positioneren div

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baljuin

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Dag,

Kan iemand mij helpen met het volgende:
divpos.jpg

Ik ben bezig met een website en die is zo ingedeeld:

header
wrapper (met content + sidebare div's erin)
footer

In de header zit een groene div die over de hele browser uitstrekt. Daarbinnen zit een divsclass waar het menu inzit en die divclass positioneert zich in het midden (staat alleen niet op het plaatje...), net als de wrapper.

Nu heb ik een logo dat zich net gedeeltelijk over de header en wrapper moet zitten. Dat is de rode div. Iemand een idee hoe ik dat moet doen? Linkjes naar uitleg zijn welkom :)

alvast bedankt!
Gr.
Roy

Hoi Roy,
In elk geval kan je vast even bestuderen:
Daarin staat hoe je elementen kan stapelen: hoe het bovenste element ('t logo) ingesteld kan worden, zodat deze niet verdwijnt achter een element dat verderop in de html staat (de #content). Attentie: het voorbeeld heeft een position:absolute, maar met position:relative gaat het ook (doorgaans beter van toepassing).

De positie van het logo zal in principe opgelost kunnen worden met een negatieve margin-top (dan komt ie omhoog), en een negatieve margin-left (dan komt ie naar links). Waarschijnlijk is ook een {overflow: visible;} nodig voor de #header, als het logo daar in zit, dan wordt het logo niet afgekapt waar de #header aan de linkerkant eindigt.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan