Popup van systeem recovery opties

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Geachte forum leden.
Ik heb een laptop de acer 7720g (oem versie) Ik heb het probleem gehad dat hij op een gegeven moment opstart met een popup van systeem recovery optie.
Ik kreeg deze met geen mogenlijkheid weer aan de praat weggebracht voor reparatie 120 eu. wat kan ik nu doen wanneer dit weer voorvalt?
Moet ik nu een cd recovery aanmaken voor als dit weer gebeurd en hoe maak ik een goede recovery cd aan .
Ik heb toen hij nieuw was een recovery cd gebrand maar deze werkt voor geen meter dus ik moest wel laten repareren
Dit wil ik nu voorkomen maar hoe doe ik dit het beste
e de waele
 
Wellicht was het vorig probleem iets anders. Maar een recovery CD maken wordt altijd aangeraden als je software problemen hebt. Doen dus :thumb:
 
Maar kun je van deze 7720g wel een recovery cd maken en hoe doe ik dat?
e de waele
 
Hoe maak je een recovery van je laptop?
Acer levert er software voor.
Deze staat op je laptop als deze wordt afgeleverd.
Hoe alles werkt vind je in de handleiding.
Bij voorkeur dien je de recoverydvd's dan ook te branden zodra je met deze laptop aan de slag gaat.

Enkele merlken leverden deze ook mee, maar ik dacht dat Acer dat niet deed en je altijd zelf aan de slag moest.
Zie de handleiding.
Deze handleiding staat meestal ook in alle start, alle programma's, Acer.
Zo niet zijn alle drivers, handleidingen etc. te downloaden voor de geschikte besturingssystemen bij Acer zelf.
Zie: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers

Stat het Recoveryimage dat altijd de pc weer naar de fabrieksstatus terug kan brengen, nog wel op de harde schijf.
Alleen dan kan je het met die Acer Recovery software op dvd's branden.
Nu weten we natuurlijk niet wat degene gedaan heeft die je laptop weer hersteld heeft en of alle originele software nog aanwezig is.


Zou den hele harde schijf gewist zijn en het besturingssysteem er opnieuw opgezet zijn, dan gaat het niet meer op deze manier.
Dan ben je op andere software Free dan wel betaald aangewezen.

Eerst even achterhalen wat je in huis hebt en dan kan je verder kijken.

Ander topic over Free Backup software: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...en-liefst-gratis?highlight=acronis+true+image


Windows zelf maakt natuurlijk systeemherstelounten ( systeem, systeembeveilig ). Hiermee kan je terug naar een eerder tijdstip.
Het systeem wordt terug gezet, maar losse data ben je niet kwijt.

Ingeval van malware of virus kan het voorkomen dat je dus niet meer terug kan.
Dan is het fijn dat je terug kunt vallen op een image.

Dan kan je maken van heel je schijf, van losse data of mappen, maar ook van het systeem.


Wat bedoel je dus met een recoverycd?

terug naar de fabrieksstatus, terug naar een bepaald moment of alleen bepaalde dat of het systeem herstellen ( zoals je in Win7 kan maken bij ontbreken van installtiedvd)?
 
Laatst bewerkt:
IK kan geen recovery maken want hij zegt de schijf is te vol.
Misschien staat er toch ergens nog een recovery op mijn hd maar hoe kom ik daar achter ?
Ik heb ook nog een externe schijf kan ik daar de recovery niet op zetten?
e de waele
 
Een recovery moet je ook op een grote, andere partitie laten zetten.
Als je slechts een kleine partitie hebt, kies dan voor opslag op een externe schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan