 betekend 1 dag en 1 dag heeft 1440 minuten.

Over die 105, na het resetten staat het starting IP adres op 10, vandaar.
Het pre assigned pakte pas toen ik het starting IP had veranderd, vandaar.
Misschien zat daar nog wat logica in?:rolleyes:

In de DHCP staat ook ingesteld dat hij maar 64 adressen mag uitgeven. Als de starting IP op 10 stond is 10+64=74 het laatste IP nummer. Daarom kreeg je die foutmelding ;-)

Vanwege het resetten is het dus altijd handiger... om te starten waar de default van de router vanuit gaat.....(begin dhcp pool)
Idem dito met sub ranges, als de sub range 192.168.1.x is en je had om bepaalde redenen liever 192.168.0.x dan is er een probleem als de "beheerder" v/d router niet thuis is en hij moet reset worden... dan loop je dus kans dat een aantal zaken het niet meer doen omdat na de reset het subnet veranderd is...

Chris,

Heb vandaag de audiostream weer aangezet.
IP word nu al weer 4 dagen vastgehouden.
Ik ga het weer in de gaten houden.:thumb:

Helaas helaas, laat toch het IP weer los.
Ben er nu klaar mee.
Heb besloten om het draadloze gedeelte op deze Cisco uit te schakelen en de oude router er weer op aan te sluiten.
Ga het dan een tijd aanzien of het IP wel word vastgehouden.
Hier in huis waren we ook niet te spreken over het WIFI signaal, veel te zwak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan