Popup op query ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

wizard57

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Berichten
37
Omdat ik steeds gefilterde gegeven moet printen.....vraag ik me af...is er geen Popup met keuzemenu mogelijk op een query zodat ik niet steeds in ..ontwerpweergave het criteria.... like..moet aanpassen ???
John
 
In een query? Zou ik niet doen. Denk eerder aan een formulier waarin je de gewenste filtering kunt opgeven, die dan het rapport met de gefilterde gegevens afdrukt.
 
Morge Michel,

Zou echt niet weten hoe te filteren uit gegevens vanuit een formulier.,.,vervolgens kan ik bij wizard rapport alleen tabellen en query`s selecteren om een rapport te maken.Ik kan wel het formulier expoteren naar pdf......lijkt me ook goed.
Eninge hulp met dat formulier zou reuze fijn zijn.

john
 
Ik kan wel het formulier expoteren naar pdf......lijkt me ook goed.
Héél slecht plan.... Formulieren zijn bedoeld voor je invoer van gegevens, en voor besturing van je systeem, zoals knoppen waarmee je een rapport opent. Voor representatie van je gegevens moet je gewoon altijd een rapport gebruiken, dat je dan kunt opslaan als pdf of afdrukken. Never nooit een tabel/query of formulier (zeker dat laatste niet) afdrukken!
Een rapport Filteren op basis van een formulierselectie staat uitgebreid beschreven in de Access cursus (Hoofdstuk 11 - deel 2) die je kunt vinden in de Handleidingen sectie.
De techniek daarin gaat wat verder dan je nodig hebt, maar de manier van filteren is universeel te gebruiken. Ik zou zeggen: bestudeer het voorbeeld (staat in de eerste draad van het Access forum) en kijk eens of je daar wat mee kunt.
 
Dus ik maak een kruistabelquery......maak een formulier met keuze mogelijkheid op bv weeknr......en kan dan een rapport maken waar allen gegevens uit weeknr.... opstaan.

Snap er de jota van.

Dringende hulp gewenst..

John
 
Mijn voorbeeldje is behoorlijk uitgebreid met die kruistabel query, maar die heb je ook niet nodig. Het gaat in jouw geval alleen om de manier waarop de selectie wordt gemaakt, en het rapport wordt geopend. Al hou ik je niet tegen als je de hele oefening uitvoert :)
 
Bedankt voor de moeite...maar dit gaat mij boven mijn muts.

John
Dan lijkt het mij een goed idee, om de cursus bij de handleiding (waar in deze topic al eerder is naar verwezen) maar eens volledig te gaan volgen, zodat je daarmee een basiskennis in access gaat opbouwen. Onderstaand nog een link naar een andere site met gratis cursussen. Links in het menu kun je kiezen voor een cursus van access in de juiste versie.

http://www.gratiscursus.be/
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik nu een kruistabel heb...(query1).
En nu de mogelijkheid om vanuit een formulier een weekkeuze te hebben zodat automatisch de gegevens van die week in een rapport komen te staan.
Kan ik ,zonder verwijzingen naar div,cursussen hierbij enige hulp krijgen..??

JohnBekijk bijlage Database1.zip
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik nu een kruistabel heb...(query1).
En nu de mogelijkheid om vanuit een formulier een weekkeuze te hebben zodat automatisch de gegevens van die week in een rapport komen te staan.
Kan ik ,zonder verwijzingen naar div,cursussen hierbij enige hulp krijgen..??

johnBekijk bijlage Database1.zip
 
Uitleg in de vorm van een cursus, daar kun je niets mee. Voorbeeldvideo's hoe je iets kunt bouwen, daar kun je niets mee. De meest simpele vorm lijkt mij een instructiefilmpje. Daar kun je zien hoe het moet. Je kunt het meerdere keren bekijken. Welke vorm van hulp had jezelf in gedachte dan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er het eerder deze week met octafish over gehad dat ik door mijn zwaar motorongeluk helaas niet meer zo snel ben met het tot me nemen van info.....filmpjes gaan we daarom te snel.....en engels is ook een probleem.
Dat we allen op dit forum dan toch maar blij zijn dat JIJ zo`n professor bent.
Triest dat ook hier blijkbaar iedereen gelijk een hoge standaard moet hebben.
Als het zo moet....hoeft het voor mij niet meer.


John
 
Jammer dat je zo gepikeerd reageerd. Filmpjes kun je stil zetten en per situatie goed bekijken en bestuderen. De cursussen waarna hier werd verwezen, kun je in je eigen tempo bestuderen en net zo vaak lezen als je zelf wilt. Het tempo bepaal je dus zelf. Tevens kun je de cursussen en instructiefilmpjes nog eens gebruiken als naslagwerk.

Iedereen begint bij nul en moet zich de basiskennis zelf eigen maken. Dat kost nou eenmaal tijd en dat geld voor iedereen. Dat jij door je motorongeluk daarbij een extra handicap hebt is jammer, maar daar weet ik ook alles van. Ik heb met een dubbele longontstekking 2 weken kunstmatige in coma gelegen en dat heeft bij mij ook sporen achter gelaten in de vorm van een slechter geheugen en het moeilijk kunnen concentratreren. Hierdoor moet ik ook nog regelmatig gebruik maken van het eerder genoemde naslagwerk.

Waar een wil is, is een weg. En als je wat niet begrijpt van een instructiefilmpje of iets wat in een cursus staat, geef dan aan wat je niet begrijpt en kom niet met een kreet van: "Snap er de jota van" of "Gaat mij boven me muts". Dat zijn namelijk kreten waar wij niets mee kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Goede morgen allen,

Heb zowat 10 filmpjes 20 keer gezien...en zie het resultaat.
De bedoeling was eigenlijk om via een keuze from een weeknr te selecteren en ze dan afdrukken.
alleen zit op form weekkeuze nog een foutje..welk ik helaas niet zelf ontdek....zal wel iets doms zijn

iemand die hier een blik op wil werpen..???

JohnBekijk bijlage KMTEST1.zip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan