Post voor verschillende e-mailadressen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Berichten
754
Omdat il op mijn notebook (Vista) Windows Live Mail heb, wil ik dat ook op mijn desktop (XP) gaan gebruiken. WLM maakt voor ieder e-mailadres een eigen map aan met de ontvangen, verzonden e-mails etc. In OE is hier maar één map voor wat ik véél praktischer vind, omdat de adressen aléén door mij worden gebruikt. Weet iemand of het systeem OE ook in WLM kan worden ingesteld?
 
Hoi,

Je haalt nu een aantal zaken door elkaar:

Outlook expres (onder Win XP) is een email-programma op je computer
Onder Vista is deze vervangen door Windows Mail, dus ook lokaal

Jij hebt het over Windows Live Mail, wat webmail is, vergelijkbaar met Hotmail en Gmail etc..
Je kunt daar niks aan veranderen; voor elke gebruiker van WLM geldt dezelfde functionaliteit.
Wellicht biedt Gmail je wel wat je zoekt .......

Het gaat er waarschijnlijk om, gegevens te kunnen 'delen' tussen pc en laptop ......
 
Ik had begrepen dat WLM de opvolger is van OE en zo zou ik het willen gebruiken. Kan dat dan niet? Bij Vista is het het enige mailprogramma.
 
Zoals Teun al zegt haal je waarschijnlijk twee zaken door elkaar.

De opvolger van Outlook Express is Windows Mail en niet Windows Live Mail.
Windows Live Mail is web based zoals Hotmail en Gmail en daar kan je niet veel in veranderen. In ieder geval niet wat jij wil. Dit kan wel in Windows Mail. Daar komt standaard alle post van diverse accounts in dezelfde map tenzij je dit zelf verandert.
 
Heb ik even verkeerd begrepen dus. Maar is er dan ook Windows Mail voor XP cq kan je de Vista versie onder XP gebruiken?
 
Nee, Windows Mail is er niet voor XP !!

Maar dan snap ik nog iets niet.
Zolang ik geen regels en mappen aanmaak in Windows Mail komt alles gewoon in één map hoor.
Ik heb dit echter wel gedaan omdat ik het makkelijk vind dat mail van mijn vrouw in een eigen map komt en niet tussen mijn mail staat.
 
Laatst bewerkt:
Sorry ik heb me vergist. Mijn notebook heeft Windows Mail en niet Windows Live Mail. Jammer dat dat voor XP niet bestaat.
 
Heb ik even verkeerd begrepen dus. Maar is er dan ook Windows Mail voor XP cq kan je de Vista versie onder XP gebruiken?

En dan nóg blijft mijn vraag: wil je zowel op pc áls laptop gebruik maken van dezelfde gegevens ...... ??
Dan zal dat in de combi Vista/Windows Mail <> XP/OE niet werken.

Al je gegevens onderbrengen in Windows Live Mail is dan de beste optie, tenzij je met Outlook uit het MsOffice-pakket zou werken. Daar kan je het gegevensbestand OUTLOOK.PST op een geheugenstick zetten, die je plaatst in het apparaat waar je met Outlook aan de gang wilt ......
 
Teun, sorry dat ik daar niet eerder op reageerde, maar het was niet mijn bedoeling om op dt en nb over dezelfde e-mail gegevens te kunnen beschikken, zeker niet altijd. Voor tijdelijk vind ik daar wel een oplossing voor, bijv door op mijn nb de gewenste accounts aan te maken en ze na de vakantie bijv weer te wissen. Jammer dat je ze niet op inactief kan zetten, dat zou dan nog gemakkelijker zijn.
Bedankt voor jullie hulp
René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan