pop-ups afkomstig uit documents en settings folder

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanko013

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2001
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik last van irritante pop-up schermen die verschijnen als ik op internet surf. Dit zijn dan niet de standaard pop-ups die je gewoon bij allerlei sites tegen komt, maar pop-ups die uit mijn documents and settings folder afkomstig zijn.

In de adresbalk geeft hij dan dit adres aan:
C:\Documents and Settings\**myname**\Local Settings\Temp\~wmvtmp3\index.html

Ik heb ad-aware, spybot en McAfee al alles laten scannen, maar het virus is er nog steeds. Heeft iemand een idee hoe ik hier van af kan komen?

Alvast bedankt

Heb je ze ook in de registry verwijderd? En sommige popups/ searchbars staan ook in Software.

Ik heb alle verdachte software verwijderd maar het probleem is er nog steeds. Ik heb even een screenshot van de map gemaakt waarop te zien is welke files en mappen er steeds automatisch aangemaakt worden. Ik kan alle files verwijderen op ~DF3522.tmp na. Hoe kom ik van die file af? Verplaatsen kan ook al niet.

Bijlagen

• virus.jpg
    virus.jpg
    30,4 KB · Weergaven: 27
Dank je voor de snelle reactie! Ik heb mijn buroblad gechecked maar er staat niet zo'n bestand op. Is het niet mogelijk om het niet te verwijderen bestand in mijn temp folder toch te verwijderen?

Ja, zie ook dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=195037 Je kan eventueel CCleaner (gratis) gebruiken: http://www.freedownloads.nl/ccleaner.htm

Als je CCleaner start, is standaard het tabblad Windows geselecteerd (dat zie je linksboven). In de linker kolom kun je precies zien wat er verwijderd wordt. Standaard staat alles geselecteerd, behalve de opties onder "Advanced". Verander dat niet! Gebruik je de standaardinstellingen, dan kun je veilig op "Run Cleaner" drukken. (@ Buffy)

Dank je! Erg handig programma! Heb m net gebruikt en er viel heel wat te verwijderen. Alleen heeft het programma dat ene bestand niet verwijderd... het staat er nog steeds.

Geplaatst door nanko013
Dank je! Erg handig programma! Heb m net gebruikt en er viel heel wat te verwijderen. Alleen heeft het programma dat ene bestand niet verwijderd... het staat er nog steeds.

Kan zijn dat het door een bepaalde applicatie nog wordt gebruikt, (zie eerder gegeven link) je kan proberen dit in veilige modus te verwijderen maar ik zou dit zo laten, zo veel ruimte neemt dat bestandje niet in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan